/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvilke papirer medbringer man?
Fra : Niederhof
Vist : 722 gange
100 point
Dato : 21-07-06 13:51

I de gode gamle dage hed det at man skulle medbringe Pas, Penge og Preservativer.....
Men hvad medbringer man idag, når man tager på MC-ferie ?
( Udover pas, penge, registreringsattest, 'grønt bevis', rejseforsikring.....)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-06 13:56

Du har fået det hele med, af papirer. I nogle lande er det blevet lovbefalet, at medbringe en refleksvest, i tilfælde af uheld på mortorvejen, så skal du og din passager have sådan en på

Rigtig god ferie og kør forsigtigt

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-07-06 14:04

gå på google
skriv: camping+huskeliste
og du får mange svar

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 21-07-06 14:08

Hov... dit gule sygesikringsbevis

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-07-06 14:10

Du skal også huske dit gule sygesikringsbevis. Det skal du bruge hvis du får brug for lægehjælp eller hospitalsbehandling. Har du det ikke med skal du selv betale gildet.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 14:13

Husk også din MC.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 21-07-06 14:26

Det rødekort er mere vigtigt, da det beviser at du har en kaskoforsikring og giver dit ret til gratis hjemtransport ved motornedbrud eller lign.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 14:37

Telt.
Sovepose/Liggeunderlag.
Pas.
Campingpas (int.)
Penge eller VISA/MASTER.
Sygesikringsbevis.
Mobil telefon.
Tøj diverse.
Ekstra sokker (pakkes så de er nemme at komme til).
Regndragt/vandtæt 'køretøj'.
Pak "vandtæt" (pak tøjet i poser inden du putter det i tasken).
Ekstra kørehandsker.
Håndklæde + viskestykke.
Sæbe + shampoo.
Lommelygte.
Lommekniv.
Krus, tallerken og bestik.
Pulverkaffe.
Vandbeholder/dunk.
Toiletpapir.

Kædespray.
Diverse værktøj (inkl. ekstra tændrør).
Lås til 'cyklen'.

50cent mønter til toiletterne.
Eventuelt ørepropper.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 14:39

Og så selvfølgelig - som du selv er inde på - diverse vigtige papirer. :)

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 21-07-06 14:50

Jamen, tak for svaret Nordsted1.
Og til I andre : vi har ikke kasko på cyklerne, så det 'røde kort' er ikike aktuelt; en almindelig pakkeliste kender jeg udemærket og MC(erne) glemmer vi nok ikke..... Men også tak for jeres svar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-06 14:53

Selv tak, og igen... god ferie, kør forsigtigt

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 14:58

Ja okay. Det fremgår ikke af selve spørgsmålet for oven, at det kun er papirer vi taler om. Men rigtig nok af overskriften. Den "ser" jeg først nu. Min fejl.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 03-08-06 19:42

Til stimo1 : Alt forladt - du har jo faktisk flere gode 'hints' i din liste.

Alle glemte dog at nævne den ekstra kobling......... Efter kørsel styret af GPS, og motorveje angvivet som uønskede, så har vi tilbagelagt næsten 3000 km ad s-m-å snørklede veje i det tidligere øst-tyskland og Østrig, og det var først ved indkørslen til den allersidste campingplads (230 km fra hjemmet) at koblingen opgav æveret... så dagen efter, var det afsted på den anden mc, hjem efter bil og trailer... Nå, jeg havde nu nok ikke skiftet kobling på campingpladsen, så alt forladt..
Alt i alt var det en god ferie !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-06 19:53

Velkommen hjem fra ferie.... Lige i nuet blev du garanteret smask sur, men om ikke så længe er det noget du kan grine af, og altid vil huske fra denne ferie. Så næste år, står der kobling øverst
på huskesedlen