/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
billigt hundemad
Fra : solling
Vist : 6626 gange
58 point
Dato : 24-07-06 14:10

Jeg er netop igang med en størrer undersøgelse for at finde noget billigt men godt forder til mine dyr, da det ikke mere kan betale sig for mig at købe det dyre i små mængder.

Jeg ringede til min lokale foderstof og fik oplyst at de havde

hundefoder: royal canin selection croc til ca 268 for 20 kg. pris pr kg = 13,4 kr
og
Kattefoder: Royal canin selection cat til 348 for 20 kg pris pr kg = 17,4 kr

huhej jeg syntes godt nok det er billigt, men nu er spørgsmålet om det også er godt foder?
Jeg mener at royal canin generelt plejer at lave gode produkter, men er der nogen der kender til disse 2.
glæder mig til at høre jeres mening

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-07-06 14:18

man får hvad man betaler for.
Du kan også få foder der er billigere.. --og dårligere..
Men da også dyrere og bedre foder.

Hvis det er en voksen hund uden nogen problemer, så kan du da lade det komme an på en prøve...

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 68 point
Dato : 24-07-06 14:23

Jeg har søgt lidt på nettet, og har fundet dit tilbud...
Det der bare undrer mig er, at hvis du går ind på Royal Canin's egen hjemmeside, så fremgår de produkter ikke af deres oversigt...
Det er jo lidt underligt synes jeg.......

Personligt bruger jeg Oliver's Petfood. De giver 25% rabat på alt ved køb af mere end 12 sække af 15kg foder, og de har mange andre ting. Desuden leverer de gratis til din hoveddør.

Men lad da foderet komme an på en prøve. Du kan jo altid skifte væk igen

Kommentar
Fra : solling

Dato : 24-07-06 14:25

den der med at man får hvad man betaler for den tror jeg ikke en dyt på..... selvfølgelig er jeg godt klar over at aldis foder (som jeg personligt ALDRIG ville stoppe i mine dyr) ikke er det samme som det dyre hills og lign. men man skal absolut ikke bare gå efter prisen og så tro at det dyreste er det bedste... det ville jeg da sige er naivt.
jeg skiftede feks noget meget dyrt foder til mine heste ud med noget billigere fra foderstof forretninge og resultatet blev at begge mine heste fik markant blankere og finere pels og i det hele taget bedre velbefindende.
så jeg søger lidt mere nuancerede meninger og meget gerne nogen der har prøvet dette eller lign produkt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-07-06 14:26

---vi bruger osse Olivers...

Kommentar
Fra : solling

Dato : 24-07-06 14:28

nej jeg har ogs selv søgt på det og kan kun finde det i dlg ´s butikker og hos foderstofforretningerne.
Men det forhandles mange steder i udlandet kan jeg se.
men det var netop også derfor at jeg ville høre om der var andre der havde prøvet det.
jeg tror også lige at jeg smutter forbi olivers hjemmeside en tur..... tak for tippet

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 24-07-06 14:34

vil lige komme med en komentar forbrugerrådet og også forbrugerprogrammet rabbatten har testet hundefoder sammen med forsker og dyrlæger og det bllige er NØJAGTIG ligeså godt som det dyre undersøgelserne kan læses på rabbatens hjemmeside(under dr) og på forbrugerstyrelsens side mener det er tænk
ladies

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 24-07-06 14:35

ps har selv 2 store meget flotte schæfere som bliver rost af dyrlæge og træner har haft hunde altid jeg bruger brugsens diet kilopris ca 10 kroner

Kommentar
Fra : solling

Dato : 24-07-06 14:39

uha det er meget irriterende at jeg ikke hørte bedre efter i tysktimerne.... jeg har fundet flere steder hvor der en indholdsfortegnelse på tysk..... der er vel ikke nogen der kunne hjælpe med en oversættelse......
bare de vigtigste ingredienser

"
Zusammensetzung
Getreide, pflanzliche Eiweißextrakte, Fleisch und tierische Nebenerzeugnisse, pflanzliche Nebenerzeugnisse, Öle und Fette

