/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Politisk propaganda !!!
Fra : molokyle
Vist : 1001 gange
98 point
Dato : 21-07-06 01:19

Helt ærligt:

Jeg finder det usmageligt at lægge politisk propaganda under kategorien i Sorg & Krise hér på http://www.kandu.dk/

..nemlig tippet som indirekte henviser til : http://www.kh-uia.org.il/

..fra: http://www.kandu.dk/tip14416.aspx

..og det har absolut intet at gøre med min politiske overbevisning !!!

</RADIKAL>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 01:24

...og så kan jeg ved den søde grød ikke se, at semitisme skulle være 'bedre' end antisemitisme

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 01:32

Tja..., jeg bryder mig sgu - mildt sagt - heller ikke om dig!

PS. Fik du ondi i bagen over ikke kunne give mit "tip" 0 stjerner?
Jeg har ikke blacklistet dig i denne forbindelse. Skete i går, efter at du svinnede mig til i en anden tråd (og så kan vi jo skændes om hvem der nedgjorde hvem - for det er vi uden tvivl ikke enige i - men det gider jeg ikke).

Over and out!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-07-06 01:35

Du har 100% ret Molo!!

Derfor: HIT med poængarnø!

- ja faktisk har du endda 110% ret!

natnat

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 108 point
Dato : 21-07-06 01:37

Hmm...jeg må hellere tilføje at jeg IKKE tager stilling til selve emnet i tippet! Jeg er blot meget enig i at man IKKE lægger den slags under kategorien 'sorg og krise'!

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 01:44

PS.
Min mission var at linke til en indsamling til fordel for Israel. Det var hvad jeg gjorde. Intet andet.

At du så finder dette interne link - som jeg i øvrigt ikke havde kendskab til - kan ikke hidse mig op. Siden jeg linkede til, var EN ANDEN.

---

vil.du > Der er samme kategori som indsamlingerne til palæstinenserne (men det er måske noget andet?).
Men hvor skal jeg så lægge et lignende tip en anden gang. Under 'Hunde' måske? Ja det ville sikkert passe Jer bedre!

---

Fine!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-06 01:48

Citat
.og det har absolut intet at gøre med min politiske overbevisning !!!
og det skal vi så tro på tippet er sikkert oprettet som en slags modvægt til al den arabiske propaganda, linket du henviser til, fik jeg først øje på ved anden gennemsyn

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 01:50

Nåh ja, skal også lige have dette med.

Hvis din intention med at oprette dette "spørgsmål" er at udstille mig og få mig til at føle mig dårligt tilpas, så er det mislykkedes. Der skal mere til.

Jeg tror de fleste kan gennemskue, at det er et personligt togt du er ude på. Hvad skulle det også ellers være?! Du spørger jo ikke om noget!

-----

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 02:00

Internet suffikset .il er så vidt jeg husker Israel ?

1.) http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=466398
2.) http://www.hrw.org/english/docs/2006/07/17/lebano13748.htm

..og stimo1 : Nu lyder du om muligt som en endnu større idiot end arne.jakobsen ...og det er endda mildt sagt, da jeg ALDRIG har kaldt tossenolliken for en idiot, men blot har givet udtryk for at manden har et problem med at omgås andre mennesker i sociale sammenhænge.

Din attitude derimod siger mig du er ude i et ærinde, som jeg helst så resten af menneskeheden foruden

Der ud over vil jeg lige minde dig om, at jeg aldrig har svinet nogen til på dette board, hvilket nok er mere end man kan postulere om din personage !

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 02:07

Vil.du har sågu ret i denne sammenhæng: Hvad i al verden laver et indsamlingstip i Sorg & Krise ?

..og dette er DIREKTE usandt stimo1, hvis du blot læste hvad der står i dit link:

Citat
At du så finder dette interne link - som jeg i øvrigt ikke havde kendskab til...

