/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Overførsel af billeder til PC
Fra : 2100
Vist : 1815 gange
50 point
Dato : 26-07-06 13:22

Jeg har en Nokia 6610i hvor jeg har taget nogle billeder. Dem vil jeg gerne havde overført til min Pc.
Jeg har lige fået en USB data kabel og har installeret driver som fulgte med på en cder.
Men jeg ved ikke hvordan jeg derefter overfører billederne fra mobiltelefonen til PCen.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 26-07-06 13:42

hej
hvis din pc har bluetooth kan du gøre det den vej
eller kan du vel også sende dem som e-mail

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-06 13:46

Hvis ikke der står andet i indstuktionen til dit kabel.

Indstaller fra CD som fulgte med kablet.
Genstart comp.
Tænd telefonen og gå hen til vis billeder / sæt kablet til camera/telefonen. eller omvendt.
Nu bør der ske noget på skærmen.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 26-07-06 13:46

Manual til 6610i.
http://europe.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6610i_UG_DA.pdf

---

Nokia Support side.
http://www.nokia.dk/support/phones/6610i/

Nokia Care Kundesupport:
Mandag til fredag fra 9.00-21.00.
Telefon: 35 44 42 22.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 26-07-06 13:47

Det var i fald at det går helt i koks ...

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 26-07-06 13:52

e.c

Har lige prøvet som du beskrev, men der kom ikke noget frem på skærmen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-06 13:59

Der bør ske noget når der sættes USB-grej til comp. (gælder win 2000 og XP)
Og der bør vise sig en grøn pil nede ved uret.
Alternetivet er jo at benytte en kortlæser.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 26-07-06 14:13

Nej der kommer ikke noget automatisk frem når jeg sætter datakablet i usb stikken på pcen.
Nu bruger jeg windows 2000, men kan der være et program som skal åbnes først ???

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 26-07-06 14:19

Dowloud suite 6,8 herfra http://www.kandu.dk/spg91338.aspx og følg så anvisningen på skermen ,det er perelet 6,8 er foreneligt med Nokia 6610,i

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 26-07-06 14:26

Vonna det er den samme side som her. http://www.kandu.dk/spg91338.aspx

Accepteret svar
Fra : Vonna

Modtaget 25 point
Dato : 26-07-06 14:40

Prøv endnu engang det kan ikke gå galt vis du følger hvad der står på skermen . http://www.nokia.dk/support/software/download.php

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-06 16:25

Har du sevicepack 4 indstalleret.
Har du været i egenskaber og set efter USB1 eller USB2
Jeg kører selv 2000 lige nu men har et ekstra kort i comp med USB2
Jeg havde også vrøvl med mit Canon alm camera, så jeg læser billeder via kortlæser.
Det kan du også med en kortlæser til SD kort

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 26-07-06 16:28

Har du installeret Nokia programmet Pc suite?

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 26-07-06 16:35

Nu har jeg fået installeret Nokia PC suite, et meget fint program. Opsat til den rigtige comport.
Kontrolleret om datakabel virker ved tilføj hardware, og det gør dette. Men - men stadig ingen forbindelse fra tlf. til PCen og det forstår jeg ikke.
Kan der være en driver som skal hentes til Nokia 6610i for at det virker. Jeg har kun installeret CDen som fulgte med datakablet. Datakabel er en CA-42 USB port som anvendes til 6610i.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-06 16:41

Ved indsættelse af USB kablet bør den selv finde og hente driveren.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 26-07-06 22:52

Prøv at tænde telefonen, sætte datakabel i og så tænde PC'en.

I den rækkefølge fik jeg det til at virke.

Mvh
Helge

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 28-07-06 17:27

Tak for svaret Vonna, men fik det ikke til at virke, vejledningen er god.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 28-07-06 20:47

Hej igen2100 Da du kommer der hvor den ber deg om at velge telefon , finder den så Nokia 6610,i ? På et sted i forløbet skal man velge fobindelse .hos mig er det Seriel Kabel( DKU 5 CA-42) tryk så Konfirgurer og så videre .Håber at du har fået det at virke .