Analyse
Royal Canin Selection Croc
Rohprotein 22%
Rohfett 8%
Rohfaser 3,30%
Rohasche 7,50%
Kalzium 1,50%
Phosphor 1%
Magnesium 0,20%
Feuchtigkeit 10%
Natrium 0,45%
Vitamin A 5.000IU
Vitamin B1(Thiamin) 1,80mg
Vitamin B12 (Cobalamin) 0,03mg
Vitamin B2 (Riboflavin) 2,10mg
Vitamin B6 (Pyridoxin) 1,50mg
Vitamin D 3 500IU
Vitamin E (Tocopherole) 50mg
Energie 3.568kcal

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-07-06 14:40

Hvilken side stammer det fra?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 14:45

Hvad angår vitaminer og sporstoffer, så er de alle ens.
Eller overholder de, mindste krav, der stilles.

Resten er vel nærmere en smagssag for hunden/katten.
Og for ikke at sige mennesket, der skal bære "fine pakker" med hjem..
Havde selv en kat, den ville på ingen måde have det dyre mad.
Den blev direkte fornærmet, og prøvede at begrave maden,
men når den fik brugsen det billige, så gik den ombord i det, med største fornøjelse.

Der kan selvfølgelig være tider, hvor dyret har brug for extra
tilskud, men så bør man kontakte sin Dyrlæge.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-06 14:50

Det eneste der skal oversættes er dette:

Rohprotein 22% = Råprotein
Rohfett 8% =Råfedt
Rohfaser 3,30% = Råfiber
Rohasche = Råaske
Feuchtigkeit 10% = fugtindhold/væskeindhold

det andet med vitaminer og mineraler hedder det samme.

Selection Royal Canin, det er det jeg bruger til mine katte suppleret med andre ting.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-06 14:53

Ups. havde lige overset:

Getreide, pflanzliche Eiweißextrakte, Fleisch und tierische Nebenerzeugnisse, pflanzliche Nebenerzeugnisse, Öle und Fette

Korn, vegetabilske æggehvidestoffer, Kød og animalske biprodukter, vegetabilske biprodukter, olier og fedt.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-07-06 15:17

tjah, det kan da være, det er godt nok... Men jeg har altså ikke lyst til at lade min hund leve af biprodukter.....

Det ville jeg jo aldrig spise selv.

Hvis man ikke selv tænker særlig meget over, hvad man putter i munden og om maden indeholder tilsætningsstoffer, som selvfølgelig ER godkendt af Sundhedsstyrelsen, --ja, så er der vel heller ingen mening i at gå vildt op i, hvad éns hund spiser...

Folk er forskellige. Men det er hunde også. Nogen hunde kan tåle det, andre kan ikke... det må jo så komme an på en prøve..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-06 15:24

Jamen Birgitta, biprodukter er alt dyrefoder da lavet af, du regner vel ikke med, at hunde og kattemad laves af svinekam og oksehøjreb

Kommentar
Fra : solling

Dato : 24-07-06 15:40

øv øv det var dog irriterende at der ikke står hvad det er for noget kød.....
hvis der er nogen der kan finde ud af det ville jeg da være superglad

tusind tak for oversættelsen dova

Kommentar
Fra : solling

Dato : 24-07-06 15:43

dova tror du det er det samme du bruger til dine katte ?

altså det til katte de har i foderstoffen hedder "selection cat" fra royal canin.... det lyder som det samme.... og dine katte er glade for det?? hved du hvad "smag" det er med, da mine katte er svære at få til at spise noget der ikke smager af tun og hvad giver du for dit

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-07-06 16:31

Olivers dyrefoder er IKKE lavet af biprodukter!
Det behøver jo ikke at være oksehøjreb for at være godkendt til menneskeføde.

