/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjerne limet tæppe
Fra : helge.t
Vist : 14646 gange
300 point
Dato : 23-07-06 23:18

Jeg hjælper i øjeblikket med at istandsætte en lejlighed, og skal i den forbindelse have fjernet et tæppe på en trappe. Tæppet er fuldlimet til trappen, og vi ved ikke hvilken type lim der er brugt, men når vi hiver tæppet af, bliver det meste af gummibagsiden siddende. Trappen er af træ.
Findes der en smart og nem måde at fjerne tæppet, eller er der kun at bruge spartel og masser af tålmodighed?

Mvh
Helge

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 310 point
Dato : 23-07-06 23:33

Man kan låne/leje en elektrisk spartel hos de fleste tæppefimaer. Har selv lånt en til pålimet vinyl, fantastisk effektiv.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-07-06 06:10

den som stig nævner heder en håndstripper , den bruger vi normalt til det
er der kun lidt gummi tilbage og der er brugt rigtig gulvlim kan du opløse limen med lugtfri petrolium eller lampeolie , nogle få af limtyperne opløses af varmt vand
prøv dig lidt frem

mvh gulvmontøren

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-07-06 11:22

som bredker siger og så også en lille smule knofedt. Man slipper desværre ikke helt.

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 04-08-06 07:16

Tak for svaret stig54.

Også tak til bredker.

Vi købte en elektrisk spartel hos LIDL til 199,- kr. Det var effektivt...

Gulvsliberen siger at han kan tage de sidste rester når han sliber trappen.

Mvh
Helge