/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
CMSimple
Fra : klanger
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 27-07-06 08:44

Hej!

Håber dette er det rigtige forum for dette spørgsmål?

Jeg har valgt, at afprøve CMSimple og har efterhånden fået det meste til, at virke, men...

Jeg skiftede template og så forsvandt login i venstre menu.

Nu har jeg svært ved, at finde ind på siden igen, for at redigere....!!!!

Siden ligger indtil videre på www.indeko.1go.dk

Håber en kan hjælpe.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : iah

Dato : 27-07-06 08:53

Det allerbedste sted du kan spørge må absolut være her: http://www.cmsimple.dk/forum/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 11:56

Som jeg ser det, bliver man bare logget ind på siden UDEN at blive afkrævet password, fordi værdien af de relevante elementer tildeles værdien id="login" i javascriptet:
Kode
<script type="text/javascript">
<!--
function login()

var t=prompt("This system is for the use of authorized users only.","");
if(t!=null&&t!=""){document.getElementById("passwd").value=t;document.getElementById("login").submit();}
}
//-->
</script>

..i de HTML elementer med id="passwd" nemlig:
Kode
<form id="login" action="/" method="post">
<input type="hidden" name="login" value="true">
<input type="hidden" name="selected" value="Hej_Flemming">
<input type="hidden" name="passwd" id="passwd" value="">
</form>

..som bare logger brugeren på da, værdierne så bliver henholdvis value="true" og value="" i de to input sætninger som skal opfylde loginkravet.

Jeg kan ikke lige gennmskue, hvorledes det vil se ud hvis du retter paramtrene i denne form til:

type="text"

..istedet for:

type="hidden"

..men det er i hvert fald hér, at der er bøvl med koden

Ps. Det er et 'helvede' at skulle rette i kode man ikke selv har skrevet, så derfor bruger jeg aldrig selv CMS systemer og har derfor ikke den store erfaring med disse. Så derfor synes jeg du bør følge iah's råd, istedet for at sidde og rette kode til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 12:01

Øeh...

..som bare logger brugeren på da, værdierne så bliver henholdvis value="true" og value="" i de to input sætninger som skal opfylde loginkravet.

Skulle være:

..som bare logger brugeren på da, værdierne så bliver henholdvis value="true" og value="" i den input sætninger som skal opfylde loginkravet.

Det er markøren: <input type="hidden" name="passwd" id="passwd" value="">

..men lad det nu ligge. Jeg orker ikke at gå længere ind idet. Jeg har fri og det er sgu for varmt at sidde her i lejligheden og kode

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-06 12:08

På dansk:

Login navn bliver automatisk sat til navnet: login

Pasword bliver automtisk sat til : "" (=ingenting)

En bruger med login navn 'login' og passwordet "" logges straks på, da den kritiske test af oplysningerne blever sat til "true" (=sandt, iorden).

...tror jeg nok

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 28-07-06 08:34

Tak for svaret molokyle.