/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
altaner
Fra : lasseemil
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 22-07-06 11:53

hej venner....siden altaner begyndte at blive moderne i 1930erne, har det undret mig dybt at de ikke blev gjort lovpligtige - Har alle ikke ret til lys og luft. Lav straks en lov der påbyder altaner til alle lejligheder ---- Hvad mener I om det ??

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 60 point
Dato : 22-07-06 12:13

God idé - så har man også et sted at være hvis det brænder.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-07-06 12:56

Luksus problem - man må gerne benytte trappen ned på gaden for lys og luft.....

Næh, så vil jeg hellere kræve et vindue i husets mest våde rum - badeværelset!

Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-07-06 15:20

Landets Lovgivende forsamling har sørenmig da andet at lave end at lovgive for slige tåbeligheder. Hvis folk har brug for lys og luft kan de bevæge sig ned af trapperne og hen i parken eller ud i naturen som alle idag har adgang til.

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 22-07-06 17:12

Jeg bor på tredje sal og jeg mangler den måske til alle de kolde øl jeg ikke drikker. desuden har jeg højdeskræk og ville aldrig gå derud. vinduet er slemt nok.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 22-07-06 22:58

Tja, så er det jo dejligt at man er omgivet af marker og at der er ca. 300m til den nærmeste nabo.

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 23-07-06 11:01

jo - det er lovgivernes opgave af kigge på noget sådant - nogle indlæg lyder som et forsvar for storbyslummen der blev opført i sidste halvdel af 1800-tallet.var der ikke lige noget socialdemokraterne glemte at gøre for deres medlemmer dengang.hvis jeg fandt min drømmelejlighed idag ville jeg fravælge den hvis der ikke ar altan. kærlig hilsen lasse.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-07-06 18:02

Mer' vi' ha' mer...'

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 24-07-06 08:40

Jeg mener, at lovgiverne i forvejen standardiserer og lovgiver om alt for mange ting, som borgerne egentlig selv godt kan finde ud af.

Der er ikke altaner i alle lejligheder, men hvis det er en lejlighed med altan man vil have, så er det jo den man lejer - andre vil gerne være fri.....

Jeg bor selv midt i naturen og forstår godt ønsket om adgang til lys og luft, men frem for at gøre en altan til noget man skulle have, uanset om man ville eller ej, så kunne man måske poste flere penge i byernes grønne områder.

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 07-08-06 16:25

Jeg må jo ikke tage solbad med bar røv i byens parker.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 07-08-06 16:50

Nej, det må du da heller ikke

Glemte du ikke lige at skrive, at det var derfor, du ville have en lovgivning om altaner?

Ny lejlighed, eller........

Godkendelse af svar
Fra : lasseemil

Dato : 01-09-06 22:30

Tak for svaret e.c.