/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HP Pavilion dv5000
Fra : ppk
Vist : 2494 gange
500 point
Dato : 26-07-06 00:57

Hej
Sidder lige med ovenstående maskine, den var (er) gået død.
Og for bare at få lidt liv i den igen, har jeg fået installeret Windows XP Home Edition igen.

Problemet var nemlig blevet at HP`s recoverydisk ikke var blevet lavet ! så jeg tænkte at hvis jeg bare fik et styresystem på igen, kunne jeg vel finde frem til det drev hvor recoveryèn ligger på og så brænde den på skive.

Nu kører den så i en lidt amputeret version, da den ikke har alle de ting til bl.a. lydkort osv.

Via stifinder kan jeg se at der er lavet en partion som indeholder recovery, og at denne fylder lidt over 5 GB men der er ingen filer at se på drevet kun to tomme mapper som fylder de lidt over 5 GB.

Jeg har endda været inde i mappe indstillinger for at få lov til at se aller skjulte filer, men heller ikke dette hjalp.

Ved nogen her på KANDU om man så måske bare kunne kopiere dette drev over på en anden maskine, og så derved kunne komme til at brænde en recovery skive til HP Pavilion dv5000 ????

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-07-06 01:12

dette kan ikke lade sig gøre
Citat
Ved nogen her på KANDU om man så måske bare kunne kopiere dette drev over på en anden maskine, og så derved kunne komme til at brænde en recovery skive til HP Pavilion dv5000 ????

når du starter op står der så ikke tryk på F2 eller andet for at kører recovery
(vises mens du kan se bios logo og før xp logo)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-07-06 01:20
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-07-06 01:24

Du kan jo se dine diske sådan:
Kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering

Men er den ikke af nyere dato?

Standardservice
Reparation inden for 7 arbejdsdage af HP Pavilion Desktop og HP Pavilion Notebook: Indlevering til HP's reparationscenter, afhentning på installationsstedet og levering.
Ombytning inden for 7 arbejdsdage af HP's printere, scannere, all-in-one-enheder, digitalkameraer og håndholdte pc'er.
Levering af et funktionalitetsmæssigt tilsvarende eller bedre produkt i forbindelse med et erstatningsprodukt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-07-06 01:30

Hej dk

Der stod godt nok noget med meget småt, da jeg bootede op fra Windows XP Home Edition skiven. Men det stod der i så kort tid at jeg ikke nåede at læse det.

Så lige nu starter den Windows XP Home Edition op, instalationen er fra min stationære maskine men med licens nr. fra HPèn som står i bunden af maskinen. Så der mangler jo diverse ting som passer til HP Pavilionèn.

Jeg har lige prøvet at starte den igen, kan kun nå at se der står ESC eller F10 og måske F2 eller F12

Ved ESC kom den ind i bios. F10 fik jeg intet ud af og ej heller F2 eller F12.

Så hvad man skal gøre for at kunne lave Recovery disken kan jeg ikke se lige nu

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-07-06 01:37

Hej pallebhansen

Maskinen er en widescreen model med nummeret dv5113eu stående i bunden af maskinen.

Måske skulle jeg kontakte HP pr. telefon for at høre om det ikke kan være muligt at få (købe) en recoverydisk. (det ville selvfølgelig være lettest)

Men da det er en anden der har rodet i maskinen, ville jeg i første omgang se om det kunne lykkedes mig at ordne det selv.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-07-06 01:41

har du en HP diskette eller HP cd skal du boote defra
og den henter så det der ligger på de 5gb under install

medmindre du ka nfå fat i recovery via een af F tasterne

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-07-06 09:18

Hej dk

Jeg har desværre ingen HP diskette eller HP cd, det var derfor jeg satsede på jeg jeg på en anden måde kunne få fat i recovery installationen på det andet drev.

Og derefter selv kunne lave (brænde) en skive med installationen til en anden god gang.

Så nu er det et spørgsmål om det på nogen måde kan lade sig gøre da den jo kan starte op med Windows XP Home Edition.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-07-06 09:34

herfra

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?lc=da&cc=dk&dlc=da&product=1848215&lang=da&os=228

skroll ned til "Cd-rom, bestillingsside - Recovery Discs"
det er som jeg ser det eneste mulighed

det der ligger på den såkaldte partition(5GB) kan du kun få fat i via install/recover.
på den orginale install/recovery cd ligger noget værktøj som kan åbne det der ligger på dette drev.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-06 09:37

Prøv at snakke med HP - for jeg tror du har "brændt broerne" med din installation af "fremmed" styresystem.

Ps. Det er f...... også for dårligt at brugeren selv skal sørge for en recoverynår HP kan sende den med for et par kroner.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 26-07-06 10:01

>>e.c
jeg kan kun give dig ret

det er drøn irreterende de ikke sender den f****** cd med og
man selv skal ordne det.
første gang man starter op kommer den nok så fint og fortæller man skal lave
denne cd/dvd !!! yaaah right gav forhandleren dig nogle cd/dvd med hjem til det ??

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 26-07-06 11:45

Tak for svaret dk.

Jeg har lige haft kontakt med HP og de sender en instalation inden for 14 dage, så det venter jeg gladeligt på.

Hilsen PPK