/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søgning i Nordtyskland
Fra : LillyABC
Vist : 1694 gange
20 point
Dato : 19-07-06 23:23

Hvor kan jeg søge på familie i egnen omkring Flensborg?,Mormonerne har ikke noget i Slesvig-Holsten.
Mvh.Jakob Hub.

Accepteret svar
Fra : larshau

Modtaget 20 point
Dato : 19-07-06 23:40

Har du forsøgt at søge via folketællinger? De danske FT dækker Sydslesvig og Holsten op til FT 1860

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-07-06 20:42

Kom hellere med oplysningerne om din familie fra Flensborg egnen,
og vi skal nok hjælpe med at finde dem...
Hilsen Svend, der bor tæt på og kender lidt til søgning i grænselandet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-06 09:04

Ikke let at finde nogle Hub...
Er du sikker på de ikke oprindeligt hed lidt mere?

Her er et par forslag:
"
sydslesvig, , Kropp, Friedrichsanbau, Kolonie, 9., FT-1803

Jacob Huber 42 Witwer Hausvater Colonist
Christiana Huber 10 Seine Kinder
Anna Huber 6 Seine Kinder
Johann Huber 4 Seine Kinder
Jacob Huber 2 Seine Kinder
"

og lidt syd for Frøslev:
"
sydslesvig, , Handewitt, Ahnebylund, , 2, FT-1803,

Hans Christian Thub 77 Verheir. Mann Häuerling und Tagelöhner
Anna Dorothea Lorenzen 59 Verheir. Dessen Frau
Peter Nicolay Frieberg 6 Unverheir. Pflegekind
"
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-06 10:27

Her er link til Ahnenforschung i Schlesvig -Flensburg

http://www.genealogienetz.de/reg/SCN/sh-d.html

Og ifølge denne oversigt omfatter Flensborg ikke Frøslev,
måske også engang under Aabenraa?

http://www.genealogienetz.de/reg/SCN/Schlesflens/chroniken-d.html

hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-06 10:31

Der findes familier Hub længere sydpå,
måske også Hollandsk Frisisk? oprindelse...

Her er et par eksempler:
"

1.   Living [MRIN:84] Children: 1. Jacob HUB-[143] (19 Jun 1858 - ) 2. Catharina HUB ... Birth: 23 May 1856 - Aschbach, Pfalz, Bayern, Germany 270 Christening: 10 Jun 1856 –

http://www.bollenbachers.com/master_db/BOL121202M_IN/I132.HTM

Father : Jacob Hub b. Germany : Mother : Elizabeth C. Lang b. Germany : BRIDE Name/Age/Race: Nellie A. Kipp , white, 20, 1st Marriage : Resides : Rhinebeck, Housekeeper.

http://www.geocities.com/Heartland/Acres/2843/dcmarriagerecords11.html
"
men nok ikke din familie Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-07-06 11:49

Fra dit private mail
"
>...en af mine forfærdre hed Jacob Hub,han var født omk.1750 i Frøslev mark,død 14-03-1736 i Frøslev, hvem var hans ægtefælle?

Mener du død i 1736 og født ca 1650?, så bliver det svært...
Eller død i 1836?? lidt lettere....

>...hans far hed Heinrich Christian Hub,og hans mor Metta Margarethe Petersen...

Lyder jo som tysk dansk ammenføring...
har du ikke flere: Jacobs søskende? Hans?? og deres børn???

Skriv hellere her så andre kan hjælpe, Svend

Godkendelse af svar
Fra : LillyABC

Dato : 24-07-06 17:34

Tak for svaret larshau.
I F.T. på nettet er der ikke meget at finde.
Mvh.Jakob.

Kommentar
Fra : LillyABC

Dato : 24-07-06 18:01

Det var en skrivefejl,Jakob Hub der er født omk.1750 er død d.14-03-1836 i Frøslev,en bror hed Hans Christian Hub,f.04-06-1742 Havetoftloit d.11- 06-1827 Hanved sogn ,Frøslev mark.
Jeg har navnene på alle mine aner tilbage til Heinrich Christian Hub,altså Jacobs far,men jeg ville jo gerne længere tilbage,men jeg ved det er svært,jeg har set på nettet at syd på findes navnet men om det er min familie vides ikke.
Hele familien op til min farmor levede i Hanved sogn
Venlig hilsen Jakob.