/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
tasterne virker forkert
Fra : thorkil1
Vist : 2034 gange
200 point
Dato : 24-07-06 00:03

når jeg trykker "i" på tastaturet kommer et 5-tal... sådan er der cirka 7 taster der virker forkert i højre side af tastaturet på min fujitsu-siemens bærbare..... what´s wrong

i displayet vises en hængelås med et 1-tal.. hvis jeg trykker på cabs-lock kommer en hængelås med et 2-tal... hvordan fjerner jeg hængelås 1, og har den noget med balladen at gøre...

desværre lod jeg i feberferievildelse min børn spille netspil her i eftermiddag.... gad vide hvad de har foretaget sig....

thorkil

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-07-06 00:09

Du kan låse op med Fn tasten ned i venstre hjørne
Fn+[tasten med nøgle] som jeg husker det

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 24-07-06 00:33

jaaa - det giver da lidt mening - nu jeg kigger efter, så står de tal der kommer frem som fn-funktion på de taster der virker "forkert" - - jeg kan bare ikke finde nøglen til hængelåsen til at deaktivere - der er ikke nogen nøgle nogen steder på tasterne....

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 24-07-06 00:36

Lige over F11-tasten er der en knap der hedder NumLk. Den har du fået slået til. Tryk Shift-NumLk så virker tastaturet atter normalt. Hilsen AJ

Godkendelse af svar
Fra : thorkil1

Dato : 24-07-06 00:45

1000 tak - rar fornemmelse at have tastaturet i orden igen....

tasten var godt nok 2 til højre for f11 . . men alligevel fedt svar

thorkil

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-07-06 00:48

Altid rart at kunne hjælpe. Ja OK 2 til højre for F11, der er lidt forskel fra LapTop til LapTop.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-07-06 01:07

Den med Num-Lock har jeg også været på!
Jeg har et ekstra tastetur med lys i tasterne, til den bærebare, og der køre jeg altid med NumLock nede uden problemer. Men når jeg bruger det indbyggede tastetur, så skal den slås fra.