Vor Herpes Bevare Os:

Citat
DDI’s indsamlingsprojekter er sammen med tilsvarende organisationer verden over tilknyttet den verdensomspændende organisation Keren Hayesod [B](dette er et direkte link til : http://www.kh-uia.org.il/ )[/B], der er bindeled mellem Israel og alverdens jøder samt venner af Israel.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 02:09

Idiot? Den beskyldning tager jeg med knusende ro, efter som den komme fra en radikal!

Citat
Din attitude derimod siger mig du er ude i et ærinde, som jeg helst så resten af menneskeheden foruden

Drag du blot *dine egne syge* konklussioner.

Der er i det hele tage intet der kan overraske mig, når det kommer fra din slags.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 02:16

Mit mentale helbred skal du skam ikke være bekymret for

Derimod har jeg et råd til dig : SØG ØJEBLIKLIGT LÆGE, PSYKOLOGISK KRISEHJÆLP eller RYK DIREKTE I FÆNGSEL (...selvom du passerer "Start" inkasserer du ikke 4.000 kr)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 02:16

Nå, fuld af løgn er jeg nu også. Men tro hvad du vil.

---

Kort og godt: Den side du skaber dig over, interessere mig ikke et hak! Politisk propaganda eller ej.

"Go'nat"!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-06 02:16

Der er vist gået A.J. er dette spørgsmål som ikke er et spørgsmål

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 02:19

Ps. Hvis jeg ville 'svine dig til' ? ..så havde jeg kaldt dig; dårligt begavet, men IDIOT passer nu udmærket !

</RESPEKT>

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 02:27

Citat
Ps. Hvis jeg ville 'svine dig til' ? ..så havde jeg kaldt dig; dårligt begavet, men IDIOT passer nu udmærket !

Du kan svinne mig til alt det du vil (og du er jo godt i gang :). Det kan få mig til at blackliste dig her på siden, men det kan ikke hidse mig op eller såre mig. Forklaring: Du/din slags siger mig mindre end ingenting.
Faktisk ville jeg føle mig mindre værd, hvis du kunne lide mig.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 02:29

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 02:36

Her et lille udpluk af stimo1's ytringer om kandu brugere og andet godtfolk:
Citat
1.) De er danske statsborgere (det har man jo desværre tidligere kunnet blive i flæng), hvilket er noget helt andet. Danskere, det bliver de ALDRIG!!

2.) ..min generelle mening om det at være dansker kontra statsborger

3.) Man er dansker når man har et demokratisk sindelag, respekt for andres ytringsfrihed og en følelse af solidaritet med danskerne. Desuden må det forventes, at man kan tale sproget, overholder landets love - og i det hele taget lader sig integrere 110 pct.

Disse elementære og helt selvfølgelige ting, kan en meget stor del af indvandrene ikke leve op til! Og derfor bør de ikke være her!

Hertil komme muslimerne, som er et kapitel for sig. Ingen af dem er, eller bliver, nogen sinde danske/re. Ganske enkelt fordi islam er uforenelig med demokrati og kristen kultur, kan det ikke lade sig gøre. De kan blive danske statsborgere. Intet andet.

4.) Gud Fader bevare mig vel, hvor er i naive (heldigvis er der samtidig mange som ikke er, som *ser virkeligheden som den er*!).

5.) så fald er du småt begavet (det kan heller ikke diskuteres).

6.) Det kan jo næsten kun skyldes, at du er enig med molokyle. I så fald må du jo også være dum.

7.) Når man mener med rette at kunne tillade sig at svinne andre til på den måde, så ér man et dumt svin.

..og når svadaen ikke trækker publikum til som forventet?

Citat
Gud Fader ... Nej, jeg gider sgu ikke det her.

