/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
pas tyskland
Fra : jannicolai
Vist : 5246 gange
50 point
Dato : 24-07-06 11:17

Hej vi er en familie på 4 2 voksne samt 2 børn på 9 og 11. Behøver vi pas for at køre ind i Tyskland, eller kan vi nøjes med syge sikringskort ?

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 60 point
Dato : 24-07-06 11:23

Hej
I skal have pas, men skal kun vise det på forlangende. Så ned og få fornyet
Torben

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 24-07-06 11:26

Man skal kunne legimitere sig i Tyskland og andre lande og det kan vi kun ved hjælp af et pas. Andre lande som fx Polen har legimiteringskort som kan bruges i stedet for pas , men det har vi ikke.
Mvh.
Fleng

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-06 11:27

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/hvornaarskalduhavepasmed/

Og vær opmærksom på, at der er kommet andre regler m.h.t pas til børn:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pas_boern/

mvh dova

Kommentar
Fra : prinsessenKanDe

Dato : 24-07-06 11:40

Hvis man er EU-borger er reglerne blevet som hvis man rejser til Sverig og Norgen.

Pas er IKKE nødvendigt, men de kan kræve at se gyldig billedelegimation, og her kan sygesikringskoret ikke bruges, eller Zookort eller andre kort med foto, kun offenlige udsdet kort gælder, f.eks kørekort

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-06 11:42

prinsessenKanDe

Hvis du læser dovas link vil du se, at det du skriver er helt forkert det du skriver.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-06 11:42

Jeg har lige været med færgen Rødby- Putgarden i sidste uge, ombord var der opslag med ordene

HUSK PASSET

Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 24-07-06 11:51

Tak for svaret bauchmann.Jeg havde bare fået at vide at sygesikringskort var nok, men det kan jeg jo se at det ikke er.Også tak for svarene til jer andre