/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hegn med niveauforskel
Fra : hjulmand81
Vist : 1044 gange
100 point
Dato : 26-07-06 14:11

Som mit seneste spørgsmål antydede har jeg været ved at sætte hegn op ved vores hus. Hegnet er ca. 20 meter langt - fortovet har et fald omkring 20 cm på stykket og grunden har et omkring 40-45 cm. Det betyder at grunden ved starten af hegnet stikker 20-25 cm op over fortovet og til slut er i niveau med det.
Ud mod fortovet vil jeg ligge en kantsten som afslutning (14-15 cm høj) udenpå stolperne - men hvad fanden gør jeg ind mod grunden? Her savner jeg lidt inspiration
Jeg ønsker at sætte noget så jeg forhindrer jorden i at skride ned i eller ind under hegnet hvis vi nu får skybrud - og så afslutte med en herregårdssten eller lign. så jeg kan køre med græs-monstret.

Har overvejet også blot at sætte en kantsten med en herregårdssten ovenpå inden for stolperne, men kan ikke rigtig finde ud af om det vil se smart ud...
Forslag modtages

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-07-06 14:32

En jordskråning der beplantes med lavtvoksende buske kunne være pæn og vil også holde på jorden.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 26-07-06 22:34

Med nen sådan lektor Blomme beskrivelse er du meget svær at betjene, gi os lidt bedre information så skal jeg nok prøve at hjælpe dig...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-07-06 06:40

Jeg synes spørgsmålet er klart nok, grunden er ikke vandret, det skal hegnet være. Der bliver hul under hegnet i den ene ende.
Hvis det er rafter du sætter op kan du jo lade dem trappe nedad, altså sætte flere der hvo grunden er lavest.