/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
udskift af tagantenne peu 306
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 2203 gange
100 point
Dato : 22-07-06 17:48

Er der nogle der har erfaring med det?
Jeg kan tænke mig til at jeg skal have loftslampen ud og er den klikket i eller hvordan er den monteret.
Mvh alex

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-06 20:28

Mener du vipper af glasset, og da ser du 2 skruer som du skruer lampen ud med. Da kan du se hvordan antennen er festet.Husk og fæste den nye antenneledning i den gamle og træk forsiktig den gamle ud og den nye ind.Det er kun hvis du skal skifte antenne ledning.
alimak

Kommentar
Fra : pims

Dato : 22-07-06 22:55

På min Renault 19 piller jeg loftslampen af med en skruetrækker og så sidder antennen monteret med en enkelt møtrik, hvor antennekablet også sidder monteret. Jeg mener at det er det samme på Peogeot.
Mvh Tim

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-06 08:30

På en peugeot 106 er det som Pims skriver. Af med glasset og en enkelt møtrik.

FIF. Min kunne ikke holde ordentlig tæt med den medleverede gummipakning. Så jeg pillede det af, og genmonterede det med en silikonefuge OG medleverede pakning. Husk at få ordentlig stel til antennen, ellers virker det ikke særlig godt.

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 18-08-06 20:22

Tak for svaret alimak.Det duede

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-08-06 14:36

Tak selv
alimak

Kommentar
Fra : lostviking

Dato : 24-11-10 12:43

Håber at Alimak´s guide og passer til en 206ére
Prøver lige på min datters dyt