/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Celle med navn CO2 plus værdi
Fra : MonieJacobsen
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 22-07-06 07:46

Når jeg har givet en celle et bestemt navn med Cmd. Ctrl+F3
F.eks. A20 har fået navn CO2

Se her:
www.sunwind.dk/projekt/vaerdi.jpg

Kan jeg så ikke også tildele den samme celle ”CO2” værdien 57,2 det ville være rigtig smart

Så der i regnearket kan skrives CO2 x NOx

Hvis det kan lade sig gøre, hvordan gøres det så?

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 22-07-06 08:47

=CO2*NOX

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 22-07-06 08:50

Nu var jeg lige inde og kigge på http://www.sunwind.dk/projekt/vaerdi.jpg
Det skal være B20 du skal kalde Co2 , og B22 NoX
før du kan skrive =Co2*NoX

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 22-07-06 08:52

Hvordan tildele den navngivet celle ”CO2” f.eks.værdien 57,2

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 22-07-06 09:01

Det er B20 der skal hedde Co2

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 22-07-06 09:03

Det er nok mig der har svært ved at forklarer!

Prøver igen!

En celle har navnet: CO2

Hvis vi nu kalder en skuffe med navnet CO2 i denne skuffe er der nogen tal.
Hvordan både navngives og også tildeles et tal i samme celle?

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 22-07-06 09:09

Hvis du vil bruge en navngivet celle i en formel skal cellen i arket indeholde en værdi.
A20 indeholder Tekst den kan ikke bruges,
B20 indeholder tal den kan bruges.

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 22-07-06 09:14

Ok Rosco40

Ville bare lige hører om det kunne lade sig gøre.
Men tak for dit svar.

Kender du/i til Dataopsamlings kort, hvor de opsamlede data kan bruges i Excel?
Hvis ja
Kan du anbefale mig et kodt Dataopsamlings kort eller et Web-link.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 22-07-06 09:18

Kender desværre ikke noget til Dataopsamlings kort.
Hvad er det?

Accepteret svar
Fra : Rosco40

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-06 09:20
Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 22-07-06 09:26

Ved måling af f.eks. temperatur kan vædier overføres til computeren via et dataopsamlingskort
som så kan vises i Excel

Lige et spørgsmål merer. Nå ikke jeg har fået et ønskeligt svar på midt spørgsmål, skal jeg afgive
de 100 point ??

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 22-07-06 09:31

Det Web-link du henviser til, er noget i den ratning jeg ønske, men der står ikke noget med, at kunne vise data i Excel

Med Venlig hilsen
Monie

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 22-07-06 09:36

Tak for svaret Rosco40.

Jeg er nød til at afslutte nu.
Men mange tak for din hjælp.

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 22-07-06 10:26

Tak for point

Citat
Lige et spørgsmål merer. Nå ikke jeg har fået et ønskeligt svar på midt spørgsmål, skal jeg afgive
de 100 point ??

Når nogen har brugt tid på mit spørgsmål (selv om de ikke kom med en præcis løsning) giver jeg point, som tak for at de har brugt deres tid på at hjælpe.