/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
lyd på video kamera
Fra : janik
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 20-07-06 16:35

Jeg har købt en brugt jvc gr-dvl 167 men
når jeg filmer med den er der næsten ingen
lyd på optagelserne.
Jeg har læst manualen med der skår ikke noget
om lydstyrke på optagelserne.

Kommentar
Fra : Bekze

Dato : 23-07-06 20:08

Kender ikke lige det kamera men der kan være forskellige årsager:

For det første må du finde ud af om den optager lyden lavt eller om det kun er lavt når du afspiller lyden.

Hvis der er lyd men den bare er svag når du afspiller direkte fra kameraet, kan det være at der også er en volume knap på kamera som du kan skrue op får. Det lyder næsten for banalt, men når vi arbejder ved en computer kan det at genstarte afhjælpe mange problemer.

Hvis du kan "SE" din lyd på Lcd-skærmen,så tjeck om den også er lav eller om den kun er lav når du afspiller...

Det kan også være noget med det lydkable du benytter ved afspilling er defect.

Hvis lyden ikke er konstant - er der snarere tale om et batteriskift. Nogle kamera har interne batterier som skal skiftes i ny og næ.

De fleste kamera har en menu funktion og deriblandt en lydmenu. Tjeck at den står som den skal.

Og hvis din microfon er indbygget i kameraet så rens det så godt du kan med luft fra flaske eller en hårtørre der ikke er for varm.
Ellers vær opmærksom på hvor dine hænder er under optagelse - du kunne ved et uheld komme til at holde hånden for den indbyggede microfon.

Håber du får løst dit problem og får lavet nogle gode optagelser.