Debat på et 'højt' plan

...ikke helt oppe på siden af arne.jakobsen, men dælme tæt på

Jeg er dog sikker på at stimo1 står ved hvert et ord

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 02:42

Nåeh ja,
...og så må jeg jo lige huske på at stimo1 indtil flere gange har 'truet' med at blackliste mig

Uuuuuuueeehhhhhh.............. hvor bli'r jeg bange !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-07-06 02:51

KONTAKT///////
eller........
Kun 2 af gangen.
Ellers får jeg brok med Bin Laden--- +og en anden forbindelse

This is 4 u MOLO.
Har kun 12.5 Up'
GNat.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-07-06 02:54

1 af gangen, UP//ups.
Lukker helt sikkert,,,,,, om 20 timer
eller,"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 03:01

Mange tak sofus.dk

Kigger på det

....men måske en smule uden for 'emnet' her

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 03:06

Kunaat ...sinilluaritsi

</Takuss>

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 03:18

Ja, jeg står ved hvert et ord!
---
Disse tre:

Citat
"... i så fald er du småt begavet (det kan heller ikke diskuteres)"

Citat
"Det kan jo næsten kun skyldes, at du er enig med molokyle. I så fald må du jo også være dum"

Citat
"Når man mener med rette at kunne tillade sig at svinne andre til på den måde, så ér man et dumt svin"

... var bemærkninger jeg kom med, da molokyle satte lighedstegn imellem Abu Laban og Søren Krarup.
En svinsk sammenligning (med mindre man er radikal, eller lign.).

Resten ser jeg ingen grund til at kommentere.

I øvrigt er ovenstående taget ud af en sammenhæng. Og skal derfor - helt selvfølgeligt - også læses i denne.
At plukke tingene ud på denne måde, er både useriøst og fordrejende. Men hvad kan man vente ... Jeg er ikke overrasket.

---

Her er så på samme måde nogle citater af dig:

Citat
1. "Nu lyder du om muligt som en endnu større idiot end arne.jakobsen ...og det er endda mildt sagt.."

2. "Vor Herpes Bevare Os:"

3. "SØG ØJEBLIKLIGT LÆGE, PSYKOLOGISK KRISEHJÆLP ..."

4. "...mindre begavet, åndelig analfabet ..."

5. "Når jeg er er uenig med mine partifæller er det på et 'højere' plan ...ikke på et 'lavere'. Når jeg er uenig med f.eks. DF'ere, bliver jeg i tvivl om der er et plan overhovedet?"

6. "...kan jeg ikke få øje på den store forskel på Abu Laban og Søren Krarup. "...de er sgu begge fundementalister"

Er det det højere plan du efterlyser?

---

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 03:47

Citat
Nåeh ja,
...og så må jeg jo lige huske på at stimo1 indtil flere gange har 'truet' med at blackliste mig

Uuuuuuueeehhhhhh.............. hvor bli'r jeg bange !!!

Som tidligere skrevet, gjorde jeg allerede det i går. I øvrigt både en barnlig konklusion (ref. "truet") og et barnligt sprog.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 03:49

I det mindste er mine kommentarer svar på tiltale og ikke et overfald på minoriteter, muslimer og brugere af kandu.dk

Du bidrager højest med en skamrosning af højreradikale kræfter i Danmark som Søren Krarup og hans slæng.

At du ikke forstår en sammenligning mellem fundamentalistiske kristne og islamitter?

...er næppe min fejl

Det plan du bevæger dig på giver jeg sgu ikke mange basører for.

Du forgøjler (...vel ikke andre end dig selv?) at besidde høj moral

..men det skider højt og flot på denne, medens du samler ind til krigsforbrydere

Skal der samles ind? Vil jeg i stedet foreslå : http://www.amnesty.dk/

Se dét er en humanitær organisation præcis som : http://www.msf.dk/

...men næeh nej : Enøjet verdenssyn er nok den eneste dyd du tilsyneladende er i besiddelse af ...om noget overhovedet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 04:00

Jeg er 100% sikker på du her på boardet kan finde lidelsesfæller (...det ses af tippets pointgivning), men det legitimerer i min verden ikke at der spredes højre-propaganda hved enhver given lejlighed !

