/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Rep. af badeværelses-fliser?
Fra : cristian2
Vist : 3698 gange
20 point
Dato : 26-07-06 15:33

Jeg skal reparere fliserne på mit badeværelsesgulv, som en murer, der er som forsvundet fra jordoverfladen, ikke har lagt ordentligt for 5 år siden. 6 stk. er flækkede eller gået løse. Det mest korrekte ville sikkert være at få de hele lagt om, men et helt nyt badeværelse er der ikke finanser til før om tidligst tre år.
Mureren har lagt fliserne oven på det eksisterende vinylgulv med en meget tyndt lag cement eller lign. som bindemiddel.

1. Hvad skal jeg bruge til at binde fliserne til vinylen? Lim/mørtel/andet?
2. Hvad skal jeg bruge til at fylde mellemrummene mellem fliserne?
3. Er der andre fif eller farer jeg skal være opmærksom på inden jeg gå i gang?

Tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 30 point
Dato : 26-07-06 15:42

Den var værre, for måske er vinylen løs og så er du ligevidt.
Det rette er skære vinylen af de steder hvor du kan komme til det, og så løsner flere fliser og til sidst er hele gulvet klar til omlægning.
Måske kan du sømme vinylen fast med blåsøm eller andre søm med et fladt rustfrit hovede. derefter lægger du de rensede fliser ned i limfix eller fliseklæber. Brug en tandspartel hvis du kan komme til og vrik fliserne godt fast. Dagen efter fuger du med fugemasse i samme farve som du har. Man fuger med en bred gummispartel på skrå af fugerne og lader det stivne lidt før man tører rent med en våd klud.

Hvem lægger fliser ovenpå vinyl???????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-06 16:34

Jeg kan godt forstå at den murer er forsvundet fra jordens overflade.
Men jeg tror slet ikke han er murer...............

Og hvad er der så under den vinyl.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-06 17:00
Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 26-07-06 22:10

Hvad garanti er der for at vinylen er fast, det bedste er at kassere det hele, og hvis ikke du har skajser til en kvalifiseret håndværker så må du jo selv igang....www.lip.dk eller www.alfix.dk der kan du jo spørge efter en brochure, det er da en start!!! ( men i bund og grund er jeg tilhænger af at man lader fagfolkene gøre arbejdet )...

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 26-07-06 22:10

Jeg kan godt forstå fliserne revner for vinylen kan gi' sig lidt og det kan fliserne bestemt ikke. Så jeg ville rive hele lo.... af, for du får ikke andet end ballade med det. stig54 skriver du kan sømme vinylen fast, det vil jeg ikke håbe du kan, det kræver jo trægulv og så er den da helt gal. Hvis der er trægulv under ville jeg fjerne det hele og lægge vinyl på, men det skal svejses i hjørnerne og eventuelle samlinger, så det kan du ikke gøre selv.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-07-06 22:26

Jeg gik ud fra at der var trægulv uner for ellers havde man da fjernet vinylen først, ellers er det ihvetilfælde dobbeltfusk, hvis der er beton under så er det jo dybt godnat at det ikke er fjernet

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 13-12-06 09:30

Tak for svaret stig54.