/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Spiller du keyboard ?
Fra : Gucci1704
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 23-07-06 08:18

Hej.
Jeg trænger til inspiration ! Hvad synes du om ideen at : Vi veksler sange/noder, hvor vi har fundet stilart/tempo, som vi spiller dem efter. F.eks :
"Sail along silvry moon" Style : Swing Tempo 140 Voice : Trompet
Hvad man bruger som instrument/ voice er et temperaments-spørgsmål.
Jeg har haft lånt næsten alle bøger, hvor disse stilarter/tempo/voice, står foreslået i, men mange er der faktisk ikke. Man er hurtig igennem dem biblioteket har.
Og på denne måde kan vi også hjælpe hinanden med specielle stykker, vi er på udkik efter.
Det er om at bytte så mange som mulig imellem hinanden.
Jeg kan mange stykker og vil gerne lære endnu flere, som speciel spilles til "suppe/steg og is,- fester.

Ha´ en go´ dag

Gucci.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-06 10:41

Hvis du også spiller "efter gehør" og kun har brug for akkorderne som supplement, er her en god side med ældre musik

http://www.theguitarguy.com/songs.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-09-06 22:52

Hvad keyboard har du?

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 02-09-06 23:01

Jeg har en Yamaha 2700. Ca 6år gammel, ,men kostede da 16000kr

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-09-06 23:05

Ok....er trompet lyden så ikke lidr skinger?....Jeg ville vælge en Organ-sound