/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan afbryder man XP inst ?
Fra : jakobal
Vist : 496 gange
152 point
Dato : 24-07-06 21:16

Ifm en formatering af min søns pc ville jeg geninstallere XP. Men tro det eller ej, jeg kunne ikke finde produkt nøglen da denne skulle indtastes :(( Hvordan afbryder jeg installationen så jeg evt gå tilbage til win 2k. Hver gang jeg tænder pc,en vil den fortsætte installationen fra hvor den var nået til...

vh
Jakob

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 24-07-06 21:36

nemt nok, du går ind i din bios og sætter din cd/dvd rom drev til at starte som nr.1. harddisken som nr. 2 osv. når du har gjordt det vil den starte med den cd du har smidt i.

for de fleste PC'er skal man trykke på delete knappen i opstarts fasen, for at komme ind i bios'en, og det skal gøres før den begynder at læse på din harddisk, ellers prøv F1 knappen, den benyttes også på nogen PC'er.

Håber det er hjælp nok

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 21:39

Hvis du har valgt at installere,
og begyndt formateringen, af disken,
er der ingen vej tilbage...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 21:44

Du kan muligvis skrive en ny MBR

Sæt Xp skiven i
genstart fra drevet, og lad den køre,
til den kommer til REPARER,
Klik for at reparere-
Vælg tastatur, klik på enter, flere gange
og log ind på WINDOWS 1
Hvor du instaster FIXMBR.
Skriv exit og start fra din harddisk

Virker kun, hvis du ikke har formateret harddisken

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 24-07-06 21:45

Sofos det passer ikke, man kan stoppe installationen hvornår det passer en selv.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 21:55

Ja,
det ved jeg godt men den bliver ved
med at bede om at fortsætte installationen.

Og er FØRSTE installation slettet, formateret,
er der ingen måde, at genoprette det på.

Så kan du ligeså godt fortsætte installationen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 21:59

jakobal
Har du slettet den gamle installation.

Kommentar
Fra : Pivili

Dato : 24-07-06 22:00

Sofus. det ligger sådan at han vil smide Win 2000 på i stedet for, og lige meget hvor langt man er kommet med xp indstallationen kan dette lade sig gøre, læs mit første indlæg igen hvis du ikke forstår det. med windows 2000 kan han så formatere sin hd igen, vel og mærke man har sat sin pc til at det første drev den skal starte på er cd/dvd rom drevet, så ingen problemer i det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 22:05

Sorry.
Missede win 2k

Ja, så er det bare at starte med den.
Hopper fra her.
Da jeg intet kender til den udgave.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-07-06 22:33

Har du diskettedrev på den comp.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-07-06 22:34

og kan den boote fra diskettedrevet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 00:34

Der er denne mulighed for alligevel at installere XP :

http://techrepublic.com.com/5100-1035_11-5034981.html#

http://www.petri.co.il/quickly_retrieve_windows_cd_key.htm

...tror jeg nok?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 25-07-06 09:51

Ja men jeg kan ikke få afbrudt installationen !! Lige meget hvad jeg gør vil XP fortsætte med at spørge efter product key. Hvad gør jeg??

Jakob

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-06 10:26

Altså - under indstallationen lægger XP en lille batchfil som gør at den fortsætter med at ville indstallere indtil den er færdig.
For at kunne hjælpe dig, må vi vide lidt om din comp og om du kan komme ind i bios.

Kan du komme ind i bios.

Har du diskettedrev både på din egen comp og sønnens.

Kan comp starte op (boote) på diskattedrevet (sønnens)

Ud fra dette er det muligt at hjælpe dig.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 76 point
Dato : 25-07-06 12:10

Hejsa

hvis det er en boot cd du vil installere windows 2000 fra skal du
inden xp logo kommer op trykke på en tast for at strarte fra cd'en
("tryk på en tast for at starte fra cd") derved kan du indstallere.
husk at slette den patition xp ligger på

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-06 12:15

dk - jeg tror den booter fra HD nu.
Så det er derfor han ikke kan gøre noget med den CD
Jeg håber at den lige booter fra diskettedrev først, så vi kunne komme den vej ind.

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 25-07-06 21:46

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : sofus.dk