/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stifinder fryser !!
Fra : Aabybro_Per
Vist : 1041 gange
100 point
Dato : 20-07-06 12:18

Okey jeg er ved at blive sindsyg over et problem jeg har fået på to af mine computeren i huset!
- Problemet er at når jeg åbner stifinder og klikker på en mappe med video filer (film/musik videoer...), og så snart musen rammer en af disse filer går timeglaset bare i gang, og stifinder fryser!!!

Jeg aner ikke hvorfor, har prøvet at vælge forskellige afspillere, winamp og Media Player Classic...hjælper ikke.

Jeg tror at det er noget med at jeg har installeret den nye winamp v5.24 (x86), og den laver noget fuck med windows media player..den kan jeg nemli ikke starte mere?!

Skal jeg fjerne winamp HELT, og så installere windows media player igen? eller har jeg en virus eller en anden bug? Har scannet med div. programmer, alt er ok...

Der må være andre der har oplevet samme problem....please help!!!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 20-07-06 12:27

Ryd op i din registreringsdatabase med dette lille program:

http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

..og se om ikke det hjælper

I første omgang fjerner du KUN hvad der er angivet som : Safe to delete

..ved at klikke på : View details... efter at have scannet og vælg så øverst i menuen : Delete

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Aabybro_Per

Dato : 20-07-06 12:29

- nå det ser ud til at jeg godt kan starte windows media player... men sammen problem med at stifinder fryser :(

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-07-06 12:35

hvis dine *.avi filer sluger al cpu-kraften kan du prøve dette:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-06 12:37

Winamp har sikkert overtaget som default player, prøv at sætte MediaPlayer til at åbne alle filer, Funktioner, Indstillinger, fanebladet Filtyper klik på Marker alt, klik Anvend og Ok

Godkendelse af svar
Fra : Aabybro_Per

Dato : 20-07-06 12:40

ups troede at man kunne fjerne fluebenet i "accepter denne kommentar som svar" så der klikkede jeg... men det hjalp ikke at ryde op i reg. Men tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-07-06 12:41

Har du sat MediaPlayer til at afspille alt.
Selvom det næppe har noget med MUSEN at gøre.
Åben din player - gå til funktioner - indstillinger - filtyper - sæt kryds ved - marker alt.

Ellers prøv at se i kontrolpanel - administration - logbog - system
eller en af de andre, om der er røde markeringer.
Hvis der er, så dobbeltklik på dem, og send dem til MS.
Er du meget heldig, så har de løsningen.

Kommentar
Fra : Aabybro_Per

Dato : 20-07-06 13:05

TAK HCMA !!!!! Løsningen er fundet !!! ALLE skulle prøve at fjerne den dumme linie i reg.

******************************************************************

Clicking AVI Files on explorer causing 100% CPU Usage
Posted 8/12/2002 by TweakXP Member
Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI files. It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage.

To solve this problem all you have to do is the following:

1. Open up regedit
2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.

NOTE: Please use caution when using regedit. Improper usage may cause windows to behave imcorrectly. Also, I cannot be held resposible. Backup your registry first.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-06 14:54

Jeg gi'r STRAX påængårnø videre til hcma (..formerly known as Catbody ) ...hér:

http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=91085

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-07-06 15:03

ski'e godt at det virker
og tak til molokyle for pointspørgsmålet