/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
flipflopper
Fra : ups8700
Vist : 664 gange
50 point
Dato : 25-07-06 16:22

Hejsa er der nogle her inde der ved hvordan man laver en flipflopper? jeg står nemlig og mangler en tegning af en flipflopper så vis du kan hjælpe mig så skriv...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-06 16:25

Biblioteket har masser af litteratur i emnet.
Det er ikke muligt at tegne her på siden.
Link? Det findes nok et sted.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-06 16:30

Tomi Engdahl har måske en flip flop.
http://www.epanorama.net/circuits/index.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-06 16:31
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-06 16:36

I mit univers er en flip flop en elektronisk kobling der skifter mellem a og b i en
forudbestemt frekvens.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-06 16:39

Du skal bruge to Nand gate (når ben a og b er Hi så er udgangen low)

ben a på første gate via modstand til +
ben b på første gate forbindes til udgangen på anden gate

ben b på anden gate forbindes til udgangen på første gate
ben a på anden gate via modstand til +

Ved at lægge low på en af de to a vil udgangen skifte til HI og udgangen på den anden Low
Lægges nu low på den anden a vil der skiftes igen

Jeg håber at det kan forstås.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-06 16:42
Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 25-07-06 17:32

Ellers gå en tur i brinck elektronik, de har det som byggesæt til ikke ret mange penge

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 18:13

I kode?

Så vidt jeg husker kan denne logik bruges i Javascipt i mange tilfælde:
Kode
<script type="text/javascript">
function flipflop(ff)
{
Boolean FF=0;
ff==FF?1:0;
return ff;
}
</script>

...eller mere generelt resultat af de rekursive beregninger af f.eks.:

Boolean: x=!x;
Bit: x==0?x=1:x=0;
Byte/Word: x=~x;

..logisk: En værdi XOR samme konstante værdi binært.

10 XOR 01 = 11 --> 11 XOR 01 = 10 --> 10 XOR 01 = 11 --> 11 XOR 01 = 10 --> ...osv.

</FLIPFLOP>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 18:14

Sidste eksempel implementeres let således: http://mathworld.wolfram.com/XOR.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 25-07-06 18:17

hvis i ikke er klar over det har det ikke noget med HTML at gøre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 18:27

Ps. Førstnævnte Javascript burde implicit ud fra mine egne postulater retteligen skrives:
Kode
<script type="text/javascript">
var Boolean tf;
function flipflop(ff)
{
return tf=!ff;
}
</script>

..men skulle selfølgelig kaldes rekursivt eller 'iterativt sekventielt' med returværdi af flipflop;

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 18:33

Ok. men flipflop er et matematisk/elektronisk begreb der kan sandsynliggøres/illustreres vha. mange forskelligartede 'modeller'

...altså semantisk i både filosofi, talteori, programmerings algoritmer ...og kredsløbs diagrammer/-elektronik

...selvom det er en smule usikkert, når spørgsmålet er stillet i : Anden fritid

??? </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 18:34

Pivili -> Alt afhænger af øjnene der sér

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-07-06 18:51

http://images.google.dk/images?q=flip+flopper&ndsp=20&svnum=10&hl=da&lr=&as_qdr=all&start=80&sa=N

Der er masser af tegninger af flip-floppere...

Og Nordsted1, flipfloppere hedder ikke klipklappere, men slappedaskere...

Kommentar
Fra : ups8700

Dato : 25-07-06 18:51

Hejsa jeg tror i har misforståelse mig med hvad en flipflopper er det er noget med et papir man folder og skriver nogle tal og under de tal der skriver man nogle sætninger. jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-06 18:58

God morgen ups, vi har ikke misforstået. Du bruger et slangudtryk for en leg med papir.
Det kunne du godt skrive i dit spørgsmål.
Spildt arbejde for alle her.
Adios amigo, skriv det under nr. 12.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-06 19:11

Smut du hen i børnehaven i morgen og spørg ungerne der.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 19:18

De hedder sgu da : FLIP-FLAPPERE ...din nød ups8700

En flipflop er 'Eine ganze anderes Dinge'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 19:27

Birgitta og Nordsted1 -> I snakker jo om nogen helt andre modeller, nemlig Espadrillos : http://www.hawaianos.de/espadrillos.htm ...bemærk overskriften: BASIC FLIP-FLOPS

</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : ups8700

Dato : 25-07-06 20:35

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål