/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Flytte HD fra en maskine
Fra : pytberg
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 20-07-06 18:16

Goddag.

Jeg to maskiner, en ældre og en lidt nyere og dermed også hurtigere. Jeg vil gerne have harddisken fra den gamle over i den "nye" og så ud med den harddisk der sidder i den "nye".

Kan jeg sådan rimelig nemt tage den ud fra den gamle og sætte den i den nye ?
Jeg har ikke brug for to HD'er, så ikke nødvendigt med master / slave.

På forhånd tak
Pytberg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-07-06 18:19

Ja det burde gå rimeligt nemt så! Med mindre der er installeret et styresystem, som nok vil gå i chok over så meget nyt hardware!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-06 18:19

Min "bedre halvdel" siger at det er nemt, så bare klø på

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-07-06 18:29

Husk at "omstille" den HD fra den gamle PC til at være slave, den er jo master nu, og det er den i din nye PC også, og det går ikke med 2 master HDe.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-07-06 20:28

Hvis du mener,,,,,,,
at du vil overføre dit styresystem, er du lidt på Herrens Mark.
Ellers skal du have et program, til overførelse////kopier til ny harddisk

Ellers skal du til at installere alt igen.

Men kan anbefale Acronis, hvor du "bare" kopiere systemet over på en anden disk.
Som så virker som Master, men det kræver, lidt mere/TID-----
Og at du bruger din nuværende master, som midlertidig LAGER.
for ikke at sige tålmodighed, hvis du ikke kender til det.
Men meget nemt, da det flytter alle dine DATA, på mindre end en ½ time.

Skal gerne hjælpe dig -----123 o.s.v

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-07-06 20:31

Forvirret.
Kan gøre det i søvne.
Hvis bare der er nogen i det andet RØR.
VITS

Men ellers er det overstået, hurtigere end, bestille tid
VED EN TANDLÆGE.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-07-06 20:33

Men skal lige sige/skrive
virker ikke mellem 2 BUNDKORT.

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 20-07-06 22:35

Hmmm..forvirret....

Kan jeg ikke pille en HD med styresystem und alles ud af en maskine og sætte den i en anden maskine der ikke har nogen HD ?
Ligesom at tage et hjul af bilen og sætte et andet på ?

Mvh.
Pytberg

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-07-06 22:42

Det korte svar er: Næppe.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-07-06 23:05

Du kan stadig ikke bare bytte om på HD da der ikke er en NTDRL _// MBR
altså en boot, hvor systemet minder ligger på.
Ellers er det bare at starte op med din Xp cd/dvd
Har du ikke den mangelnge boot,,,,,glem det......
Der er mange måder at omgå´es MS.

Men om JEG FATTER, at et lille program, som Acronis.
kan redde ALT.
Men hvad fan-----
menneskre lære aldrig at tage backup- kun for DAMER

Derfor jeg kan genoprette mit system på mindre end
en ½ time

Stopper her, da der ikke kommer fornuftigt svar
TILBAGE.
Gider ikke at ´lege med mennesker.
Og deres venlighed......
Gnat

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 21-07-06 00:34

Jo det kan du godt men hvis du bruger winXP kræver det sandsynligvis en genaktivering via telefon til microsoft! Der vil nok osse blive tale om at skulle installere bl.a bundkortdrivere, grafikkortdrivere, lydkort etc. så det er ikke bare ligesom at skifte hjul!

Godkendelse af svar
Fra : pytberg

Dato : 21-07-06 09:42

Tak for svaret tedd.

Jeg tror den er feset ind.