/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Nogen der kender "Krauterblut"
Fra : karenD
Vist : 6381 gange
200 point
Dato : 26-07-06 18:37

Hej.
Jeg har set en reklame for noget kosttilskud, som hed Krauterblut. Det kunne tages flydende, men findes vist også i pilleform. Iflg. reklamen skulle det være godt for de af os kvinder, der nærmest altid lider af jernmangel (mig iberegnet). Men virker det? Er det fup eller fakta?
Venlig hilsen Karen

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 26-07-06 18:55

Så vidt jeg ved virker det - gravide kvinder tager det ofte.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 26-07-06 19:22

Hej Karen

Jeps, det virker. Drak det selv inden og under begge mine graviditeter pga. jernmangel. Det var min læge der anbefalede det - og han plejer altså ikke at have større tiltro til ret mange helse produkter.

Faktisk kom jeg til at lide det hen af vejen. I starten skal man altså lige vænne sig til smagen.
I løbet af ganske få uger kan du mærke forskellen.

mvh

Dorte

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 26-07-06 19:56

Hej KarenD
Du kan rolig bruge dette produkt, da det har en god effekt.
Vores læge anbefaler det, og han er absolut ikke tilhænger af naturprodukter, hans udmelding var, at det ikke som andre jernprodukter, ville give hård mave og så optages det hurtigt i kroppen hvis det bruges flydende.

Jeg har selv brugt det til min datter da hun var 5 år,hun havde umådelig svært ved at optage jern,efter 3 uger var hendes blodprocent på vej op.
Nu er min mor startet med det p.g.a. svær svimmelhed som lægestanden ikke har kunnet finde et svar på,men nu har hun brugt krauterblut i 1 måned og er nu i bedring.
Mange sommerhilsner fra
Rita

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 26-07-06 22:06

Jeg kan ligeledes anbefale det produkt - har med held brugt det og der så også den fordel at det ikke virker stoppende på maven, så der ikke er tilsat afføringsmiddel som i de fleste andre jerntabs ( disse afføringsmidler er som bekende vanedannende)

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-07-06 22:44

Min mor æder det konstant, det, og så alt muligt andet hippie-medicin!

(REN placebo, men hvis man tror på det virker det! (-det ER jo sådan placebo virker!))

Kommentar
Fra : jivi

Dato : 26-07-06 23:34

Kan helt tilslutte mig at produktet virker. Jeg har nydt det i flydende form og ja, man kommer til at kunne lide det. Tror på at naturens medicin er bedre end kemiens medicin.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 27-07-06 11:00

Tak for svarene alle...

Lillespir, det jeg "hører" dig sige er, at man skal have lidt tålmodighed for at kunne mærke effekten? (I forhold til alm. jernpiller)
Skal man så tage det konstant - eller er det mere ment som en slags kur?

Accepteret svar
Fra : lillespir

Modtaget 200 point
Dato : 27-07-06 15:41

Hej igen KarenD.

Datterens jernmangel skyldes en uopdaget børneleddegigt, og hendes blodprocent var faretruende lav.Derfor blev hun ordineret nogle stærke jerntabletter, hvilket var uden effekt da hun ikke kunne optage jernet fra de piller.
Vores daværende læge foreslog Krauterblut inden en indlæggelse,for at finde årsagen til hun ikke kunne optage jern.
Ugen efter var blodprocenten begyndt at stige svagt, efter 3 uger var den steget 1 procent.

Datteren har kun taget jern under hendes graviditet ellers ikke.
Jeg tror sagtens du blot kan tage det som kur.
Som Annela skriver har produktet den sidegevinst at det IKKE giver hård mave.

Hilsen Rita

Godkendelse af svar
Fra : karenD

Dato : 27-07-06 22:44

Tak for svaret til dig, Rita. Jeg er nu den lykkelige ejer af en flaske Krauterblut.
Venlig hilsen Karen

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 28-07-06 14:33

Hej KarenD.

Tak fordi du valgte mit svar.

Jeg syntes at det var reelt at fortælle dig, hvad der var årsagen til at vi havde brugt den her i familien.
Jeg håber du får lige så gode erfaringer med Krauterblut som vi har haft.

En regnbue hilsen herfra.
Rita

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-06 14:28

Hej Karen D.... som flertallet skriver, virker det, men desværre er det ikke alle der kan benytte det, f.eks min datter, pga allergi, så vær opmærksom hvis i har allergi i familien... men ellers pøj pøj