/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Fælder meget
Fra : bublebee
Vist : 975 gange
100 point
Dato : 24-07-06 22:45

Jeg er en pige som lige har et pænt irriterende problem. Jeg fælder rigtg meget.
Jeg har prøvet at købe elvitals anti breakage shampoo og balsam, men sys ikke det er super effektivt.
Nogle der har nogle gode ideer til hvordan jeg få mit hår til at blive på mit hoved

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 24-07-06 23:58

1. Tal med din frisør.

2. Kan han ikke hjælpe, kan du måske få hjælp her:

Hårvidenskabelig Klinik
Ryesgade 6
8000 Århus C

Der kan du få opklaret hvad dit hårtab skyldes.
Om der også tilbydes behandling, ved jeg ikke.

Bor du på Sjælland/Købanhavn, må der findes noget lignende.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-07-06 00:25

boblende bier har ikke hår - basta

LÆGE - enten er det blot pga ingenting eller også er der en årsag du får ved henvendelse og undersøgelse .... altså hvis du ikke er pelsdyr - så gå endelig ikke over og få noget så du bliver den afskyelige snemand

på forhånd undskyld bubblebee

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-07-06 02:11

Nu er det faktisk temmeligt normalt at miste en del hår, da det hele tiden skiftes ud.

Kun hvis man oplever at det svinder i mængden af hår (tyndhåret), er der grund til bekymring.

Men er du langhåret ?

Hvis du er det, kan løsningen være at få klippet et stykke af.

Af en eller anden årsag, kan man begynde at tabe temmelig meget hår når det når en vis længde (forskelligt fra person til person) , og når man så får klippet noget af og lader det vokse, så forsvinder hårtabet indtil håret igen når "det kritiske punkt".

Det samme gør sig gældende, hvis det ikke er hele hår der falder af, men at hårstråene knækker.

Men hvis det er noget der bekymrer dig, så bør du jo nok lige spørge din læge til råds.

mvh dova

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-07-06 11:25

Har hår der er lidt længere end til skuldrene, og er næsten lige blevet klippet.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-07-06 11:25

og er ikke bekymret, det er bare super irriterende

Kommentar
Fra : Mayeen

Dato : 25-07-06 11:42

Hejsa!

Jeg har selv haft samme problem for nogle år siden. Både at mit hår faldt ud ved roden, men også knækkede og spaltede hår. Løsningen var for mig kosttilskuddet Silica! Jeg tager tre af dem hver eneste dag og det virker! Der går et par måneder (indtil nye hårstrå er vokset ud) før man ser den fulde virkning, men jeg synes at kunne huske at der gik mindre tid før de knækkede/spaltede hår forsvandt.

Og nej, jeg er ikke kosttilskudsfanatiker... Jeg holdt faktisk op med at tage dem for nogen tid siden, da jeg begyndte at overveje og virkningen måske bare var tilfældig, men efter ca 14 dage begyndte jeg at fælde helt vildt igen. Så nu tager jeg dem fast.

Håber dit problem bliver løst!

Knus, Mayeen.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-07-06 11:50

Ok måske man skulle prøve dem, for det kan jo være at det er en form for vitamin man mangler

Annuller spørgsmålet
Fra : bublebee

Dato : 25-07-06 23:00

Nu har jeg snakket med flere frisører. de siger at det er fordi jeg mangler B vitaminer som styrker håret. Jeg har derfor nu købt et glas b-vitaminer. men det skal være dem der hedder b vitaminer multi, da det er flere forskellige b vitaminer.
Ud over dette vil det være en ide at købe noget god shampoo - gerne ved en frisør siger de. For de har altid et godt produkt.
Og silica er også fint, da dette styrker hår, hud og negle.

Men tak for svarene alligevel