Enige bliver vi sgu nok aldrig !!!

..og TAK for dét

...men håber at vi kan føre debatten (*LOL*) i et sobert sprog, hvilket du, arne.jakobsen m.fl. tilsyneladende og åbenbart for majoriteten af brugere her på boardet i mine øjne ikke er i stand til. Jeg gætter på fordi: Man mener at have eneret på definitionen af anstændig omgangstone?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 04:27

LOL. Du opfører dig som om du er den omvandrende sandhed.

Og med den svada du der fyrer af, har vi netop nået det niveau, som du ellers selv har så meget imod.
På den anden side, så er det jo ikke andet end alt det lort man netop er vant til at høre fra jer radikale.

Endelig skal en af os jo slutte. Ellers sidder vi stadig her kl. 06 - og så er min fredag ødelagt. Og det er du ikke værd.

----

Til alle andre der læser denn tråd - en lille påmindelse:

Det var jo Magrethe Vestager der fra Folketingets talerstol proklamerede, at hvis Danmark om nogle år er overvejende muslimsk, "så fint med hende".

Tænk på det næste gang i sætter jeres kryds. Ikke nødvendivis ved DF, men i hvert fald et andet end R.

---

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 21-07-06 08:13

Nu har jeg fulgt jeres duellerende frem og tilbage.....

Til Stimo1: Stik nu piben ind, inden du kommer ud hvor du ikke kan bunde. Du kan sgu ikke gå rundt og kalde Molo for radikal. Det har du gjort et par gange allerede nu.

Indse dog at du burde vide hvilke link du henviser til..... inden du henviser.

Uanset om du er for / imod det ene eller andet så gennemse ALTID linket.

Internettet er ucencureret, og derfor check altid.....

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-07-06 08:26

molo - jeg er enig med dig i de fleste synspunkter, men det forbavser mig, at du bringer aj ind i billedet.
unødvendigt i mine øjne, måske især fordi du har ordet i din magt og fordi aj virkelig har holdt sig i skindet i laaaaang tid. (der hvor jeg har kigget med).
når han nu har gjort sig umage, skal han vel ikke til stadighed indhentes af fortidens synder. vel?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-07-06 10:30

Dette spørgsmål er i en forkert kategori.
Det bør måske fremlægges i "TallTalk".
Et politisk budskab bør ikke ligge i kat. "sorg og krise"
Med hensyn til indsamlinger - så er de "åh så gode diverse direktører" efter min opfattelse rigtig
gode til at sørge for sig selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 10:39

dortehou -> Jamen jeg er radikal ...og stolt af Magrethe Vestagers udmelding, da den viser at hun i det mindste respekterer demokratiet. Bemærkningen faldt i forbindelse med et udsagn (...fra DF ?) om at Danmark om føje år ville have en befolkningssammensætning der var overvejende muslimsk (...hvilket selvfølgelig er ren højrefløjs retorik). Hvis majorteten af danskere var muslimer, kan jeg ikke se noget forkert i dén udtalelse.

aasenissum -> Du har ganske ret i det er forkert af mig at bringe AJ ind i billedet. Jeg vil gerne undskylde overfor arne.jakobsen at skulle hives ned på dét plan

En god spiller går efter bolden og ikke manden. Som en klog mand engang sagde til mig: Hvorfor takle, når man kan drible udenom?

...og lige et par sandheder:

1.) Jeg nåede dårligt at nævne ordet racist, før stimo1 farede i blækhuset og følte sig truffet.

2.) Det var stimo1 der lagde ud med at kalde div. brugere for dumme og med en vis hr. Mosebaek som heppekor fik en bruger til at komme med denne helt igennem korrekte observation:
Citat
stimo1 og Mosebaek, at man bruger skældsord om ens modstandere i en (ellers rimelig) debat er mest et udtryk for at man ikke har nogen fornuftige argumenter.