Citat
Hvorfor skal jeg bruge OLIVER'S?
Udgangspunktet er naturligvis vores foder: ingen biprodukter, ingen billige fyldstoffer, ingen allergifremkaldende ingredienser, ingen kemi eller tilsætningsstoffer. Kun rene, lækre og reelle ingredienser, der alle er godkendt til menneskefødevarer. Derfor er der mere saft og kraft i OLIVER'S. Det giver energi til gode oplevelser og er med til at sikre din hund og kat en god livskvalitet.

Saxet fra "FAQ" på Olivers hjemmeside.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-06 16:39

Ja, det er det samme som jeg køber på "foderstoffen/grovvaren".

Kattene vil godt nok hellere have Kitekat Tørkost, Royal Canin lugter ikke af særlig meget, men jeg mener det er oksekød. Jeg køber mit i "løs vægt", det kan man nemlig med det Selection der hvor jeg handler, ellers kan det kun fås i 20 kg. sækkene hvor jeg ville være et år om at bruge sådan en sæk, og det gider jeg ikke da det kræver plads at opbevare og jeg ved ikke med holdbarhed når der er åbnet for det. Jeg giver 20 kr/kg.

Det kød der er i katte og hundemad, er de dele af dyrene som ikke bruges til menneskeføde, okse, gris, fjerkræ o.s.v..

Altså brusk og ben køres igennem nogen kværne, der skraber/maser/pulveriserer kødrester og brusk fra til en "farsagtig masse". Og det er det der bruges.

De animalske fedtstoffer stammer oftest fra fedtafkogning på destruktionsanstalerne, altså afkog af døde dyr.
Resten af knogler m.m. brændes og bliver til den aske der også er i dyrefoder.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-07-06 16:41

dova, det gælder ikke for Olivers produkter.. Men det koster da..

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 24-07-06 17:28

Jeg kender til samme undersøgelser som Ladies refererer til og vil sige at mine personlige erfaringer går i samme retning-
Jeg har en gammel Foxterrier / dansk svensk som er ved at blive 18 år gammel, han er sund og rask af sin alder - dyrlægen siger at han ser godt ud og han er fra lille fodret med Nettos det billigste ca 30 kr for 5 kg. Det må da siges er billigt!

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 24-07-06 17:50

Det første jeg ligger mærke til er at der står KORN som første ingrediens...
Et godt foder har altid kød som første ingrediens, da der på en deklaration altid skal stå det der er mest af først osv. Korn er her brugt som fyldstof, når det er det der er mest af i foderet.

Jeg bruger PROFormance som er af en god kvalitet til en overkommelig pris.

www.proformance-hundefoder.webbyen.dk

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-07-06 18:21

Malene:
Ja måske du har ret... men det har PROformance da heller ikke.. De har kyllingekødmel som første ingrediens.. eller lammekødsmel.. Faktisk så kan jeg slet ikke se kød nogen steder...
Olivers:
Citat
Kyllingemel, ris, frisk kylling, stødt majs, kyllingefedt, komplet mineral og vitamin tilskud, roertrævler, risklid, saft fra kyllin-gelever, hørfrø, ærtefiber, gærkultur, mannanoligosaccharideer, inulin, hele tørrede æg, glukosamin HCL, MSM, kondroitin-sulfat, urtetilskud, yucca shidigera

PROformance:
Citat
Kyllingekødmel, ris, rismel, malet majs, majsmel, kyllingefedt (konserveret med en blanding af tokoferoler og rosmarinekstrakt), roemasse (sukkeret er fjernet), majsglutenmel, naturlig aroma, hørfrø, tørret æggeprodukt, ølgær, kalciumkarbonat, salt, dikalciumfosfat, kaliumklorid, lecithin, rosmarinekstrakt, canolaolie, cikorierodekstrakt, yuccaschidigera, lutein, glukosaminhydrochlorid, chondroitinsulfat, vitaminer og mineraler.

Ikke meget forskel på de to produkter...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-07-06 18:33

nååh, kyllingekødmel er da mel, der er lavet af kyllingekød... IKKE af brusk og ben og lignende.
Man kan jo ikke lave et ensartet foder med små kyllingetern i...

