/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Benzin
Fra : MacMadsen
Vist : 6376 gange
200 point
Dato : 19-07-06 19:11

Nogen der har et godt forslag til hvordan man nemt tømmer en bil for benzin?
Jeg er så "heldig" at min bil er gået i stykker, men lige inden fyldte jeg den op med benzin, og med de priser vil det være ærgeligt at skrotte bilen med en tank fuld af flydende guld.

Og ja det er skam helt seriøst ment...
og nej man kan ikke stikke en slange ned og suge - dampene fra benzinen ville nok ikke være det sundeste for lungerne (jeg har dog ikke prøvet men har ikke lyst)

Mvh.
MacMadsen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-07-06 19:24

Stik en slange ned i benzintanken ca. 2 mtr.
sæt en prop i slangen eller hold tæt mens du trækker slangen op.
når du kan se benzinen knækker du slangen lige der og sænker stedet til et lavere punkt en benzintanken. Ret slangen ud og fjen proppen. nu vil benzinen løbe ud af sig selv.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-07-06 19:27

Men det er faktisk sådan du gør... - alternativt brug en pumpe, hvis du ikke selv vil suge. Det er ikke dampene, der er problemet, men det er s'gu' lidt ulækkert hvis man ikke får stoppet i tide - og derved får benzin i munden...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-07-06 19:29

Prøv at check under tanken. På mange tanke er der en bundskrue der simpelthen kan skrues ud hvorefter tanken tømmer sig selv. Sørg for guds skyld for at have en tilstrækkeligt stor balje eller tønde under til opsamling af benzinen. Hilsen

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 19-07-06 19:48

Jamen jeg vil da lige forsøge mig med nogle af forslagene..
Så giver jeg point når jeg ved hvilket et der virker bedst....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-07-06 20:22

Hvis du har en genemsigtig slange, så kan du se når du suger,og du får ikke benzin i munden. Det er nok det mest behagelige.da det er en grim smag på benzin. Synes det er sjælden jeg ser bundplug på benzintanke på biler i dag.
alimak

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 200 point
Dato : 19-07-06 21:10

Bank hul i tanken.
Det er hvad de gør på skrotpladser.
Tag et stort søm eller skruetrækker
og giv tanken et ordentlig dask.

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 19-07-06 21:54

Du kan også gøre det omvendte af suge; Ja, puste...
Jeg har tømt mange tanke, ved hjælp af en slange i tanken og en lille kompressor.
Slangen helt ned i tanken, slangen ned i dunken, klud i tankhullet og lav så overtryk i tanken med kompressoren.
Ikk noget med at suge
Vi bruger metoden på arbejde, når de tyske turister tager fejl af dieselstanderen.
Du kan evt pille benzinslangerne af i motorrummet. Og så lave tryk i tanken. Så kan du tømme tanken til sidste dråbe.

Godkendelse af svar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-07-06 09:41

Efter at have prøvet mange af de gode forslag, fandt jeg frem til at, det der var lettest og krævede mindst arbejde, var dit Sofus.

Mange tak for hjælpen alle sammen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-07-06 20:18

Selv tak.
Den nemmeste vej, er sommetider den længste.
Og omvendt...

Håber der ikke gik for mange GULDRÅBER TIL SPILDE
Men sikkert på tide at olie priserne stiger..