/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Grå Jaco fløjet!!
Fra : Lottie
Vist : 876 gange
50 point
Dato : 24-07-06 10:44

Min fars grå jaco på syv år er fløjet sent en aften.Vi så ham dog næsten dag i et træ, men så fløj han lidt videre og siden har vi ikke set ham, kun måske hørt ham. Der er mange træer i området.
Det er så lørdag, vi sidst så ham og nu har vi mandag. Hvor længe kan man regne med at han kan klare sig???
Vejret er jo udemærket, jeg tænker mere på mad, drikke og stress.
Mvh. Lottie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-06 11:31

Det er altså meget forskelligt, hvor længe fugle kan klare sig, hvis man lader dem slippe ud.
(Utroligt så mange fugle der er sluppet ud i år, kan man se af efterlysningerne rundt omkring)

Nogen er gode til at finde føde og vand, og klarer sig som regel indtil vinteren kommer, mens andre bukker hurtigt under fordi de ikke har evnen til selv at finde mad.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-07-06 16:50

...Og kommer der en kat mens en træt lille fugl har søgt ned på jorden.... tjah...

Jeg har gået og kikket på en lille gul undulat, der har hygget sig i den fri natur i 3-4 dage nu.. Den ser ud til at stortrives. Og selv om den ikke virker særlig bange, så har den ikke lyst til at komme hen til mig. Men den er tit nede på jorden.......

Den kommer så nær så jeg kan se, at det nok bare er en ganske ung fugl. Utroligt, at den overlever. Vi har rigtig mange løse katte her omkring.

Din far skal gå rigtig mange ture i den retning, Jacoen forsvandt. Og helst snakke samtidig. Om den vover at komme tilbage til din far er nok afhængig af, hvor tam den er. Men den kan sagtens være faret vild. Så han må ud og lede.

På denne årstid er naturen fuld af mad. Og hver morgen er alting vådt af ren frisk dug.

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 24-07-06 23:45

Hej Lottie

Hvor bor du? Jeg p.t, 2 forskellige papegøjer i min have dagligt. jeg havde 3. Den ene lykkedes mig at fange, og den kom tilbage til sin ejermand.

Jeg fodre med "fedtkugler", "Vildfuglefør" og brød, hele året rundt. Derfor har vi også mange forskellige fugle i haven, hvilket jeg holder meget af.

Så længe vejret er, som det er nu, kan fuglen sagtens overleve.

Har du prøvet at sætte buret ud i haven? Det virker normalt godt. Den vil som regel søge hjem igen. Den er helt sikkert ikke langt væk.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-07-06 23:47

Jeg glemte at fortælle dig, at jeg bor i Odense.

Godkendelse af svar
Fra : Lottie

Dato : 25-07-06 18:06

Tak for svaret Franksp. Fuglen er fundet i god behold og hjemme igen.
Så det endte lykkeligt.
Mvh Lottie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-07-06 18:22

NæH! Tillykke med hjemkomsten!! DET var dejligt at høre.

Nu er der en lille jaco, der har noget at drømme om i de lange vintermåneder..

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-07-06 08:46

Der jeg glad for at høre.