/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ekstra vandur i udl.sommerhus
Fra : egsmark
Vist : 2221 gange
100 point
Dato : 26-07-06 21:33

Pga. den høje vandpris overvejer jeg installation af et indendørs vandur i mit udlejningssommerhus. Det er et krav fra mit udlejningsbureau, hvis lejerne skal afkræves et beløb for deres vandforbrug. Den udvendige vandmåler i jorden med dæksel over er for besværlig at aflæse, mener bureauet, og det kan der jo være noget om. Arbejdet skal selvfølgelig udføres af et VVS-firma, men er der nogen der har erfaring for, hvad sådan en installation kan løbe op i. I huset er der spa, som når det bruges jo kræver meget vand, men spørgsmålet er, om investeringen på sigt kan tjene sig selv hjem. Det kan oplyses, at jeg afregnes med 25 kr. pr. kubikmeter. På forhånd tak for svar.

Mvh. Ole

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 26-07-06 21:39

Jeg kan se at jeg betaler 36,50 kr pr m3 vand i Viborg, så det er da billigt kun at tage 25 kr/m3 - men lad det ligge det er der nok en grund til.

Uden at have set dine vand installation, kan jeg med stor sikkerhed sige at det ikke tager en VVS mand mere end 1 time Max 2 timer at sætte en ekstra måler op.

Det vil sige 400 - 800 kr incl moms for timerne, en vandmåler koster 270,- kr hos billigVVS.dk

Så du kommer rigtig langt for 1000,- kr.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-07-06 21:42

25,- pr. kubikmeter lyder billigt er der includeret spildevandsafgiften?
Hvis installationen er til at komme til bliver det ikke så dyrt et par timer til smeden og måske den her:
http://www.billigvvs.dk/Ventiler%20&%20Haner/Vandm%E5ler

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-06 21:50

Det er vandværket som skal montere den vandmåler, hvis den skal kunne bruges juridisk.
Og det skal den jo, når du kræver betaling for vandforbrug.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-06 22:31

Du er en af de personer der gerne vil have hjælp, men som ikke gider lukke sine spørgsmål. Fy fy skamme. Den dag du lærer at lukke dine spørgsmål vil jeg også gøre alt hvad jeg kan for at hjælpe dig. Men indtil da: Skam dig !!!!

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 26-07-06 23:13

Jeg tror ikke at det er vandværket der skal sætte måleren op, den skal jo kun bruges til at se lejernes vandforbrug. Aflæsningen til vandværket skal stadig ske på måleren i brønden.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-07-06 06:36

Det er jo heller ikke elforsyningsselskabet der sætter bimålere op.

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 28-07-06 00:35

Tak for alle indlæg - specielt til thulin som får 100 points for den hurtigste og samtidig bedste respons. Bureauet skal også "tjene" på vandet ligesom på el - derfor den lave afregningspris til husejerne. Bureauet kalder det bare adm.omkostninger - det lyder ligesom mere spiseligt.
VVS-manden vil nok ikke synes om, at jeg selv via netbutik køber en billig vandmåler, og derved "snyder" ham for fortjenesten på måleren, men det må jo komme an på en prøve.

Til Mokof: Du har helt ret. Det er slet ikke noget vandværket skal involveres i, da det jo er en helt privat sag mht. at få installeret en ekstra måler til et særligt formål.

Specielt til arne.jakobsen: Tak for den "højdiplomatiske" belæring om annullering af spørgsmål af ældre dato. Jeg har nu foretaget det fornødne og ser med stor forventning hen til den hjælp arne. jakobsen har stillet mig i udsigt i forh.t. evt. fremtidige spørgsmål.

Mvh. Ole

Godkendelse af svar
Fra : egsmark

Dato : 28-07-06 00:37

Tak for svaret thulin.

Mvh. Ole