Men de to produkter minder en del om hinanden. Olivers er lidt dyrere. Der er så nogle etiske fordele også, ang. brug af genmodificerede råvarer og testning at komponenterne på dyr.

Begge bruger de samme naturlige konserveringsmidler.

Så forskellen er ikke ret stor.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-07-06 18:39

Husk at medtage rabatten du opnår ved køb hos Olivers.
Det fremgår ikke umiddelbart af proformance hjemmeside at der er rabet ved større indkøb.
Så ved køb af mere end 4 sække á 15 kg er Olivers billigere.

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 24-07-06 19:21

Indholdet af råaske i et foder er bestemt af hvor meget knogle, ben, fjer, næb og klør der er brugt i foderet. Råaske i sig selv har ingen ernæringsmæssig værdi, og svarer i det store hele til det sorte på et stk. ristet brød.
Askeindholdet i PROFormance ligger mellem 5,5% og 6,5%
Olivers oplyser ikke askeindholdet i deres foder, samt andre foderproducenter, og det kan man jo undre sig over.

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 24-07-06 22:31

Hej alle.

Jeg har levet af at lave dyrefoder i 10 år. Jeg vil naturligvis ikke fortælle hvor. Men ved at alle producenter bruger det samme indhold.
Det var vådfoder, dvs dåsefoder vi lavede.

Råvarene var:

Svinelunger,svinelever, svinestruber,svinemilte, kyllingeskrog, fiskeafskær, okselunger, blodigt kød(kød m/blodansamlinger)Gulerødder, ærter, ananas, korn, tomater, ja sågar svedsker i visse varianter.
Alle ting underlagt dyrlæge kontrol. Opbevaret på køl. Alle medarbejdere havde også været på div hygiejnekursuser.
Jeg har gjort rent hos ISS, og været på fiskefabrikker der havde værre rengøring
Vi lavede bla andet flere varianter til Dansk supermarked=billig produkter.
Men disse produkter kunne naturligvis leveres med anden etiketter=dyreprodukter
Så man får ikk altid hvad man betaler for.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 25-07-06 10:33

Mht. hundefoder er det vel heller ikke lige meget, hvad hundene kan lide.
Min erfaring siger mig, at der er produkter hundene "går mere til" end andre.

Det kan være meget svært at gennemskue varedeklarationerne på visse produkter, men vi har, ved foderskift, observeret hundenes afføring. Det er bemærkelsesværdigt så stor forskel der er (kvantitet). Vi tager det som udtryk for "nytteværdien" af foderet.

Vi har også brugt Olivers, som er flinke mennesker, der yder god service, men desværre er det produkt, der passer til vore hunde (Adult), lavet i så små stykker, at hundene sluger foderet i stedet for at tygge det. Olivers var ikke umiddelbart indstillet på at lave produktet om.
Vi bruger nu Royal Canin, hvis produkt til store hunde er lavet i så store stykker, at de skal tygges.
Det har medført, at hundene nu ikke har så meget tandsten som før.

Royal Canin har iøvrigt også 10-15% rabat ved storkøb.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 25-07-06 12:07

nå nu har jeg bestilt 4 at de store poser adult hos olivers. jeg tør ikke binde an med det foder fra foderstoffen når jeg ikke kan få at vide hvad type kød der er i. jeg har nemlig en dalmatiner og de har jo ikke samme stofskifte som andre hunde og kan ikke tåle Oksekød, Svinekød, Indmad og Animalske biprodukter. så nu håber jeg dælme at han bliver glad for det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-07-06 16:18

Joo, det bliver han nok. Og hvis han mod forventning ikke skulle kunne lide det, så er der smagsgaranti på. Så du kan få pengene tilbage hvis kosten ikke behager herren.. Eller du kan i stedet prøve deres variant for hunde med sarte maver eller allergi, -den der hedder Lamb.
Den skulle smage anderledes... (jeg synes nu, de smager ens, men Silke kan lide den)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 25-07-06 16:26

