/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Advarsels Ikon ???
Fra : viskinge
Vist : 1494 gange
100 point
Dato : 25-07-06 20:35

Jeg skulle downloade nyeste ver. af java, og måtte lukke min sikkerhedskontrol op.
Jeg mener at have lukket alt igen, men der er dukket et ikon op, nede i bunden. Det er et tandhjul med en gul advarselstrekant med et udråbstegn i. Når jeg fører cursoren hen over ikonet, står der:
Administrere tilføjelsesprogrammer.

Hvordan fjerner jeg denne advarsel ????.
Jeg bruger IE 6.00.2900.2180 XP sp2 og har F-secure.

MVH

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 25-07-06 20:44

Har du prøvet at højreklikke og se om det er muligt at vælge 'Exit' eller lign. Eller dobbelklikke?

Det er den du finder i Funktioner > Internetindstillinger > Programmer > Administrer.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 25-07-06 20:46

Du får sikkert meldingen fordi du har installeret Java. Det medføre nemlig nogle plugins.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-07-06 21:23

Slap du bare af. Den forsvinder helt af sig selv efter et døgns tid. Det er helt normalt at der dukker en lille ikon op når man bruger et program. Bruges programmet ikke igen i løbet af kort tid, forsvinder ikonet igen. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 21:25

Kan kun sige en ting,

har du hentet den på JAVA´s hjemmeside,
er der INTET galt med din VIRUS advarsel.

Hent din Java hos netbanker, eller hos MicroSoft,
de er fri for LUS og SPYWARE
Bruger den ikke selv, og ingen PROGRAMMER, der kan få mig til det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 21:28

Sun JAVA har været classifiseret som ren VIRUS
Har været lagt ud under tips,
Ikke af mig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-07-06 21:29

Det har INTET med virus at gøre. Det er en helt normal reaktion fra Windows-systemet.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 21:38

Snakker ikke om Windows, men virus beskyttelse.

Det er udmærket, at den efter installation, skal opfølges
og indrettes efter dit sikkerheds system,
men det vil jeg på INGEN måde acceptere
fra et system der bare kræves, for at se specielle sider.

Sikkert derfor den står på visse lister.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 21:41

Citat
INGEN måde acceptere
fra et system der bare kræves, for at se specielle sider.

Sorry
der skulle have stået PROGRAM.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-07-06 21:45

Når man første gang installerer Java kommer der et lille ikon i bunden, det forsvinder af sig selv efter kort tid. Næste gang du kalder JAVA kommer det igen, men forsvinder også igen. Sådan er det med ALLE programmer. Lad nu være med at lave et problem ud af noget som IKKE er et problem. Hvis ikonet ikke er væk i morgen kl. 21:30 må du kalde mig MADS-SIVSKO.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 22:02

Muligvis ikonet, men har du hentet, den nyeste udgave
www.java.com ``` eller noget i den stil,
så påvirker det måden hvorpå du tillader kørsel af B.la aktive X
vel ikke nødvendigt, at sige ALLE JAVA scripts bliver kørt,
UDEN TILLADELSE FRA BRUGER, med den nye Java
og andet, der normalt, plejer at administreres ```af MS FireWall
og andre Firewalls, derfor bare en advarsel
INTET ANDET.

Og andre java maskiner klare det fuldt ud, ligeså godt.

Men selvfølgelig er der NU OMDAGE programmer,
der er så sammen koplet, at de ikke kan klare sig uden hinanden.

Men det værste VED det hele er,
AT DE ER GRATIS, OG OFFENTLIGT TILGÆNGELIGE...

Her stopper jeg,
Men prøv bare at se, i dit kontrolpanel,
er der lige kommet et nyt IKON.

Tyder ikke godt.
For en java,,,,,,UPS
Var jeg dig, ville jeg hente de gamle Jave´er i en Bank
Eller direkte fra Microsoft, da de er fri for Mallware.

