/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
negativer til digitalfoto
Fra : invisible
Vist : 591 gange
250 point
Dato : 21-07-06 08:39

Jeg har en masse gamle negativer liggende som jeg godt kunne tænke mig at få fremkaldt, men det ville være mere interessant at få dem lavet digitalt.

Hvad koster det at få negativer til en CD-rom

Kan man selv scanne negativer så det bliver et rigtig billede, tager det lang tid.

KANDU hjælpe ?? Hvad ville du gøre med alle negativerne ?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 135 point
Dato : 21-07-06 09:08

hejsa
lidt afhændigt hvem du får fat i, så ligger prisen pr. billed fra 3 - 7 kr.
lagt over på DVD

Hvis du har en scanner som kan scanne dias/negativer kan det lade sig gøre
kvaliteten bliver bedre end du sansynligt havde forventet.

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 21-07-06 09:20

Måske kan nogle af svarene på mit spørgsmål Hjælpe dig.

http://www.kandu.dk/Spg89882.aspx

Seipe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-07-06 15:07

Har du en masse negativer kan det betale sig at købe en scanner og
selv udføre aarbejdet.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 09-08-06 10:30

Vi har faktisk købt en HP prof scanner til 2300,- som skulle klare opgaven. Det kan den bare ikke.....
De kan ikke styre lysstyrken osv. ordentligt. (Det kan heller ikke redigeres bagefter)

VI har set nogle billeder som er lavet af en prof scanner (koster 45.000,-) og de ser godt ud.

Vi har ca. 1000 + dias som skal scannes.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-09-06 11:35

Skynd dig at bytte din scanner til en CanoScan 4200F (den er faktisk billigere), min klarer det til UG med kryds og slange

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 27-09-06 20:35

Tak for svaret dk.