/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Valg af ny pc
Fra : HWS
Vist : 479 gange
200 point
Dato : 24-07-06 17:22

Hej
Da jeg efterhånden synes at det er på tide at kassere min gamle pc´er fra 1995, vil jeg lige spørge experterne til råds inden jeg køber en ny...
jeg har kigget lidt rundt på nettet og faldt over dette tilbud:

http://www.computerbutik.dk/product.asp?product=3218&sub=72&page=1

Spørgsmålet er så om jeg gør en god handel eller om jeg skal holde mig fra det...
Jeg bruger min pc´er til billedredigering, mail, cd/dvd brænding, samt et spil i ny og næ, simcity

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-07-06 17:57

Hejsa

når du arbejder med billedredigering så mv.
er "64MB 3D integreret grafikchip" alt for lidt du skal mindst op på 256Mb
ligeledes skal du ikke vælge intel's celeron eller Amd's Duron

dit link ville være udemærket til en "kontor pc"

Kommentar
Fra : HWS

Dato : 24-07-06 18:47

Tak for svaret...
Hvis det, jeg kalder billedredigering, begrænser sig til at gemme mine digatalbilleder i en mappe, og muligvis gør dem lysere eller mørkere, er den så stadig ikke god nok, eller skal jeg finde noget helt andet?? Måske den her:
http://www.computerbutik.dk/product.asp?product=1202&sub=72&page=1

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 24-07-06 19:08

Dit sidste forslag, kan sagtens udføre de opgaver, du beskriver, det kan den første også, men en del langsommere, jeg ville vælge denne: http://www.computerbutik.dk/product.asp?product=1202&sub=72&page=1 som du selv har fundet, der er masser af udvidelses muligheder også

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-07-06 19:18

--vær opmærksom på, at det er vistnok uden programmer... Du skal nok som minimum også købe windows xp.. Det er 799 ekstra.

Godkendelse af svar
Fra : HWS

Dato : 24-07-06 20:38

Tak for svaret til alle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-06 21:58

Selv tak HWS og det er rigtig som Birgitta skriver, der er ingen OS med, måske skal du søge videre, efter en lignende maskine, hvis du er interesseret er her et link til det program jeg bruger til billedredigering, gratis software http://www.hp.com/united-states/pse/index.html?jumpid=ex_R602_UAG_go/search-hho-yahoo-dpc-pse