/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kan jeg få lavet krøller (pso)
Fra : mariasch
Vist : 936 gange
50 point
Dato : 21-07-06 07:47

HJÆLP!!!

Jeg har psoriatis i hovedbunden, er dog nede på lavt blus pt. - men kan jeg få lavet krøller uden det gør alt for ondt ??? Det er jo skrappe sager de bruger...

Maria

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 21-07-06 10:18

Hej...

Det vil jeg bestemt ikke råde dig til, med mindre du kan finde en frisør som kun bruger midler der er sunde for naturen og dig selv. Jeg ved at der er en sådanne inde i Århus, i den ene tøjbutik på Strøget.

Men umiddelbart vil jeg bestemt råde dig til at holde dig fra det. Det vil nok forværre din psoreasis...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-06 10:19

jeg vil hverken råde dig til det - eller råde dig til at lade være - men jeg har gennem mange år lidt af psoriasis og har ikke haft problemer med at hverken få permanentet håret eller bruge farve - tvært imod synes det at hjælpe lidt.(det gør ikke ondt - forklar frisøren om problemet så finder de det middel der er mildest)
Vær opmærksom på at denne udtalelse gælder for min person og ikke med nogen lægelig vurdering

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-06 10:22

mariasch.. får du ingen behandling mod hovedbunden ?????

Kommentar
Fra : mariasch

Dato : 21-07-06 10:25

Jo fik det der 2% shampoo af lægen men synes at Terva Tjære shampoo virker bedre...

Ellers bruger jeg strudseolie en gang i mellem - det hjælper. Og lige nu prøver jeg en drikke Aloe-Vera - skál lige prøve om det hjælper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-06 10:33

haha ok - ja man forsøger rigtig meget for at komme det djævelskab til live - jeg fik i sin tid meget ud af at være ved sol og strand og tog i mange år ansigstsol på hovedbunden ( ikke kvartz pærer ) - det hjalp meget når man ikke lige kunne komme ud og rejse

Accepteret svar
Fra : kandaikke

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-06 11:55

Hejsa

Jeg har desværre også pso både på krop og i hovedbunden og har både fået permenentet og farvet mit hår.

Jeg er også uddannet frisør og vil fra den faglige side også sige, at der ikke er nogen fare ved det. Men som tidliger sagt, fortæl din frisør om din pso og hun/han vil finde den væske, som passer til dit hår og hovedbund. Du skal dog lige være opmærksom på hvis du har "pillet" i hovedbunden og der er små sår, så kommer det til at svide lidt.

Jeg bruger alm. babyolie fra matas til min hovedbund når den er slem. Jeg smør det i om aften, sover med det natten over( Kom et håndklæde på puden ). Næste morgen kommer jeg shampoo i TØRT hår og vasker, skyller det ud og vasker en gang til. Håren er lidt fladt den første dag, men min hovetbund er fin i op til 14 dage. Hvis det er rigtigt slemt reder jeg med en tættekam inden jeg vasker olie ud.

God fornøjelse med krøllerne

Kandaikke

Godkendelse af svar
Fra : mariasch

Dato : 21-07-06 13:18

Tak for svaret kandaikke. Ringer til frisøren med det samme og prøver det med Babyolien det må have samme virkning som strudseolien, sover nemlig også med det i...