Vi havde tidligere en tæve med sart mave. Vi brugte dengang Olivers Lamb. Det var virkeligt godt, så det kan godt anbefales som alternativ.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 25-07-06 18:08

ja men der er bare det at lam ikke er særligt godt til dalmatinere så jeg holder mig til den med kylling

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 25-07-06 20:32

Mine hunde har altid fået Royal Canin. Det var det mad, som de fik hos opdrætterne, og som opdrætteren varmt anbefalede, og dette produkt lever op til alt, hvad der kræves med hensyn til vitaminer m.v. Det er et højkvalitetsprodukt og ikke det rene skidt, som man nogle gange kan støde på i visse supermarkeder. Derfor sælges det også kun i forretninger, der sælger mad m.v. til dyr. Supermarkeder gider åbenbart ikke markedsføre kvalitetsprodukter til dyr.

Dyrlægens specielle foder,som vores dyrlæge nogen gange ville lokke os til at gå over til, er der aldrig nogen af vores tre hunde, der har gidet spise. Nu er vores dyrlæge mærkelig nok pludselig gået over til at sælge Royal Canin. Det er jo udmærket.

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 25-07-06 20:37

Hvad er det egentlig, der er så specielt ved Olivers - andet end at det er frygtelig opreklameret for tiden? Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor dette foder skulle være så meget bedre end alt andet - endog også bedre end det opdrættere anbefaler.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-06 03:02

Citat
jeg har nemlig en dalmatiner og de har jo ikke samme stofskifte som andre hunde og kan ikke tåle Oksekød, Svinekød, Indmad og Animalske biprodukter. så nu håber jeg dælme at han bliver glad for det.

Jo, de kan i mange tilfælde godt tåle det, men man skal selvfølgelig være obs på, om de får problemer med vandladning, da det er urinvejsproblemer der kan opstå hvis de får for meget af f.eks. kød og visse grøntsager.
Dalmatinere har problemer med at tåle visse fødeemner, fordi dalmatinere ikke så godt er i stand til at omdanne et stof der er i f.eks. kød og visse grøntsager m.m. ... det hedder purin, som omdannes til urinsyre.

De fleste hunde omdanner stoffet til aminosyrer, men det gør en dalmatiner ikke, og derfor udskiller den meget urinsyre der danner sten i urinvejene.

http://www.hundeleksikon.dk/index.html kan du læse om det, der er en søgerubrik hvor der står sygdomsleksikon, og der skal du skrive Urat urinsten

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-06 13:37

cairn, du kan jo læse om Olivers på deres hjemmeside, http://www.olivers.dk/ .

Et eller andet MÅ de jo gøre rigtigt, for de får flere og flere tilfredse kunder. Min dyrlæge siger (selvfølgelig) også god for Olivers. Selv om det er noget andet, hun sælger..

Opdrættere anbefaler det, de selv bruger. Det ville da være underligt andet. Jeg begyndte at bruge Olivers fordi MIN opdrætter anbefalede det da jeg købte Silke. .

Opdrættere får tit provision for at anbefale bestemte produkter til deres hvalpekøbere....

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 26-07-06 14:22

Hej Birgitta - tak for dit svar. Jeg vil gå ind og læse. Som sagt har vores Cairns så godt som altid fået Royal Canin, fordi det var det, opdrætteren anbefalede. Vores dyrlæge solgte på et tidspunkt noget, som hed Prescribtion Diet, tror jeg. Hun gav os prøveposer med hjem. Ingen af de tre hunde, som vi har haft, har villet spise denne hundemad. Nu sælger vores dyrlæge sjovt nok pludselig Royal Canin.