...hvilket blot kastede mere ved på bålet hos de herre, hvoraf én stædigt og børnefornærmet fremturede i sit afsind at de andre debatører var dumme og følte sig svinet til.

3.) Man kan ved selvsyn danne sig et indtryk af debatniveauet hér : http://www.kandu.dk/spg90978.aspx

Iøvrigt finder jeg det 'morsomt' at en bruger blacklister den deltager i en debat, hvis synspunkter ikke harmonerer med brugerens egen virkelighedsopfattelse. En beklagelig udvikling hvis det skal være gældende dagsordenen i dansk politik at man sætter politiske modstandere uden for indflydelse ved ikke at lade dem komme til orde. Især når det kommer fra en mand hvis politiske bagland bryster sig af at være forsvarere af ytringsfriheden.

Man kan undre sig over om nu også han er rigtig vel forvaret? At kalde manden for idiot er måske nok en eklatant fejlvurdering fra min side? Jeg burde nok have modereret min udtalelse og i stedet have kaldt vedkommende:

En jubelidiot som burde tildeles en pris som årets klaphat og ugebladsskribent, dekoreres med en Hopla-nål og rejses en skamstøtte i slankefiber.

Passende for en mand hvis sympatier ligger hos Israelske fundamentalister og som henter sine argumenter på den yderste danske højrefløj der måske nok har fået indflydelse, men som i mine øjne aldrig bliver stuerene.

Ja ja ja... jeg ved godt jeg faldt for fristelsen til at sige min ærlige mening
Nu da jeg har fået luft, vil jeg fremover (...og som jeg normalt plejer) holde mig fra at bruge nedsættende kraftudtryk om andre kandu brugere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 10:51

e.c -> Du må have mig undskyldt, men organisationer som Røde Kors, Amnesty International og Læger uden grænser (Medecins Sans Frontieres), synes jeg nu laver et sobert stykke humanitært arbejde, som jeg gerne støtter med et par kroner i ny og næ.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-07-06 10:56

Det skal du ikke undskylde............det er bare min opfattelse.
Læger uden grænser - har min fulde støtte.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 21-07-06 11:31

Sorry Molo

Det er bare fordi jeg selv ville have taget det som en fornærmelse.
He he håber da ikke jeg nu har trådt dig eller andre over tæerne.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-07-06 11:37

Ved du hvad Molokyle?! ... Jeg synes du skal spare på pudsecremen til din glorie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 11:45

Mit syn på hvad der i øjeblikket foregår i Libanon illustreres bedst med denne analogi:

2 svenske toldere kidnappes af et par kriminelle Bandidos rockere af anden etnisk oprindelse end dansk og gemmer sig i et redskabskur på Ama'r, hvor de fyrer nytårsraketter og crysantemum bomber af mod svenskekysten og rammer en iskiosk i Landskrona, hvorved 2 undulater afgår ved døden og en tredie bliver såret.

Øjeblikligt bliver Danmark belejret og beskudt af den Svenske Marine, Kastrup Lufthavn bli'r brændt ned og København tæppebompet ... på 9. døgn.

Sådan cirka...

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=466459

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 11:52

dortehou -> Jeg har rent menneskeligt intet imod politiske modstandere (..foretrækker faktisk at kalde dem politiske modspillere ), men når man pga. sine synspunkter bli'r 'sat på porten' og samtidig kaldt dum og åndsforladt, tjaeh... så vælter blækhuset sgu.

creamygirl ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 11:59

...men det er åbenbart 'oppe i tiden' at udøve sin 'elektroniske' magt for at lukke munden på politiske modstandere:

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=466432

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-07-06 12:43

Citat
(...hvilket selvfølgelig er ren højrefløjs retorik)

Lige til din orientering, nu du som forventet drager højrefløjens retorik ind i debatten, så er venstrefløjens retorik slet ikke så sober, som du i din fantasi har gjort den til..

