/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Unattended CD Creator
Fra : frederikshavn
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 26-07-06 16:33

Hej,er der nogen der kender til Windows Unattended CD Creator ,og hvordan det virker,jeg vil nemmelig gerne et xp med de programmer på som jeg normalt bruger,så jeg slipper for at skal til at instal.dem efter en geninstal.eller er der et andet program som kan klare problemet,har lavet en skive med alle mine drivere+updates,der brugte jeg Nlite,men det kan jo ikke instal.programmer,har prøvet MSFN's guide,det kunne jeg ikke rigtigt få til at virke,måske var der en der vidste hvordan man gjorde

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 26-07-06 16:41

prøv med Norton ghost der kan du lave et image af din HD og brænde det direkte ned på dvd skiver, når så du vil have det ind igen har du en rocovery disk (cd) som du indlæser, og så derved smider din bacup ind igen.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-07-06 16:46
Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-06 14:46

Der er meget hjælp at hente her http://unattended.msfn.org/unattended.xp/
Unattended Windows Creater, er et ganske godt værktøj til at lave hurtige Unattended windows installetioner, det giver dig lige så god mulighed for at tilføje opdateringer samt at slpistreeme.

Du kan tilføje programmer som så bliver installeret i sidste fase af Xp installationen.

Du kan hente Unattcreat. her http://www.vitaligraf.de
Et andet alternativ til UnattCrat. er Nlite der giver dig endnu flere muligheder vedr, en unattended install. Nlite kan hentes her http://www.nliteos.com/
Og hvis du så kombinere det hele med at knivspids AutoIT http://www.autoitscript.com/autoit3/ så kan du oprette en Unattended Skiver du bare smider i pc'eren, så sætter du dig hen og læser dagens JP og når du har tygget dig gennem den er pc'eren færdig installert med driver, programmer og alle de indstillinger du plejer at have.

/Rex

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 05-08-06 10:06

Du kan godt lave en cd hvor internet explorer og sp2 er implementeret (slipstreaming) - tilføje enkelte programmer som installeres med et install script ved første logon. Her anvender man f.x Runonce , men det har sine begrænsninger. Bl.a kører det som en manuel installation og anvender info fra scriptet. Hvis et program kræver genstart er det slut med autoinstall, da du skal logge på manuelt.

Altså jeg ville også anbefale et image - desuden er det temmelig nørdet at komme igennem med unattend og du får ikke alt med alligevel.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-01-07 23:03

Tak for svaret 75653.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 08-01-07 15:43

NP
Har selv været der engang

/Rex