/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Valutavalg
Fra : Denpete
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 27-07-06 08:29

Da jeg muligvis skal placere et større pengebeløb i udenlandsk valuta på en bankkonto i Schweiz er jeg lidt i tvivl om, i hvilken valuta jeg skal oprette kontoen i Schweiz?

Det drejer sig om placereing af Canadiske Dollar.

Skal jeg placere dem som Euro, USD, Can.D eller danska kroner?

VH
Denpete

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-06 08:57

Da ingen kan forudsige den økonomiske udvikling, ville jeg enten spørge min bankrådgiver eller
stole på min egen teori.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-07-06 08:58

Hvorfor veksle dem? Du kan givet lave en konto i den valuta du har...canadiske dollar...

overvej hvilken valuta du til sin tid skal bruge dem i, så er der jo ikke nogen kurs at være " bange" for...

veksler du frem og tilbage skal du jo tjene til omkostingerne ved veksling før du selv tjener noget

Håber du hjælper dig

Henrik

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-07-06 08:59

Afh af hvor længe.. skal de stå indtil efter næste USA præsidentvalg vil jeg foreslå USD.
USD er lige omkring 6 nu - jeg tror på at den havner omkring 7.5 i 2008

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-07-06 09:08

Hej JensT,

Nu er jeg ikke nogen ørn til dette.

Men lad os sige jeg skal placere 100.000,- Canadiske Dollar og jeg laver en konto i USD, hvad så når jeg skal hæve de 100.000,- og bruge her i landet?

Kan du lave en forståelig beregning/gennemgang af det?

Kurser lige nu:
USD = 592
CAD = 521
EUR = 746

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-07-06 09:36

CAD veksles til USD og du sætter så 88.000 USD in på USD kontoen.

88.000 USD idag = 520.960 DKK

Hvis kursen så i begyndelsen af 2008 er 750, så er dine USD = 660.000 DKK

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-07-06 09:39

Da kursen på CAD for tiden er høj, og USD er lav, er det det rigtige tidspunkt at veksle dem på.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-07-06 09:47
Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-07-06 09:57

UPS - nu knækker filmen for mig...

Ifølge http://www.valutakurser.dk/ ligge kursen lige nu på USD og CAD nogenlunde lige.

Så skriver du at kursen på CAD er høj (?) og på USD er lav (?) - den forstår jeg ikke helt.

Din henvisning til http://www.valutakurser.dk/currency/Toldkurser.aspx?PeriodeStart=01-11-2002
forstår jeg heller ikke lige: hvad skal jeg se told(?)kursen for 2002 for?

Det er privat lånte penge til eget forbrug jeg skal placere og ikke forretningsmæssig kapital.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-07-06 09:59

PS. Men da kursen på EUR er høj (746) kunne det så ikke være en fordel at veksle CAD til EUR?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-07-06 10:01

Den høje US kurs er for mig absolut drømmetænkning...

Uanset præsident så har USA, men dens svage økonomi, brug for en svag Dollar...

en højere Dollar kan også give inflation og demed en højere rente....

de regnestykker er alene baseret på en formodning, og intet reelt.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-06 10:35

Tordenkalv.. tjae nu får vi se hvad der sker..

Husker du USA's dårlige økonomi i begyndelsen af 92 - og hvad der skete med kurserne - stik imod alle forventninger... - Hvor går guldpengene hen når guldprisen knækker ?
efter min mening- uanset USA's interne økonomi er USD verdens største økonomi, og den (stadig min mening) arbejder ikke på samme logiske grundlag som andre.
----

Denpete - 2002 billedet er det jeg forventer vil komme igen indenfor et par år.
Så det kommer jo også an på hvor lang tid det tager dig at formøble pengene.
EURO er mere stabil og den skal du vælge hvis du ikke har lyst til at spekulere.

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 27-07-06 10:43

Tak for svaret JensT.

Spekulation i penge er jo som du sikkert kan forstå, ikke lige mit gebet. Men jeg har fået information om hvad jeg ønskede og tak for det.

Min beslutning bliver sikkert at åbne en konto der med EURO som min valuta.

VH - og fortsat god sommer.
Jeg tager naturligvis mod yderligere kommentarer, hvis der skulle dukke nogle op

Denpete

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-07-06 10:54

held og lykke