/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Garra Rufa / doktorfisk
Fra : kandaikke
Vist : 3855 gange
100 point
Dato : 21-07-06 13:54

Hejsa

Er der nogle kanduer, som har erfaring eller hørt om nogen, som har prøvet eller kender noget til disse fisk.

Jeg har psoreasis pletvis på krop og i hovedbund og jeg har læst lidt om de her fisk, og har hørt godt om dem. Jeg kan dog kun finde et behandlingssted i Jylland og det er lidt langt væk (jeg bor i København).

Derfor har jeg tænkt på at anskaffe nogle fisk derhjemme, men hvor kan det prøves og købes i København, jeg bliver nød til at prøve dem før jeg kaster mig ud i et større fiske projekt selv.

Ser frem til jeres svar

Kandaikke

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 21-07-06 15:50

Der er da også en i Valby

http://www.doktorfisken.dk/kontakt.html

mvh dova

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 21-07-06 15:52

hvis du selv skal have fiskene,skal du have mange og et stort akvarium det kan blive dyrt. men jeg har fundet en klinik i farum:
http://www.bioclinic.dk/Psoriasis.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-07-06 15:53

Forresten, så skriver du "et større fiskeprojekt"....ja, de må det blive da akvariet/bassinet skal være så stort du selv kan bade i det

For øvrigt kan fiskene købes hos diverse akvariebutikker, de koster ca 60,- stk.
men er ikke de nemmeste fisk at holde m.h.t. temperatur o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 21-07-06 15:56

hvis du får gode resultater, vil du så fortælle det her på kandu, til gavn for andre? jeg kender 2 der har psoriasis.

Godkendelse af svar
Fra : kandaikke

Dato : 24-07-06 08:42

Hej dova

Kan godt se på det hele, at det bliver Valby, det er for omstendigt at holde de fisk selv

Kandaikke

Kommentar
Fra : TuneDoktorfisk

Dato : 28-02-11 23:28

Hej
Min hustru og jeg har startet et doktorfisk behandlingscenter i Tune. Vi har behandlet psoriasis, eksem, børneeksem og tør hud med gode resultater. Vi har 2 store spa og et kar med 350 Garra Rufa fisk (doktorfisk) i hver, så man kan ligge med hele kroppen i vandet. På vores hjemmeside www.tunedoktorfisk.dk er der links, info og vores gæstebog hvor nogle af vores kunder skriver om deres oplevelser.
Hilsen
Kirsten og Lars