/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvtæpper gummibagside smulre
Fra : niller59
Vist : 931 gange
100 point
Dato : 23-07-06 20:42

Hej
Vi har nogle gulvtæpper i Campingvognen med en gummibagside.
Den er begyndt at smuldre.
Kan der gøres noget for at begrænse dette ?.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 23-07-06 20:49

Nej det ved jeg der ikke kan, derimod bliver det værre med tiden så laver det klumper inde under tæppet.
Jeg har selv været udsat for det både i campingvogn og i hjemmet.
Jeg har forespurgt en tæppemand og der er ikke noget at gøre.
Det kan begrænses når man ligger tæppe på ved at give det rigeligt med talkum.
Hilsen Robert

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 110 point
Dato : 23-07-06 21:01

som tidligere sagt er der intet at gøre
det bedste du kan er at få et nyt tæppe , hvis du vil have et der holder længe bliver du nød til at vælge et af en god kvalitet ( koster også en del mere )eller du kan vælge et med filtbagside istedet for gummi
årsagen til at det smuldre er fugt , varme , og at der er meget slidtage i en campingvogn da i går meget på samme steder (lidt plads )
det med talkum hjælper intet på at det smuldre , men kan tit hjælpe til med at det gamle gummi ikke sider så godt fast når det skal af igen MEN , hvis i er slemme til at spilde væske på tæppet kan det virke modsat

mvh
gulvmontøren

Godkendelse af svar
Fra : niller59

Dato : 23-07-06 21:07

Tak for svaret bredker.