/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kvinden
Fra : Luckylook
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 22-07-06 17:24

Jeg er ved at skifte verdensbillede som kvinde jeg vil ikke længere hjælpe de sølle mænd længere nu vil jeg bygges op af dem jeg er sammen med og kræver måske lidt mere af dem jeg kender. Den altfavnenende moderrolle kan jeg kun bruge hvis jeg også må være svag og be om hjælp selv et venskab skal som udgangspunkt være ligeværdigt med respekt for den andens mening og derfra kan bygge et tredje rum som man værner om og uddyber venskaberne med årene. Det kommer nok af at jeg altid har kunnet alting selv ellers blev det ikke noget. Men hvis man er åben og har respekten for liv i orden kan man også bygge bro til en handigkappet eller en der altid mener det modsatte det interesante er jo hvorfor og ikke altid at få ret.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 22-07-06 18:12

Et "godt" udgangspunkt er at kalde mænd for sølle (flot generalisering).

Hvis vi alle er det, og så må svaret på dit "problem" være at blive lesbisk.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 22-07-06 18:26

Hvad er spørgsmålet egentlig?

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 22-07-06 18:43

Nej tak lesbiske har meldt sig, men jeg mener bare ikke jeg kan redde flere mænd, for de skal vel som udgangspunkt også kunne finde deres vej selv, men de er nu dejlige at være i nærheden af det ikke det. men at forstå sin styrke, som kvinde kan man lære af f. eks. Somalierer der skærer deres kvindelige virgina af og kun er modtagende kvinder, ikke krævende. Det fulde udbytte som kvinde er jo balancen mellem det givende og krævende.Det jo det man øverog man finder sin egen stil eller mening.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 22-07-06 19:03

fis og plat,,

Kommentar
Fra : Mopseflip

Dato : 22-07-06 19:06

Det er vel svært kun at have stærke kvinder og ikke mindst mænd omkring sig, som opbygger og vedligeholder ens jeg konstant. Vi skiftes som regel i takt med, hvor man end er i livet, til at have forskellige roller. En gang i mellem er man kræveren, en anden gang giveren og visa versa.
Det eneste jeg kan følge dig i er, JA der er mange svage, krævende mænd derude, som ikke har givet slip på patten endnu - uanset alder.

Måske er du som jeg; en af de stærke, som bare en gang i mellem ønsker at give slip for at blive passet og plejet lidt.......... Men det er svært, når man sidder fast i et rollemønster

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 22-07-06 19:15

Ja men fordi jeg lærte min egen svage side at kende og måtte have hjælp, har jeg nu måske chancen for at bryde det gamle mønster. Det giver faktisk nye spørgsmål og jeg har heldvis venner jeg kan definere nogle roller med.At bevare sig selv med en ny evne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-06 19:36

Er du blevet træt af at have stafetten

Citat
Luckylook

Dato : 29-01-06 18:29

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg er lidt grøn i denne sammenhæng. Jeg har aldrig været gift for jeg troede jeg skulle styre det hele selv med mine planer og tillod knap nok min partner at have en mening, men efter min tænkepause, blev jeg klar over at man bare skal finde en at stå ved siden af. Man skal også respektere og give den anden staffetten en gang imellem, så kan man på mirakuløs vis selv få hjælp.

Fra et af dine tidligere spørgsmål http://www.kandu.dk/Spg82147.aspx

Synd for de partnere du har haft. Du har selv gjort dem "sølle"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-07-06 20:18

Citat
men at forstå sin styrke, som kvinde kan man lære af f. eks. Somalierer der skærer deres kvindelige virgina af og kun er modtagende kvinder, ikke krævende

Sikke da noget forbandet ævl

du tror vel ikke det er derfor piger og kvinder deformeres og vansires for hele livet.

Det gør de såmænd, fordi kvinder i de lande ligger under for et ekstremt mandsdomineret samfund, hvor kvinder helst skal være totalt umælende væsener uden følelser, både fysisk og psykisk.
Her "nøjes" mændene med at undertrykke de kvinder der laver sig selv til mor for dem.

Og du vil ikke "hjælpe" sølle mænd længere.....Ved du hvad, det slipper de kun afsted med, fordi DU giver dem lov til at køre deres form for kvindeundertrykkelse af i nakken på dig.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-06 00:33

Er helt med! Hvem skal vi hjælpe?

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 23-07-06 09:35

Nej tak hjælp har sku fået for meget af. Jeg er kommet igennem det svære at skulle undvære kontrollen. Det værste er bare, når jeg ved hvad det koster, at være forelsket og smide sit liv over bord for en mand, det er vel bare det jeg må konstatere og så vil jeg jo gerne gøre det bedre en anden gang og finde en ny metode eller MAN er faktisk bare frisk til en ny runde og det er bindegalt at man overhovet tør.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-06 11:33

Det lyder mest som du er frosset fast i et mønster hvor du netop kun finder de sølle typer mænd!

Kommentar
Fra : Mopseflip

Dato : 23-07-06 11:42

Lyckylook, hvorfor så deprim, er du nyforelsket, har du kærestesorger - hvad sker der egentlig med dig?

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 23-07-06 20:48

Jeg blev forelsket som 27 årig i en såden grad at det overgik en hver teatralsk fransk film. Og måtte slippe pga af en livstruende spiseværring. Men jeg holder fast ved min del af det som har holdt mig oppe mere på trods af behandling. Det er meget forvirrende igen at blive glad når problemet slet ikke er blevet konstateret og derfor er forblevet mit eget. Men til gengæld kan jeg finde rundt i den verden nu, hvor det er 10 år siden. Selve det at be om hjælp var nærmest traumatisk.

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 23-07-06 20:57

Men jeg kom bort fra det jeg ville diskutere verdensbilleder set som kvinde. Rolle modeller som Emma hart fra TV- serien eller de underdanige fra det gamle testamente Ruths bog og esters bog. Det som er anerkendt som pensum i historie er for meget om krige og krigsstrategier. Jeg sætter hverdagslivet i historiske romaner højere som f. eks sofies verden og ramses egyptens Faro, den siste kejserinde af kina. Det fortæller om hvordan de lever og ikke hele tiden om hvor mange der døde i den ene eller anden krig. Eller et nærmest helgengjort eks. mother Therese. Har i nogle bud.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 28-07-06 08:43

Va med marie curie ??

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 28-07-06 08:43

Va med marie curie ??

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 28-07-06 13:45

En kvinde fra sydfrankrig, spændende hende havde jeg ikke hørt om før. En jeg tænker på er Cocco chanel det er der da også lidt stil over. Klimaet passer i hvert fald mig, som denne sommer, men ikke der nu de har jo hedebølge nu.

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 10-08-06 16:46

jeg bliver forvirret og forpustet, HUSK DINE PUNKTUMMER OG KOMMAER!
fedt du er ved at finde dig selv, men lad nu være med at træde på andre i forløbet. det lyder som om nogle er på vej til at komme ned med nakken i din omkreds

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 12-08-06 19:46

Jeg mener at som udgangspunkt skal man respektere alt liv, især dem man elsker, men det ødelægger jeg alligevel nogle gange. Det, at kombinere det barnlige, med det voksne ansvar giver kvaler.Når man søger idoler former man sin uafhængighed og man lever bare. Men, hvad gør man, når man mister illusionerne og skal holde sig til de sørgelige realiteter. Det er vel tilladt, at drømme, sålænge man ved det er en drøm.