/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Design-hjælp
Fra : WarBitch
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 22-07-06 14:33

Jeg flytter ud på kollegie-værelse pr. 1. september, og i den anledning skal værelset derude selvfølgelig males. Jeg har en idé om at gøre det til lidt 60'er-agtigt, med skrappe farver, limegrøn, lyserød, lyseblå, rød og sådan, og desuden med former af forskellige slags på væggene..

Men føj da, hvor jeg mangler noget inspiration. Specielt til "hvordan" væggene skal males, på sjove måder med flere farver.. Er der nogle som har nogle idéer, eller er der nogen som sidder inde med links til nogle steder på nettet, hvor man kan få sig lidt inspiration? Har kigget på tv2 RoomService's hjemmeside, men den gav ikke rigtigt det vilde resultat.. Så den behøver I ikke at anbefale.. :)

Farver er ligemeget, jeg skal bare have idéer til hvordan det kan gøres..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-06 14:43

Min lillebror havde et rigtigt flot 60-70'er værelse, han havde først malet en væg ensfarvet, derefter
brugte han alle mulige og umulige farver og malede noget der nærmest kan betegnes som en skydeskive, det der gjorde effekten ekstra god var, at der var en skorsten i det ene hjørne, men han
fortsatte sine cirkler

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 22-07-06 14:46

BBC Prime har nogen gode udsendelser om Home-Design og den engelske stil er lige nu temmeligt 60'er-orienteret. Du kan jo prøve deres hjemmeside:

http://www.bbc.co.uk/homes/design/

måske er der noget du kan bruge. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-07-06 14:48

P.S.: Du kan iøvrigt melde dig ind i BBC-Club gratis. Det giver mulighed for at stille spørgsmål til en hel række af eksperter og alm. mennesker med viden om alt mellem himmel og jord.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-06 15:30

Jeg har et 3D program på min computer, hvor jeg kan indrette, male og så videre, det er spændende at afprøve farver med mere, inden det kommer på væggen, programmet ( Floorplan 3D ) er gratis på K-CD 10, den er med den nyeste udgave af Komputer for alle

Godkendelse af svar
Fra : WarBitch

Dato : 22-07-06 15:47

Tak for svaret arne.jakobsen. Det lader virkelig til at være noget der kan bruges.. Det samme med din kommentar om BBC-club..