/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afgift på 26 årig USA bil?
Fra : indy9
Vist : 3780 gange
100 point
Dato : 26-07-06 08:53

Hej alle
Jeg påtænker at importere en Amerikaner bil fra 1981 Hvad vil en sådan koste koste i regersteringsafgift og evt. moms oa.? Er der ikke noget med specielle regler for biler mellem 25 og 35 år? (klassisk bil) eller er det kun når den er over 35 år gammel at den slipper billigt i afgift?

Håber at få et godt svar og/eller nogle links til hjælp.

På forhånd tak!

Mvh.
Jan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-06 08:59

Her ved de alt om import af biler.
http://www.skat.dk/

Kommentar
Fra : indy9

Dato : 26-07-06 09:48

Jeg har prøvet på "skat.dk" og her kan jeg ikke finde noget om afgift på "veteranbiler", jeg har også surfet nettet uden rigtig at finde noget brugbart. Derfor spørger jeg Kandu's forum.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-06 11:51

Det er blevet noget af en gyser at importere biler fra et ikke-EUland.
Dyrere og mere besværligt.
Besværligt fordi der skal udfærdiges typepapirer på sådan en bil.
Jeg kender en der lige har importeret en ret ny pickup.
Bare typepapirerne kostede næsten 20000 at få lavet, og det kan tage op til 1 år.

Biler i USA overholder som regel heller ikke kravene m.h.t. støj og forurening, og derfor skal der ofte laves om i motoren på dem.

M.h.t. alderen på bilen, så skal den have det der kaldes veteranstatus for at slippe billigere, og der er grænsen minimum 35 år, og ikke alle biler kommer ind under den regel.

Hvad den vil koste i afgift er meget svært at sige, det afhænger af hvilken bil det er, dens stand, og udstyr.
Der er pr 1/4 kommet nye regler vedrørende vurderinger af importbiler.
Nu skal bilassistenterne på synsstederne være med til at "vurdere" bilerne til toldsynet, sådan at ting som kilometerstand, bilens generelle stand og udstyr ikke er noget man selv skal fortælle toldvæsenet.
Og det er fordi man ikke længere kan blive udsat for at skulle vise bilen frem ved toldkontoret for at de kan tjekke om de oplysninger man har givet om bilen er korrekte.

http://www.folketinget.dk/img20031/udvbilag/lib1/20031_16881/20031_16881.pdf

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-06 17:17

Citat
Registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer

(OBS For at benytte denne service, er det nødvendigt at slå en evt. POPupkiller fra midlertidigt)

Benyttes til at finde oplysninger om tidligere vurderinger af brugte motorkøretøjer. Der er tale om de værdier og handelspriser, som vurderingsmyndigheden konkret har vurderet for brugte motorkøretøjer på det tidspunkt, hvor køretøjet anmeldes til ToldSkat. Herudover kan der foretages beregning af afgiften ud fra indtastede oplysninger om et køretøjs alder og afgiftspligtige værdi eller handelspris (pris med afgift).

Du tager kontakt til skat og de informerer om de krav og regler du møder.
De hjælper dig hele vejen.

Kommentar
Fra : indy9

Dato : 27-07-06 06:50

Ved et tilfælde fandt jeg faktisk en beregningstabel på "skat.dk" hvor man kan vælge art, mærke, model og årgang og præcis få at hvide afgiften og handelsprisen, fedt, lige hvad jeg søgte

Så tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-06 09:04

Husk at lukke spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : indy9

Dato : 27-07-06 10:46

Jo, jo, jeg skal nok huske at lukke spørgsmålet. Tak for svaret Teil.