Her er det seneste eksempel jeg er stødt på, og der findes mill. af lignende udsagn på internettet, ytret af vælgere fra venstrefløjen..

Citat
Tirsdag, 18. juli 2006
FUCK AF PIA DIT FUCKING FASCISTLUDERSVIN!!!!
Nu må det kræft æde mig være nok!

Nu synes DKs kældefisse nr. 1 at de her mennesker, som netop er vendt hjem fra at få kastet bomber efter sig af zionistsvinene, skal undersøges for bedrageri!

Så den hændelse at folk der er af den muslimske tro og netop har været udsat for det israelske effektive raseri (og heeelt sikkert har været nede i Muhammedanien for at planlægge deres snarlige overtagelse af vores lille mudderpøl af et land) skal bruges til at mistænkeligegøre en hel gruppe af mennesker.

Ja, jo, helt klart, seems fair, den er god nok, Pia, det gør vi sgu lige, du. NEEEEEEJ!!!!!!! FUCK AF FUCK AF FUCK AF! Hvor småt er det her land?! Hvor små sko har vi på?! Hvor store bonderøve er vi?! Hvor fuck smække mig fascistoide er vi?!

Jeg blir så træt, så træt, så træt af at være medlem af den her lille lorte-nation når den her slags sker. Så træt, så træt.

Er der ikke nogen af jer andre der lige gider snigmyrde smatsoen? Jeg orker det ikke. Jeg er så træt, så træt. Lov mig blot dette: Lad hende dø langsomt, men skrigende - åh, ja, og sørg for at hendes børn ser på imens. På forhånd, tak.

Hyggelig lille blog i øvrigt, hvis man læser lidt videre på den
http://planteskaeg.smartlog.dk/62203_FUCK_AF_PIA_DIT_FUCKING_FASCISTLUDERSVIN.html

Ret så iøjnefaldende, at vælgere fra venstrefløjen, som jo er de store fortalere for fredelig dialog bruger så nedladende og svinsk en tone. Iøjnefaldende fordi det hovedsageligt har været venstrefløjen, som tilbage til muhammed sagen, og STADIG kritiserer højrefløjen for den hårde tone..

Og ja, jeg er klar over at "spasseren Boris" ikke er repræsentativ for hele venstrefløjen, men hold da kæft, hvor er jeg mange gange stødt på kegler som ham, så min ydmyge mening er, at der på begge fløje findes total idioter.

Og ja, rigtigt gættet, jeg ligger på højrefløjen politisk, men sympatiserer ikke med Pia K. Dog har hun min respekt, fordi hun er en sej tøs der tør sige tingene ligeud (modsat langt de fleste politikere) især de Radikale taskedamer... LOOOOL

Vil for øvrigt medgive Stimo, at din sammenligning med Abu Laban og Søren Krarup er helt ude i hampen. En ytring jeg kun kan tilskrive at komme fra dig for provokationens skyld, eftersom den største forskel på de to er, at Krarup ikke har forbindelser til nogen hær, der kan få Akkari, Naser Khader, und so weiter til at føle sig truet på livet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-07-06 12:53

Citat
Mit syn på hvad der i øjeblikket foregår i Libanon illustreres bedst med denne analogi:

2 svenske toldere kidnappes af et par kriminelle Bandidos rockere af anden etnisk oprindelse end dansk og gemmer sig i et redskabskur på Ama'r, hvor de fyrer nytårsraketter og crysantemum bomber af mod svenskekysten og rammer en iskiosk i Landskrona, hvorved 2 undulater afgår ved døden og en tredie bliver såret.

Øjeblikligt bliver Danmark belejret og beskudt af den Svenske Marine, Kastrup Lufthavn bli'r brændt ned og København tæppebompet ... på 9. døgn.

