/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lav stel nr tydeligt igen?
Fra : trytter
Vist : 5801 gange
40 point
Dato : 22-07-06 19:25

Hej derude! Har en NRG som jeg er igang med at renovere! Stel nr var utydeligt ( har dog det på papir ) Men ville lige lave det pæn tydeligt igen! Så nu har jeg slebet det rent for rust osv! Dog er et par af tallene blevet udtydeligt!

Så mit spørgsmål er, hvad hedder det værktøj som kan trykke en nyt nr eller bokstav på ens stel?

Kan siempelhen ikke huske det? Hjæælp :)

Har desvære kun 20 point :(

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-07-06 19:39
Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-07-06 19:44

Det må du altså ikke selv på nogen måde ændre på. Du skulle hellr ikke være begyndt at slibe på det.

Hverken på en knallert eller en bil.

Hvis det f.eks. er på en bil, kræver det tilladelse af Toldvæsenet.

Og med en knallert er det sådan, at stelnummeret ikke må bære præg af at være blevet rettet/ændret.

Og hvis det virkelig kommer til, at der på et tidspunkt bliver tvivl om det er den rigtige knallert fordi stelnummeret er utydeligt, har de metoder i synshallen der kan "røntgenfotografere" metallet og se nummeret , og ligeså se om der er ændret i det.

Lad det være som det er, det er mit råd ellers risikerer du bare at rende i problemer hvis du bliver stoppet på knallerten.

mvh dova

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-07-06 19:48

http://www.beslaco.dk/default.aspx?dept0=8&catDept0=2&catDept1=22&catDept2=6285&showProduct=6763
andre størrelser

der er ingen problem i at få lov til at hugge nummeret op igen , muligvis vil toldvæsenet lige se den før du gør det

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 22-07-06 20:02

Citat
der er ingen problem i at få lov til at hugge nummeret op igen , muligvis vil toldvæsenet lige se den før du gør det

Det er det godt nok et problem, såfremt nummeret er helt ulæseligt som følge af mekanisk påvirkning som slibning eller brug af værktøj

Og det er det fordi, der meget let kan blive mistanke om, at det drejer sig om et stjålet køretøj hvor man forsøger at ændre det oprindelige stelnummer.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-07-06 20:03

Jeg mener kun det er værksteder der har lov til at hugge stelnr. ind.
alimak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-06 20:13

Enig med dova.

Man må ikke selv "reparere" på stelnummeret.

Det er heller ikke nok at stelnummeret er skrevet ned på et stykke papir. Det kan være hvilket som helst nummer fra en anden knallert. Hvis trytter bliver standset af politiet, så vil de tage knallerten med til nærmere undersøgelse.

Det er for kendere meget nemt at se, at stelnummeret er hjemmelavet.

trytter ring du til politiet og forhør dig om, hvordan du skal forholde dig

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-07-06 21:06

Den normale fremgangsmåde, er at man tager køretøjet med på synshallen, med de papirer der findes, så får man tilladelse til at hugge numrene ind, ved siden af.
Der må under ingen omstændigheder rettes eller hugges på de existerende numre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 23-07-06 13:15

hej igen! Er der nogen derude der slev har prøvet det?

Som ikke bare siger noget de har hørt? :D

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-07-06 14:58

Jeg har kun hugget det ind på værkstedet.Og da skulle synsmanden se det bagefter.
alimak

Kommentar
Fra : MonkeyMan

Dato : 23-07-06 21:23

nogen der ved hvordan man FJERNER et stelnummer ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-07-06 21:26

Banker på det med en kuglehammer
alimak

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 24-07-06 04:29

Tak for svaret dova.