/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdatering af ZoneAlarm
Fra : Smukke_Ole
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 26-07-06 07:50

Hej !

Jeg kører XP PRO m. SP2 og fuldt opdateret.
Udover den indbyggede Firewall i XP har jeg i snart 1½ år brugt ZoneAlarm uden problemer.
Jeg har opdateret ZoneAlarm når jeg har fået en melding om, at en ny version var tilgængelig.
D.v.s. lige indtil for et par dage siden, hvor der var en ny opdatering. Når jeg klikkede på
"Opdater nu" knappen, skete der absolut ingenting.
Jeg har en kammerat, på hvis computer jeg har installeret ZoneAlarm, som for et par dage siden fik så grim en virus (ukendt navn) at han måtte til "doktoren" med den. "Doktoren" hævdede, at den pågældende virus var kommet ind på computeren i forbindelse med opdateringen af ZoneAlarm.
Er der nogen, der har hørt noget om dette ?
Er der nogle ZoneAlarm brugere, der ikke har kunnet opdatere ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-07-06 08:28

Nu spørger du godt nok om der er Zonealarm brugere der ikke har kunnet opdater. Jeg kan kun sige at jeg lige her for nylig har opdateret zonealarm uden problemer. Hvis 'doctoren', hvirkelig har ret i at du har fået virus sammen med Zonealarm, skulle jeg vel også have virus eller??? det er vist en påstand grebet ud af luften. Det kan da godt ske at du har fået virus samtidig med at du har opdateret zonealarm, Da der imellem afinstallation af den gamle version og installation af den nye er en meget kort periode, hvor din maskine er ubeskyttet. Hvis der så på din maskine ligger et virus-program og lurer på at en bestemt port er åben, kan det sgatens ske at den bliver aktiv. Følg denne fremgangsmåde, hvis du vil undgå ovenstående:

Download den nye version af Zonealalarm uden at installere den.
Afbryd din internetforbindelse. (Hiv stikket ud)
Kør en fuld virusscan.
Afinstaller den gamle Zonealarm, installer den nye. (Alternativ, kør en opdatering i stedet for en clean installation. Zonalabs anbefaler en clean installation).
Genetabler din internetforbindelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 10:03

Der er fejl i den seneste version af ZoneAlarm. Dette gav også mig problemer
Så følg denne vejledning venligst lavet af stl_s som er kandu's 'sikkerhedsekspert':

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27427

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-07-06 15:16

Den fejl Molo henviser til, er nu blevet rettet, så man roligt kan installere nyeste version.

Hvorfor opdateringslinket ikke virkede hos dig, er svært at give en forklaring på. Det nemmeste er så bare at hente den på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 17:16

stl_s -> Det var jeg ikke opmærksom på, men vil straks hente seneste version

Tak

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-07-06 17:22

Molo -> Velbekomme, men "skyd" mig ikke, hvis der skulle gå ged i den igen. Man ved desværre aldrig helt med Zonelabs i øjeblikket.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 19:46

stl_s -> Det ser tilsyneladende ud til at mine problemer er: 'Ikke længere eksisterende'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 73007300

Dato : 26-07-06 21:58

Jeg har også problemer med Zonealarm. Jeg kunne ikke opdatere, så jeg slættede den for at installere en version, som jeg har på cd. Den kan jeg ikke installere, så har jeg prøvet at downloade en version fra zonealarms hjemmeside. Den kan jeg heller ikke installere.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-06 22:01

73007300 -> Prøv så: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27427

Det hjalp mig, da jeg ikke kunne hverken installere eller afinstallere. Derefter kan du så lægge nyeste version ind. Den virker som sagt upåklageligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 22:06

Ps. Det er vejledningen FØRST i linket du skal følge

Den vigtigste del (..for mig) var denne del:
Citat
...så skal du også slette alle filer og mapper, som måtte være tilbage efter afinstalleringen.

Tast nedenstående ind i søg, nøjagtig som det er skrevet, og slet hvad du måtte finde:

vsconfig.xml
zlcommdb.dll
zlcomm.dll
vsxml.dll
vsdb.dll
vsregexp.dll
vsdata.dll
imsinstall.dll
imlsp.dll
vsdata95.vxd
vsdatant.sys
zllictbl.dat
vsmon.*
vsmonapi.dll
vsnetutils.dll
vspubapi.dll
zaplus.*
zapro.*
zlparser.dll
zonealarm.exe
zoneband.dll
vsinit.dll
vsutil.dll <- OBS Højreklik på denne, vælg egenskaber, og tjek at det er en Zonealarmfil.

Så var jeg oppe at køre igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 73007300

Dato : 26-07-06 23:07

Så har jeg været igennem hele operationen. Og det virker perfekt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-06 23:23

hvordan går det smukke_ole - har du fået den hjælp du har brug for ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 23:28

73007300 ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-07-06 20:42

Tak for alle Jeres tips og gode råd.
Desværre er der for varmt i kommunikationscentralen (computer-rummet), så jeg bliver nødt til at vente til i morgen tidlig, hvor det er udholdeligt at opholde sig der.
Så vil jeg prøve Jeres tip/gode råd

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 28-07-06 09:02

Tak for svaret molokyle.