/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
artikkel ?
Fra : bublebee
Vist : 384 gange
50 point
Dato : 24-07-06 22:52

Enten er jeg helt bims eller også ved jeg ikke hvad. Men er der ikke nogle der på god gammeldags dansk kan forklare mig meningen i denne artikkel ???

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=4553295

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-07-06 23:00

Den er da meget klar og tydelig.

Det du tjener i den første del af året g¨r 100% til "skattefar", og det, du tjner i den sidste del af året, er det, du selv kan bruge.

Det er blot en ande måde at stille det op på.

Læs artiklen igen, så tror jeg, du forstår den.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaler.dk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-07-06 23:10

Yes. For at forklare det endnu tydeligere: Hvis vi leger at du betaler 50% i Skat uden fradrag overhovedet og arbejder i 4 dage, så arbejder du for staten de første 2 dage (de får hele din løn) og for dig selv de sidste 2 dage (du får hele din løn)

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 24-07-06 23:14

Bare en smart måde at forsøge at lave nogle kedelige procenttal om til noget, man kan forestille sig. Hvilket så ikke lykkedes så godt, kan jeg forstå.

Lidt ligesom, hvis man skal fortælle, hvordan indholdet i en flaske fordeler sig. Hvis f.eks. 10 % af en rød sodavand er sukker, så farver man en tegning af en flaske: 10% hvidt og 90% rødt, så kan man forestille sig, hvor meget sukker der er i, men i virkeligheden er sukkeret jo blandet op i sodavanden, og man kan ikke nøjes med at drikke det uden sukker.

På samme måde, kan man heller ikke sige, at man ikke vil arbejde de sidste dage af året, og således slippe for skat, det ville da ellers være ret smart!*

*Til ordkløverne: man kan selvfølgelig forsøge at holde sig under personfradraget, men det er vist ikke lige det denne tråd handler om.

Annuller spørgsmålet
Fra : bublebee

Dato : 22-08-06 14:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål