/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Tab af hår
Fra : Kyck
Vist : 8897 gange
50 point
Dato : 19-07-06 22:42

Jeg er som 18 årig begyndt at tabe mit hår. Hver gang jeg f.eks. går i bad eller fylder voks i mit hår ender det med at jeg står med hår i hænderne når jeg har rort ved det.

Dette er begyndt lige fornyliget.

Er der noget jeg kan gøre ved det? Spise vitaminer, eller noget andet?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-07-06 22:49

En god ide er måske lige at tale med din læge.

Kommentar
Fra : Mopseflip

Dato : 19-07-06 23:14

Måske skulle du til at se på det voks du bruger; hvor meget bruger du af det, masserer du det ind i hårbunden og hvor længe har du brugt det? En anden ting er, spiser du sundt og varieret?
Der er flere ting der kan spille ind.
En helt anden ting er, at du simpelthen lider af helt almindeligt hårtab - det er jo det som sker med mange mænd. Du kan se på de mænd, som er tættest på i familien, altså far, farfar, morfar etc. Hvordan har deres hårgrænser det?
Min eksmand begyndte at få vigende hårgrænser sent i teenageårene.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 19-07-06 23:29

Hvor i landet bor du? Kender en hårspecialist med 40 års erfaring. Hun kan med stor sikkerhed fortælle dig hvad dit problem skyldes.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-07-06 23:44

Du spiser ikke nok æbler.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 20-07-06 00:01

Intet svar ...
---
Hårvidenskabelig Klinik
Ryesgade 6
8000 Århus C

---

Uanset hvem du vil tildele point - husk at lukke dit spørgsmål. Det kan jeg se du plejer at glemme.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-07-06 00:53

Det voks, giver rigtig mange problemer. Jeg har selv et par sønner, som tværer voks ned i hårbunden, men masser af hårproblemer til følge..
Prøv at droppe din voks, prøv en anden frisure, eller brug nget andet.
Voks, lukker alt til i hårbunden og der kommer ingen ilt til hårrødderne...sæføli vil håret falde af.

Accepteret svar
Fra : pipzi

Modtaget 50 point
Dato : 20-07-06 09:44

Hej du.

Det kan være sæssonmæssigt, at du taber håret, det gør man en til to gange årligt.

Men jeg har selv samme problem lige pt, at jeg taber ekstremt meget hår i forhold til hvad der er normalt. Jeg får nogle forstærkede b-vitamin samt almindelige vitaminpiller. Dette er min læge har der beordret det, i håb om det kan hjælpe, og ellers, ja så må jeg undersøges lidt nærmere, men normalt kan det være mangel på b-vitamin...

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 20-07-06 09:45

Og forresten... jeg bruger ALDRIG ngoet hairstyling i mit hår, samt jeg aldrig bruger shampoo, så jeg ved i mit tilfælde, at det ikke skyldes disse ting. Mit hår har den helt naturlige vækst...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-07-06 21:13

Husk at du skal spise mange æbler - de er sunde!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-07-06 22:45

Pipzi, hvad bruger du så til at vaske dit hår med? Er egentlig bare nysgerrig.
Flash77, hold din kæft!

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 21-07-06 10:16

Ja hvad bruger jeg til at vaske mit hår med

Jeg bruger det vand jeg bader i, altså ganske almindeligt varmt vand, samt mine fingerspidser til at massere med, INGEN negle. Mit hår er noget af det mest naturlige du kan finde. Der er RIGTIG mange der er misundelige. Det er tykt og fint og langt. Dog lige nu falder det jo så af, hvilket tyder på b-vitamin mangel. Men ellers er det noget af det fineste hår du kan finde.

Det sker måske en gang om måneden max at jeg bruger shampoo, så bruger jeg en der ikke indeholder nogen farlige ting. Altså hverken for mit hår eller naturen.

Mine forældre har aldrig brugt shampoo i mit hår, det har jeg bare taget med videre. Andre har altid været misundelige på mit hår

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-07-06 20:28

Citat
Flash77, hold din kæft!

Mangorossa - hvad skulle det lige til for? Alle ved at et æble om dagen holder en 100% på toppen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-07-06 22:54

Flash..jamen kun hvis du kan ramme ham?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-07-06 22:55

Pipzy..wow. det gad jeg godt se

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 22-07-06 12:30

Hehe så må du en tur forbi og se det jo

Ej i hvert fald, jo mere naturligt håret har det, jo bedre har det dët !!! Ingen tvivl om det. Før i tiden brugte man jo heller ikke sæbe til håret osv, og alligevel havde de et kanont hår. Håret kan sagtens holde sig selv. Og ja, hvis man hele tiden har brugt shampoo, kan det tage lang tid for håret, at genvinde den naturlige balance, men det kan lade sig gøre, og håret bliver en del mere smukt af det !

Mine krøller er naturlige, min hårfarve er naturlig, enkelte gange bruger jeg Henna farve, men sjældent. :)

Godkendelse af svar
Fra : Kyck

Dato : 06-02-07 18:19

Tak for svaret pipzi.

Kommentar
Fra : sankia

Dato : 03-04-07 15:31

hej mit hår vil ikke gro, fik sat ekstra hår på sidste år men måtte tage det ud igen efter 3 mrd, siden da har det ikke vokset, hvad mon det skyldes, jeg tager selv b-vitaminer hjælper ikke.

Kommentar
Fra : zizzoz

Dato : 02-09-09 17:31

prøv priorin :) kan købes i matas eller apoteket