/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Strålespids
Fra : hannibals
Vist : 927 gange
200 point
Dato : 25-07-06 00:44

Hvis man går op i strålspids på en knallert vil den så være sværd at indstille i tomgang ( går den hurtigere i tomgang ) ELLER HVAD SKER DER
Hilsen Hannibal

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-07-06 01:14

Nej, det kan have lidt indflydelse, men nålen som sidder fast på gasspjældet går stadig ned i strålerøret og lukker i tomgang, at der så sidder en størrer strålespids i bunden af strålerøret betyder meget lidt.
På næsten alle moderne scooterknallerter er der ved siden af strålespidsen (Også kaldet dysen), en tomgangsstrålespids som fører en mindre benzinmængde forbi (Udenom) gasspjældet, den mængde kan justeres ved hjælp af "luftskruen" og sammen med den store fingerskrue som kun løfter spjældet lidt, og dermed giver lidt luft, kan en god tomgang opnåes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 25-07-06 01:53

Hvis Jeg sætter en mindre strålspids i kan den ikke starte det er en 60 på en puch e 50 handikap knallkert hvad er dr galt den har høje omdringer lyder som sn Jetjager

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 25-07-06 13:40

Orginal kører den med:
Gl.model=rund karburator 44-46 dyse
Ny model=firkantet karburator 54-56 dyse

Men mange omdrejninger har ikke noget med dysen at gøre.
Hvad mener du med mange omdr. er det i tomgang eller ved topfart?

Du har før skrevet du skiftede simmerring, hvis du ikke skiftede i begge sider, så er det falsk luft den får derfra.
Eller falsk luft mellem karburatorstudsen og cylinderen, modellen har meget let ved at ryste de 2 møtrikker løse, så der kommer falsk luft der, og så skal den jo have extra stor dyse for at køre, når der kommer falsk luft fra simmerring eller pakningen mellem cylinder/studs.
Så hvis skruerne bliver spændt fordi de var løse, så skal du sætte mindre dyse i, feks. i din runde karburator kan du prøve med 56.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 26-07-06 18:16

Ok Jeg Har kun skiftet den ene simmerring, ikke den i den anden side så det må være der den er gal med den hurtige tomgang ved at den suger falsk luft ind Jeg må på den igen når Jeg får tid

Godkendelse af svar
Fra : hannibals

Dato : 27-07-06 15:39

Tak for svaret pallebhansen. Du Husker godt ( simmerring ) Tak for hjælpen Jeg vender nok tilbage igen Jeg er ikke god til knallert men har brug for den