Fint nok, at du prøver på at være morsom Molo, men det viser jo bare, at du tror det kun drejer sig om 3 soldater og ikke at hindre en så stor oprustning af hizbollah, at iran reelt set vil kunne true israels eksistens?!

Hvor ansvarligt ville det lige være af de israelske ledere, at udsætte hele deres befolkning for en radikal fare engang ude i nær fremtid?! - og hvad skulle de svare, hvis de blev spurgt om, hvorfor de ikke gjorde noget for at eliminere truslen, mens den endnu kunne blive det?!

Du godeste, jeg troede du havde lidt mere indsigt

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-06 19:30

Uhauha,hvor han kan,ham Molokyle.Heldigvis sidder jeg godt beskyttet,her bag betonbyggeriets tykke vægge.(Dog ingen fængsel).Jeg kan ligefrem fornemme stikflammerne,når han åbner munden.Men heldigvis kommer fråden bagefter og lægger en dæmper på dem.Ellers ville gebisset nok smelte.Jeg vedkender ydmygt,at jeg
slet ikke burde være så modig at komme med dette indlæg.Undskyld! Jeg er jo bare en halvgammel socialdemokratisk murersvend.Jeg burde at have dannelse nok til ikke at kommentere et indlæg fra en sikkert (ung) fremadstræbende radikal ikon.Du skal nok blive til noget,med det ordflom,du åbenbarer for os her på Kandu.Nu er det måske mig der er "åndelig analfabet",men den mening jeg har fået ud af din "krassen i blækhuset",ang. sagen Israel / Palæstina,minder mig desværre om en løsning,som en vis malersvend havde i 1940:Udslet alle jøder,så er vi ovre det problem. Her har både Iran,Syrien,Hamaz og Hizbollah været lærenemme.Visse andre her i landet,har samme tankegang.Tillykke.P.S.Prøv lige at granske i de radikales politik omkring besættelsen.Så har du grund til at være stolt.Velbekomme.

M.V.H. Mosebaek

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-07-06 21:03

creamygirl,
Du skriver:
"Hvor ansvarligt ville det lige være af de israelske ledere, at udsætte hele deres befolkning for en radikal fare engang ude i nær fremtid?"

Prøv lige at erstatte israel med kina, iran eller pakistan, og se om det giver mening. Det gør det ikke, og det giver heller ikke mening med israel.
For det skulle betyde disse lande skulle begynde at bombe hinandens hovedstæder (som beirut), hvor klogt er det?

Og så afslutter du dit indlæg med et klassisk tomt argument, som jeg vil vende om:
creamygirl, du godeste, jeg troede du havde lidt mere indsigt

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-07-06 21:06

Jeg ville have kommenteret stimo1's "tip" (sikkert give det 2 stjerner for den gode vilje).
Men det havde han afskåret mig for, måske fordi han ikke kan tåle kritik.
Jeg må have gjort et eller andet, men jeg har ingen ide om hvad.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-07-06 21:19

At man er imod Israel (det er jeg IKKE), er ikke det samme som antisemitisme, det er antizionisme

Der er jøder der er imod Israel, er de antisimitister? Nej, de er antizionister

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 21:27

creamygirl -> At tossen Boris ikke er repræsentativ for hele venstrefløjen ...kan jeg kun give dig ret i. Præcis som at Jonni Hansen næppe er repræsentativ for hele højrefløjen

..og:
Citat
Vil for øvrigt medgive Stimo, at din sammenligning med Abu Laban og Søren Krarup er helt ude i hampen.

Det er da helt i orden du melder dig ind i koret af stimo1's cheerleaders, men at du ikke kan se i øjenene at de begge de herre repræsenterer et fundamentalistisk syn på religion og bruger dette verdenssyn som redskab og argumentationsfundament for deres politik, er mig en gåde? Jeg har aldrig sidestillet dem politisk. Jeg har bare sagt at jeg betragter dem begge som fundamentalister og det står jeg ved.

