/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Wordskabeloner (dotfiler)
Fra : henjen
Vist : 661 gange
50 point
Dato : 15-08-01 20:54

Jeg har prøvet på, at lave nye skabeloner (dotfiler) ud fra dem, som allerede er som standarder i Word 97. Desværre har det ikke rigtig lykkedes for mig og jeg har nu brugt oceaner af tid.
Er her nogen, som ved hvor jeg kan hente nye skabeloner ? Links, hjemmesider eller måske nogle, som selv har en del liggende, som de vil maile mig.?

Med venlig hilsen

henjen@post.tele.dk

Accepteret svar
Fra : henningkaab

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-01 07:57

Oprette en dokumentskabelon
1.   Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Hvis du vil basere en ny skabelon på et eksisterende dokument, skal du klikke på Åbn i menuen Filer og derefter åbne det ønskede dokument.
Hvis du vil basere en ny skabelon på en eksisterende skabelon, skal du klikke på Ny i menuen Filer. Klik på en skabelon, der ligner den, som du vil oprette, klik på Skabelon under Opret, og klik derefter på OK.
2.   Klik på Gem som i menuen Filer.
3.   Klik på Dokumentskabelon i boksen Filtype. Denne filtype er allerede valgt, hvis du gemmer en fil, du har oprettet som en skabelon.
4.   Standardmappen er Skabeloner i boksen Gem i. Hvis du vil gemme skabelonen, så den vises under en anden fane end Generelt, skal du skifte til den tilsvarende undermappe i mappen Skabeloner.
5.   Skriv navnet på den nye skabelon i boksen Filnavn, og klik derefter på Gem.
6.   Tilføj ny tekst og grafik, som skal vises i alle nye dokumenter, som du baserer på skabelonen, i den nye skabelon, og slet elementer, som ikke skal vises.
7.   Foretag de ønskede ændringer af indstillinger for margen, sidestørrelse og -retning, typografier og andre formater.
8.   Klik på Gem , og klik derefter på Luk i menuen Filer.
Bemærk!
·   Hvis autotekstelementer og makroer kun skal være tilgængelige i dokumenter, der er baseret på denne skabelon, skal du gemme dem i denne skabelon, ikke i skabelonen Normal.
·   Hvis du gemmer en skabelon i mappen Skabeloner, vises skabelonen under fanen Generelt, når du klikker på Ny i menuen Filer. I Microsoft Windows 95 og 98 findes mappen Skabeloner enten i mappen C:\Windows\Application Data\Microsoft eller mappen C:\Windows\Profiles\User_name\Application Data\Microsoft. I Microsoft Windows NT findes mappen Skabeloner som standard i mappen C:\Windows\Profiles\User_name. Hvis du vil oprette brugerdefinerede faner til dine skabeloner i dialogboksen Ny, skal du oprette en ny mappe i mappen Skabeloner og gemme dine skabeloner i den mappe. Mappens navn vises på den nye fane.

Redigere en dokumentskabelon
1.   Klik på Åbn i menuen Filer, find derefter den skabelon, som du vil ændre, og åbn den.
Hvis der ikke vises nogen skabeloner på listen i dialogboksen Åbn, skal du klikke på Dokumentskabeloner i boksen Filtype.
2.   Rediger skabelonens tekst og grafik, typografier, formatering, makroer, autotekstelementer, værktøjslinjer, menuindstillinger og genvejstaster.
3.   Klik på Gem .
Bemærk! Indholdet af eksisterende dokumenter påvirkes ikke af ændringer af de skabeloner, som de er baseret på. Word opdaterer kun ændrede typografier, når du åbner et eksisterende dokument, hvis indstillingen Opdater automatisk typografier i dokumenter er aktiveret. Hvis du vil aktivere denne indstilling, inden du åbner et eksisterende dokument, skal du klikke på Skabeloner og tilføjelsesprogrammer i menuen Funktioner.
Finde tilføjelsesprogrammer
Du kan få tilføjelsesprogrammer fra uafhængige leverandører af software, eller du kan skrive dine egne tilpassede tilføjelsesprogrammer i Visual Basic Editor. Microsoft Office 2000 understøtter også COM-tilføjelsesprogrammer (Component Object Model). Oplysninger om, hvordan du opretter et brugerdefineret program eller et COM-tilføjelsesprogram, finder du i Microsoft Office 2000/Visual Basic Programmer's Guide. Sådan gør du: Anskaffe Microsoft Office 2000/Visual Basic Programmer's Guide.

Her kan du hente mer hjælp
http://officeupdate.microsoft.com/danmark/welcome/word.asp

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 16-08-01 09:34

Hej Henjen...

OK, der er godt nok en, (ovenfor) der har for meget tid Det er jo en hel roman !!!
Nå, men du kan uden videre downloade skabeloner til alle programmer i MS Office pakken via følgende hjemmeside:

http://officeupdate.microsoft.com/templategallery/

I øverste venstre hjørne, kan du søge på ordet "excel" og efter kort tid dukker der en hulens bunke templates/skabeloner op. Du kan gratis downloade så mange du vil !!!

Følgende hjemmeside er hjælp/download side for MS Office: http://office.microsoft.com/TemplateGallery/default.aspx

Med venlig hilsen

Peter Bech