|
| Kontaktpers. i Outl. Express Fra : PoChris | Vist : 616 gange 300 point Dato : 24-07-06 22:38 |
|
Jeg har sat min mors og fars computer op sådan, at de har hver sin identitet i Outlook Express 6. Det har fungeret udmærket, men nu er der problemer med kontaktpersonerne. Selv om de altså har hver sin identitet, opfatter programmet kontaktpersonerne som "fælleseje" - slettes én person hos én identitet, bliver vedkommende også slettet hos den anden identitet. Det kan også ske, at alle kontaktpersoner hos én identitet forsvinder, men det er aldrig sådan, at begge identiteter har flere- og forskellige kontaktpersoner.
| |
|
Halløjsa
Den bedste måde at styre den slags er at der oprettes en brugerprofil til hver bruger.
Så vil kontaktpersoner/adressekartoteket findes 2 gange, nemlig en gang pr. bruger.
Alternativt kan der oprettes 2 grupper af kontaktpersoner, dette er bare ikke så smart da der så altid sendes mail til alle brugere i gruppen, altså undtagen hvis man åbner gruppen og sletter dem der ikke skal sendes til, dette er også lidt besværlig.
Opret en brugerkonti til hver og de har hver især deres personlige opsætning af PC'n, adressekartotek osv.
Outlook Express bruger standard-adressekartoteket i Windows.
Der ligger måske en anden mulighed gemt i hjælpen til 'Adressekartoteket':
Klik på start, -->Programmer,-->Tilbehør,-->Adressekartotek.
Klik på Hjælp-->Indhold og indeks. Læs hjælpeteksten om "Identiteter", og om organisering af mapper. Jeg tror du kan løse problemet af denne vej. Jeg vil tro du skal oprette 2 identiteter ud over den der hedder "overordnet identitet', altså en for hver bruger. I hjælpen står der så noget om at logge på med forskellige identiteter. Jeg vil gå ud fra at hver identitet kan have sin egen kontaktperson liste ud over den fælles.
Håber dette kan hjælpe dig lidt undervejs.
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 24-07-06 23:53 |
|
I outlook express er det en god ide at lave to forskellige idenditeter (med eller uden password) og derpå bruge meddelelses regler således at A ikke modtager mail fra B - og omvendt - sådan kører det her på diverse af mine konti og jeg har absolut ingen problemer med at holde identiteterne adskilt
Et godt råd her at slette den konti der hedder overordnet idenditet - idet den ellers kan drille ualmindeligt meget (der sker intet ved at gøre det)
I meddelelsesregler skal A sørge for at "til B" ikke hentes fra serveren og omvendt at B sørger for at "til A" ikke hentes fra server - kig godt efter - for mange kommer til at bruge fra i stedet for til
Når du åbner oe - så klik på filer - identiteder - tilføj ny - begge gange en konto oprettes.
| |
| Kommentar Fra : PoChris |
Dato : 29-12-06 21:33 |
|
Jeg har ikke fået løst dette problem endnu. Da jeg har en anden computer med Windows 2000 og Outlook Express 6 installeret, ved jeg, at det sagtens kan lade sig gøre at have to forskellige identiteter med hver sine kontakter. Det har ikke hjulpet at slette identiteterne både i Outlook Express og under Application Data/Identities på mit C-drev. Kunne det tænkes, at fejlen kan rettes i Registry Editor?
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 30-12-06 08:30 |
|
prøver lige igen fordi jeg synes det er så nemt at lave
opret to forskellige mailadresser - de fleste udbydere har lavet det sådan at man kan have mindst 1 - 5
(behold måske den ene eksisterende og lav en enkelt nyoprettet)
i outlook express gøres det at A oprettes for sig selv - og B oprettes for sig selv under identiteder.
Hver for sig får derpå lavet meddelelsesregler hvor A sørger for at B´s mail ikke hentes fra serveren og omvendt. (regel : A@mailadresse.dk skriver at B@mailadresse.dk ikke hentes fra server og omvendt)
Når alt er på plads kan hovedidentiteten slettes så der kun er de to tilbage.
Det KAN simpelthen ikke slå fejl - men der skal selvfølgelig lige sendes besked til alle kontakter om forandringen
| |
| Kommentar Fra : PoChris |
Dato : 30-12-06 13:56 |
|
Jeg forstår ikke helt svarene. De to identiteter har selvsagt ikke samme mailadresse. Jeg har heller ikke en overordnet identitet ud over de to nævnte. Som sagt mener jeg, der er gået kludder i et eller andet i Outlook Express, for det kan jo normalt lade sig gøre.
| |
|
brug hjælp i Outlook express, og skriv: flere konti
Her står:
Sådan oprettes flere identiteter
Hvis flere personer bruger den samme computer til e-mail, skal hver person have en separat postkasse i Outlook Express. Det betyder, at hver person kan have separate meddelelser, kontaktpersoner og personlige indstillinger. Det er muligt, når der er oprettet flere forskellige identiteter. Når identiteterne er oprettet, kan du skifte mellem dem uden at skulle lukke computeren eller afbryde internetforbindelsen.
Yderligere oplysninger finder du i følgende emner:
Tilføje en ny identitet
Slette en identitet
Skifte til en anden identitet
Ændre indstillingerne for den aktuelle identitet
Endvidere:
Sådan ændres indstillingerne for den aktuelle identitet
Peg på Identiteter i menuen Filer, og klik derefter på Administrer identiteter.
Rediger de ønskede indstillinger.
Du kan ændre din identitets navn og adgangskode ved at markere identitetens navn og derefter klikke på Egenskaber.
Du kan ændre den identitet, der åbnes, når computeren startes, ved at vælge en identitet på rullelisten. Hvis afkrydsningsfeltet ikke er markeret, bliver du bedt om at angive identiteten, hver gang du åbner et identitetsbaseret program.
Hvis du vil ændre den identitet, som alle programmer (identitetsbaseret eller ej) bruger i automatiske processer, skal du vælge en identitet på den nederste rulleliste.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : PoChris |
Dato : 30-12-06 21:59 |
|
pallebhansen
Takker for svaret, men alt det ved jeg godt.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|