/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pentium ll Amitech model.
Fra : PARKENSS
Vist : 590 gange
500 point
Dato : 19-07-06 18:00

Hejsa.

Jeg sidder med en Pc ( født Amitech model 813 E) Den har kørt i et stykke tid formateret og med Win Me installeret, Amitch programmet var alt for stort.
Problemet lige nu er, at maskinen låser. Jeg kan arbejde et øjeblik med den, så låser alt. Har prøvet at rense den helt ud og installeret Win Me. Jeg kan lige få åbnet Explorer for ar Downloade et antivirusprogram,--så låser den efter et par sek.
Kan det være noget med at BIOS skal opdateres eller

Hilsener Rikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-06 18:05

Du skal have sikkerhedsprogrammer dowloadet før, du nyindstallerer, efter indstallationen skal du opdatere windows.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-07-06 18:21

Hej peet49

Yes,--korrekt,--det var bare et eksempel, kunne ha` skrevet " når jeg logger ind for at opdatere Windows " låser computeren !!! Har sikret mig den har installeret AntiVirus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-06 18:24

Du skal desuden bruge en eller anden form for firewall. Har du været på nettet uden sikkerheden iorden, er maskinen sikkert allerede fyldt med spyware/virus

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-07-06 18:31

Alt dette er altid under kontrol!!!!

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 510 point
Dato : 19-07-06 18:35

Kør en udvidet scandisk.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-06 18:35

Chipsetdriver til bundkortet har du vel indstalleret??

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-07-06 18:51

Øhh,--nej. Den har kørt i ca 1 År alene på WinMe installationen endda udmærket.
Da det er en Amitech ligger alt jo på den medfølgende installations Cd.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-07-06 19:01

ME er meget sart på nettet, kan du ikke få den til, at køre rigtigt, er en format C:\\ det eneste rigtige.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-07-06 19:07

Jammen det er jo det jeg lige har gjort --2 gange !!!!!!!! Når jeg så når til opdaterings hentning mm. låser computeren

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-07-06 21:21

Hejsa

lyder som om den bliver for varm
prøv at hop ind i bios og find menu hvor du kan se temp.
typisk hvis den bliver mere end 60 grader låser den.

ellers kunne det tyde på en forkert skærmdriver og/eller defekt ramkreds eller skærmkort.

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 20-07-06 21:45

jeg ville sige at du skulle købe noget nyt ram, men uden at kunne sige det helt præcist.

Men jeg tror ikke det er processoren, så lukker eller genstarter computeren.

Det er heller ikke noget software ja når man laver format C: er der ikke andet end rom'en tilbage og tror ikke den laver sådan noget.

grafikkortet jaaa den computer, meget nyere end din, jeg havde hvor grafikkortet næsten ikke virkede startede op normalt og lavede dobbelt vindue når man skulle skrive adgangskode.

Chipset'et kunne også godt være problemet, men tror ikke du kan finde et nyt bundkort til en så gammel computer, uden at skulle købe en helt ny computer.

hvis der er 2 blocke med ram i kan du tage den ene ud eller bytte om på dem, ellers kan du sætte din ene block i en anden sokkel, måske kan computeren ikke finde ud af det:)

hvis du finder ud af det, ville jeg skifte til win 2000, det er meget bedre:)

Godkendelse af svar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-07-06 07:00

Du var den første som svarede ---derfor point til dig. Jeg har afprøvet alle de gode råd som i allle har givet mig,--men uden resultat

Jeg har sendt maskinen på værksted for at få en vurdering,--er nået til resultat at bliver det for kostbart at reparere --ja så er det ud til højre

Tak for jeres svar.

Mvh
Rikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-07-06 07:38

Selv tak.