/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
lopper!!! :O(
Fra : thorstenroende
Vist : 677 gange
20 point
Dato : 24-07-06 06:05

efter at jeg har givet min kat dråber i nakken, hvor lang tid efter det overlever lopperne på katten?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 24-07-06 06:26

Hej

De tkommer an på hvilke dråber du har brugt !!
Har du brugt Frontline Combo så går der ca 24 timer før de voksne lopper er døde.
Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-06 09:59

Der går ikke særlig længe, men i forlængelse af dit andet spørgsmål, kan jeg da tilføje, at der sagtens kan blive ved med at springe nye lopper på katten som så kan leve et stykke tid, selv om den er sprøjtet i nakken , hvis ikke du har fået udryddet æg og larver.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Bizma

Modtaget 20 point
Dato : 24-07-06 10:14

Hej.
Ja det er rigtig hvad PARKENSS siger.
Men du skal også tænke på hvor længe den har haft lopper

Det nemmeste er at give katten en månedlig forebyggende behandling mod lopper INDEN katten møder lopper.
Har katten fået lopper skal man tilrettelægge en bekæmpelse af loppeangrebet. Her skal man gøre sig klart at loppen tilbringer størstedelen af sin udviklingscyclus i omgivelserne, -og ikke som mange tror - på dyret. Derfor er det vigtigt at have en handlingsplan, som når hele vejen rundt om problemet, altså en plan som fjerner både voksne lopper, æg og larver, og pupper.

En grundig rengøring og støvsugning af hele hjemmet og behandling af katten, er det der skal til. Støvsugning fjerner en del umodne loppestadier, og smitte presset nedbringes derfor. Vær særlig omhyggelig med at støvsuge alle paneler, sprækker og hjørner. Efter rengøring skal støvsuger posen smides ud eller brændes. Ellers vil støvsugeren blot fungere som en rugekasse, der sender nye lopper ud i omgivelserne. Vask også alle løse tæpper, puder og betræk i maskine.

Der findes mange forskellige loppemidler- ikke alle er lige gode, hvis man vil loppeplagen til livs.

Midlerne Advantage®, og Frontline Combo® er egnede fordi de samtidig er effektive mod voksne lopper på dyret og forebygger at der spredes ny loppesmitte fra dyret til hjemmet. Advantage® virker desuden direkte på loppelarverne i hjemmet. ( Katte skal behandles med Advantage®. Andre loppemidler på det danske marked, har ikke dobbeltvirkning, og er derfor ikke så velegnede til at få bugt med et loppeangreb- også selvom markedsføringen af produkterne af og til giver et andet indtryk.

Selvom familiens dyr efterfølgende er behandlede regelmæssigt, vil man kunne støde på enkelte levende lopper mange måneder efter den egentlige plage. Dette skyldes variationen i loppernes klækningshastighed. Det vigtigste i denne sammenhæng er, at man ved hjælp af regelmæssig loppebehandling, har ødelagt disse få loppers mulighed for, at udvikle sig til en ny myriade.
Det er en dyr omgang , men det virker.
Hvis din kat bliver ved med at klø sig , kan det også skyldes loppeallergi.
hilsen Bizma
Håber det kan hjælpe dig lidt.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-07-06 13:08

Som Bizma skriver - forebyggelse er vejen frem i udryddelsen af de små irriterende kræ

Godkendelse af svar
Fra : thorstenroende

Dato : 25-07-06 18:43

Tak for svaret Bizma. jeg har givet min kat frontline én gang i nakken og har sprøjtet mit tøj og tæpper samt hele lejligheden med bio insektspray. min søster siger at det virkede da hendes tre katte havde lopper... hun har ikke set nogen siden"