Dernæst:
Citat
...at iran reelt set vil kunne true israels eksistens?!

Jeg skal ærligt indrømme at jeg via pressen havde fået det indtryk at det var libaneserne der var udsat for bombardementer ...og ikke Iran? Mht. til min lille 'morsomme' analogi, vil jeg gøre opmærksom på at man engang også forlangte at Christianitterne skulle bekæmpe og smide rockerne ud af fristaden, til trods for at politiet og interpols samlederesurcer og en højt proklameret 'rockerlov' ikke kunne klare selvsamme problem i resten af landet, men som man under trussel om nedrivning, bad en håndfuld christianitter og et par hundrede sympatisører om at klare på egen hånd. Samtidig foregik der en storstilet rekruttering til rockerborgene rundt omkring i landet uden at politiet efter eget udsagn kunne gøre noget ...andet end at knalde et par prospects for at uddele dummebøder til skolebørn. I mine øjne er det samme argumenter og politik der føres af den israelske regerings væbnede styrker over for libaneserne i forhold til Iran, Syrien og Hizbollah.

Jeg troede du havde lidt mere indsigt?

...og Gud hjælpe mig om ikke Hr. Mosebaek nu også skyder mig nazistiske sympatier i skoene

Hvad Det Radikale Venstre foretog sig for over 60 år siden, er jeg desværre ikke gammel nok til at huske og jeg kan ikke spørge folketingsmedlemmerne fra dengang, da jeg tvivler på de stadig er i live. Dét argument kan jeg simpelthen ikke tage alvorligt! Og hvad krigen mellem Israel og Libanon minder dig om, har jeg absolut ingen indflydelse på. Snup en tudekiks.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-07-06 21:28

Og så er der nogle der ikke kan forstå de kan komme op at slås i mellemøsten?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-06 21:59

tedd -> Næeh... jeg har aldrig forstået at nogen kommer op at slås (...eller spærre nogen for adgang til at komme til orde), når man nu har fået muligheden for at forhandle sig til en fælles løsning gennem dialog

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mopseflip

Dato : 21-07-06 22:29

Til Molokyle: Ugift og ingen børn - den havde jeg aldrig gættet - NOT!

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-06 09:31

Tak vil.du

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-06 09:32

Da alle ny tilsyneladen har fremlagt deres synspunkter vil jeg takke af for denne gang, men håber vi fremover kan krydse klinger rent politisk i en tone der er debatten værdig.

Jeg har stor respekt for folk der giver udtryk for deres holdninger, så tillad mig også at takke de herre stimo1 og Mosebeak for at de trods alt gav sig tid til at deltage i denne tråd.

Som sagt vil jeg selv fremover gøre mig umage for at tøjle mit temperament og undlade at komme med mishagsytringer i gadedrengesprog.

Point går selvfølgelig til den første som kommenterede på mit synspunkt ....og gav mig ret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-07-06 10:08

Tja - havde jeg dog bare tænkt mig om, og givet Molokyle ret........................
Nå men så må jeg skaffe de sølle point et andet sted.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-07-06 01:32

Hmm selv tak Molo :)

Jeg synes det har været en ok diskussion at følge, dog bryder jeg mig ikke særlig meget om faconen 'jeg kan ikke lide dig' - det giver nu engang mest hvis man diskuterer selve emnet.

I øvrigt er krig et trist emne, krig er skabt af Fanden selv, thi det er den eneste måde hvorpå han kunne tryne Vorherre.

Der er aldrig vindere i krig, alle er tabere og alle er endda af samme race, nemlig 'Mennesket'.

Hav en god søndag.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 16:35

creamygirl -> Som du vil kunne læse af denne tråd: http://www.kandu.dk/spg85386.aspx

..er mit argument om højrefløjs retorik ikke helt ude i skoven, hvad Magrethe Vestagers udtalelse i folketinget anbelanger

</MOLOKYLE>