/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan laver man brevpapir?
Fra : Jaffe123
Vist : 1416 gange
50 point
Dato : 24-07-06 21:34

Hvordan laver man brevpapir i Outlook? Hvor skal man lave brevpapiret og i hvilket format?
Jesper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-06 22:14

Du starter med at åbne en ny meddelelse, derefter går du i formater, anvend brevpapir, mere brevpapir, opret nyt, derefter kommer der en guide. Hvis du bruger fotos skal du bruge det i jpg format. Du kan også selv tegne dit brevpapir i paint.

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 24-07-06 22:37

I Outlook og ikke OUtlook Express gøres det på følgende måde, lav først en billed fil som du vil benytte, lav derefter en HTML side hvor billed filen bliver brugt som baggrund, smid derefter det hele ind i mappen "program files\common files\microsoft shared\stationery" nu er mit styresystem på engelsk, så ved ikke lige om det heder det samme på den danske udgave, hvis det er den du benytter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-06 23:38

først og fremmest skal du have et billede du kan bruge - for eks i venstre side - det gør du ved at hente/tegne et og trække resten af baggrunden ud til min. 1024 i bredden (kan gøres i paint - her har flere jeg kender brugt metoden at trække det ud så det dækker farvefirkant nr 8 nede i paletten)

billedet skal (i første omgang laves så det ikke støder sammen med den næste - altså der skal væer "baggrund" mellem øverst og nederst.

Når du har lavet det gemmer du i hvilket som helst format du ønsker - jpeg går hurtigt igennem fra den ene mail til den anden - bitmap er meget langsom.

Åbn din outlook- klik på formater vælg billeder - find den kreation og klik åbn/ok .. nu bør den enkelte deko løbe siden ned efterhånden som du skriver.

det er nødvendigt for dig at have html aktiveret for at bruge denne funktion

Du kan med held lede på nettet efter free stationaries og downloade hvad du ønsker ifald du ikke vil tegne selv

har jeg sjusket mig igennem her så spørg