/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
ny cykel
Fra : jeanette18
Vist : 647 gange
175 point
Dato : 23-07-06 19:08

For motionens skyld skal jeg ud og investere ca. 4000 kr på en ny cykel. Findes der en forbrugertest over de bedste cykler og kan I evt. anbefale en god forhandler som er rimelig med sine priser?
Kvaliteten er dog den vigtigste, bl.a. ønsker jeg IKKE sportscykler - blot en ganske almindelig "pigecykel" med ca. 6 gear.

Hvad vil I evt. forslå?

Kommentarer modtages med kyshånd:)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-06 19:43

Jeg køber altid mine cykler i Daglig Brugsen eller lignende forretninger. Jeg får cyklen til en meget billig penge og kvaliteten er også i orden. Når jeg ikke betaler mere end ca. 2000 kr. kan jeg til gengæld få råd til at skifte til en nyere model lidt oftere. Cykler har det også med at blive stjålet og jo dyrere cykel jo mere eftertragtet er den for cykel-tyvene. Den sidste cykel jeg købte har holdt i 6 år nu og det eneste jeg ofrer på den er et årligt forårs-klargøringsbesøg hos cykelsmeden.

Jeg mener at man skal se på pris/ydelsesforholdet, gør man det får man mest for pengene ved at købe en god Turistcykel i Brugsen.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 24-07-06 00:12

Det kan være en god ide med en cykel fra Brugsen. Men man skal regne med en ringere kvalitet, dvs. den er bygget af billige komponenter som slides eller ruster hurtigere, alt efter hvor godt du passer på den. Min kone har købt en for nogle år siden, inden der var gået et år, var den begyndt at ruste de fleste steder, selvom den havde stået indendøre. Men på den anden side, hvis man ikke kommer til at køre så meget, af en eller anden grund, er der heller ingen grund til at ofre de store penge på det.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-07-06 00:17

Det er rigtigt at kvaliteten ikke er lige så høj, men den er IKKE så meget ringere som prisforskellen antyder. Man skal selvfølgeligt holde cyklen ren og give den en omgang rustbeskyttelse en gang imellem (sprayflaske), men det gør man vel også hvis man har betalt 4-5000 kr. for en cykel?

Kommentar
Fra : pims

Dato : 24-07-06 00:29

Det kan du ha' helt ret i, arne

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 24-07-06 01:19
Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 175 point
Dato : 24-07-06 01:24

Kæden 'Cykelklubben' (er almindelige forretninger) har deres eget mærke - Rolsted. Det er god kvalitet til yderst rimelige priser (handler der selv).
http://www.rolsted-cykler.dk/

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 24-07-06 06:43

I får tak for indlæggene. Jeg vælger en cykel som koster mere og hvor kvaliteten forhåbentlig følger med:)

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 05-08-06 17:19

Tak for point.