Vi har også et par gange prøvet Føtex hundemad, jeg har glemt, hvad den hedder. Et eller andet engelsklydende navn. Den kunne hundene heller ikke lide. Det var engang, hvor jeg fik et anfald af dovenskab og ikke gad cykle 2 x 25 min. til dyrehandlen for at købe foder, så prøvede vi lige den fra Føtex, men da hundene havde sultestrejket i en hel uge, kom jeg på cyklen og købte Royal Canin, så spiste de igen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-06 14:34

Mange hunde er jo vanedyr, også hvad kosten angår. Og små hunde finder lettere en eller anden måde at overleve på, hvis de ikke kan lide maden.
En stor hund, der hovedsagelig lever af tørfoder, vil ret hurtigt acceptere et nyt foder, uanset om det er bedre eller ringere end det gamle.
Men når man skifter foder så skal man jo under alle omstændigheder starte med at blande en smule af det nye i det gamle foder. Og næste dag kan man prøve med halvt af hvert. Det kan man godt fortsætte med i nogle dage, inden man går videre og lader det meste af foderet være fra den nye pose.
Hvis man bare skifter foder fra den ene dag til den anden, så kan man netop risikere at hunden bakker og ikke vil have noget med foderet at gøre. Eller man risikerer, at maven ikke kan tåle forandringen.

Jeg tror på, at vi kan få vores hund til at spise det foder, vi ønsker den skal spise... Forudsat selvfølgelig at den er rask.

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 27-07-06 08:17

Hej Birgitta

Ja, du har ret i, at man skal blande, hvis man skifter foder, da hunden jo ellers kan få dårlig mave. Vores to tidligere hunde og den nuværende hund har hovedsageligt fået tørfoder. Selvfølgelig fik/får de også nogle hundegodbidder engang imellem. Jeg kender en del hundejere, som giver deres hund menneskemad, men det gør jeg ikke, da jeg mener, at de måske kan komme til at mangle nogle vitaminer og lignende, som de har brug for, og som er i hundemaden/tørfoderet.

Jeg har hørt fra en del hundejere, som også efter lidt pres fra dyrlægen har prøvet mærket Prescription Diet, at deres hunde heller ikke ville spise lige det mærke hundemad. Dyrlægen kan vel heller ikke have solgt så meget af det mærke, når hun pludselig går væk fra det og over til Royal Canin.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-07-06 14:09

Men cairn, det er ikke kun på grund af dårlig mave, man skal blande når man skifter foder. Man blander også for at lokke hunden i gang med at spise det nye foder. Hvis der på førstedagen kun er en fjerdedel af de "fremmede" hundepiller i tørfoderet, så er hunden mindre tilbøjelig til at sortere det nye foder fra. Det er simpelthen for besværligt når man er sulten.

Og i løbet af et par dage er foderet ikke fremmed mere, og så glider det meget lettere ned.

Har du nogensinde prøvet at spise en hundepille? --Det er altså ikke noget, man smager en masse på... Og der er altså ikke SÅ stor forskel på smagen af de forskellige produkter.

Prøv at se på denne beskrivelse af færdigfoder..

http://www.forsoegsdyrenes-vaern.dk/text/dyremad.html

Sådan noget ønsker jeg altså ikke at min hund skal leve af.
For dova har da ret i, at det er den slags, man almindeligvis laver hundemad af..

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 28-07-06 20:31

hej1
hVIS MAN VIL VÆRE NOGENLUNDE "SIKKER" SÅ KØB DYRLÆGENS FODER. jEG SYNES AT DET ER GODT FOR MINE DYR AT SKIFTE MELLEM DE FORSKELLIGE PRODUKTER, FOR SÅ FÅR DE IKKE FOR MEGET AF ET SPECIELT DÅRLIGT PRODUKT. dEN MDR. HVOR KASSEN ER DER SÅ KØB DOG pEDDI GR. PALL. MEN PAS PÅ , DE KAN BLIVE HOOKED PÅ DET

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 29-07-06 08:19

Hej Liseaa

Nu gav du lige navnet på det produkt, som jeg ikke kunne komme i tanke om. Nej, hunde bliver ikke automatisk hooked på Pedigree Pall. De to, jeg havde før min nuværende hund, prøvede at få Pedigree Pall. Det kunne de ikke lide. De kunne til nød spise lidt af nogle af tingene, men majs og flere andre ting blev spyttet ud.

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 31-07-06 14:30

Tak for svaret MacMadsen.