Gnat

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-07-06 22:19

I rest my case. Du har ikke noget problem. Du har blot opdaget hvordan systemet fungerer. Lær at leve med det. Jeg er f.eks. glad for at det fungerer på den måde det gør. mvh AJ

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 25-07-06 22:27

Jeg gætter på at du har hente den fra komogvind fordi du skal bruge den til at spille ,Lucky Dice med,jeg har også hentet den og der var også en lille ikon nede i hjørnet et stykke tid,men går væk igen når du ikke spiller derinde

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 22:54

Så er alle Jo glade og lykkelige.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-07-06 23:03

jangchr - sofus og viskinge: Forstå det nu. Den IKON skal være der fordi den fortæller jer at I har installeret og brugt et program. Når I en en vis periode ikke længere kalder programmet, forsvinder Ikonet helt af sig selv. Det er en Microsoft service der er til gavn og glæde. Lad dog være med at gøre det til et problem. Det Microsoft-system I allerede har installeret, vil også i fremtiden overraske jer ved at have forudset jeres behov. Det ER ikke noget problem.

Og kom så med de point viskinge. Ha ha

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-07-06 23:27

Der er måske en fejl i installationen af Java. Det ikon kommer ihvertfald ikke uden der er en grund til det http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B883256

Citat
Hvis et tilføjelsesprogram er blokeret fra at blive installeret, fordi udgiveren er blokeret, vises en yderligere kategori i brugergrænsefladen i Administrer tilføjelsesprogrammer for de tilføjelsesprogrammer, der er blokeret. Når du besøger et websted, og det pågældende websted bruger et tilføjelsesprogram, der er blokeret, vises en meddelelse på statuslinjen. Meddelelsen angiver muligvis, at noget indhold ikke kan vises, fordi et eller flere påkrævede tilføjelsesprogrammer er blokeret. Meddelelsen kan også angive, at et påkrævet tilføjelsesprogram er slået fra. Du kan slå et blokeret tilføjelsesprogram til i dialogboksen Administrer tilføjelsesprogrammer eller i meddelelsen på statuslinjen.

Du skal måske tjekke om du har fået den rigtige version af Java http://www.znn.dk/ Hvis du har, skal den måske lige af og geninstalleres. Den korrekte version for Windows er i øjeblikket 1.5.0_07

Iøvrigt skal du huske at afinstallere de gamle versioner af Java.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-07-06 23:33

Ja ja Whatever. Jeg troede squ da at viskinge selv kunne tænke så langt. Må åbenbart tage min vurdering op til fornyet overvejelse. Klikker ud nu. Dette er for præmaturt.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 26-07-06 00:23

Citat
jangchr - sofus og viskinge: Forstå det nu. Den IKON skal være der fordi den fortæller jer at I har installeret og brugt et program. Når I en en vis periode ikke længere kalder programmet, forsvinder Ikonet helt af sig selv. Det er en Microsoft service der er til gavn og glæde. Lad dog være med at gøre det til et problem. Det Microsoft-system I allerede har installeret, vil også i fremtiden overraske jer ved at have forudset jeres behov. Det ER ikke noget problem.

Det kan godt være at den ikon skal være der(for nogen),men den har aldrig nogensinde vist sig for mig,heller ikke da jeg installert java.Men det er måske noget man kan slå fra,ligesom man kan slå "send fejlrapport til microsoft fra"

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-06 00:38

viskinge ... stl_s har fat i hvad du spørger om - jeg vil blot lige tilføje at hvis du går i start og derpå i hjælp og support og skriver tilføjelsesprogrammer - så finder du bla "Tilføjelsesprogrammer til webbrowseren: nyttige oplysninger" - så du ved hvad du har med at gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 10:25

Bare liiiige en bemærkning til sofus.dk jf. hans kommentar: http://www.kandu.dk/spg91308.aspx#992149

Java og Javascript er to helt forskellige ting:

1.) Javascript (opfundet af Netscape) er indbygget i alle moderne browsere og koden bliver afviklet af browserens fortolker.

2.) Java er et 'ægte' objektorienteret programmeringssprog udviklet af Sun. Kildekoden til Java programmer oversættes til Bytecode og denne afvikles af en Java Virtual Machine (JVM), som du skal hente hos http://www.sun.com/

Dernæst så har Microsoft tabt en retsag til Sun for efterhånden en del år siden. Hvorfor Microsoft ikke længe har udviklet videre på deres JVM. Den er simpelthen forældet og det anbefales at man bruger Suns JVM.

Følg derfor stl_s råd om at tjekke din JVM hos: http://www.znn.dk/

Dér findes også link til de forskellige versioner af JVM, men hvis du henter nr. 4 og opdaterer denne version til ver. 1.5.0_06 MED DET SAMME, så skulle du være kørende

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 12-10-06 08:28

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-10-06 09:52

selvtak