/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Pool og Flocculant/bundfald
Fra : WebLock1
Vist : 3107 gange
200 point
Dato : 22-07-06 20:23

Jeg har en af de der 10.000 liters pools som man kan købe alle steder efterhånden incl. pumpe med sandfilter i.

Mit vand var en anelse grumset, så jeg købte i BR noget der hedder "POOLcare Flocculant - Til bundfældning af uklarheder i vandet". Det samlet uklarhederne og får dem til at falde til bunden i stedet, og det er så meningen at man skal "støvsuge" dem op. Men her kommer problemet så:

Så snart støvsugeren nærmer sig, hvivler bundfaldet op og spreder sig i vandet. Støvsugeren når at få suger noget, men det løber lige igennem posen der skal samle det op og spreder sig også denne vej i vandet.
Efter få minutter er min pool forvandet til en stor kop mælk hvor man ikke kan se ned til bunden og jeg kan nu vente adskellige timer på at det hele falder til bunds igen.

Jeg har prøvet at udskifte posen på støvsugeren med en stof grillhanske med 2 lag stof og filt i håb om at den kunne stoppe det, men det ryger også lige igennem.
Bundfaldet mærkes nærmest som noget hvid slim som straks går fra hinanden når man rør ved det.

BR aner ikke engang at de sælger produktet, og de kender ikke problemet. De kan heller ikke give mig et telefon nummer til PoolCare, så jeg er helt på herrens mark.

Hvordan får jeg det skidt ud af poolen igen?

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 22-07-06 20:53

Hejsa

Prøv at ringe til et svimmingpoolfirma
evt NSC på nr 47 72 12 22
se evt deres side på www.nsc.dk
de ved hvad de snakker om

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-07-06 23:31

Jeg kan ikke løse dit problem. Jeg vil anbefale dig at skifte vandet. Jeg ved godt det er mange liter, men alligevel.
Gå til MATAS og køb "REN POOL" til børnebassiner. Følg brugsanvisningen, så har du ikke "grumset vand". Det er klorfrit og ikke sundhedsskadeligt. Det har vi brugt her i denne varme sommer, og det virker.

Inden vi brugte det, blev bunden, meget hurtigt "slimet/glat" det var meget ubehageligt/ulækkert og lidt farligt.

Når du tilsætter denne væske, kommer der efter et stykke tid, noget på bunden der minder lidt om meget små sandskorn. Det skal du ikke tage dig af. Det er kemien. Hvis du vil ha' dem væk "svømmer du bare rundt!", og med dine hænder fjerner du dem bare, eller tag en klud med, og tøt bunden af. Det gør jeg dagligt, inden konen vil med.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 22-07-06 23:49

Hvis du er skrap til engelsk, er her et link, som forhåbentligt kan bruges:

http://www.poolcenter.com/poolcare.htm

vesterbo