/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvormeget stiger bilerne (hvis de stiger~
Fra : oleweb
Vist : 468 gange
20 point
Dato : 20-12-02 01:17

Jeg står og skal købe ny bil, og har forgæves søgt på nettet, om priserne på NYE biler stiger her per det nye år. er der nogen der ved, om der er nogle retningslinier eller er det forskelligt fra importør til importør. Jeg tænker naturligvis på de nye "afgiftsforhøjelser".

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-12-02 11:22

har ligesom dig søgt rundt for at finde noget af nyere dato, men det er ikke nemt -
( må håbe at det, at man ikke finder noget betyder de er gået væk fra det jeg læste i Jyllandsposten )
Bemærk det er fra d. 18. juli i år - lad os da håbe det ikke bliver sådan
Du får linket her :
http://www.jp.dk/arkiv:aid=1331222

Glædelig Jul Fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-12-02 11:25

her står der måske lidt mere om det du kan bruge : http://www.folketinget.dk/Samling/20012/udvbilag/SAU/Almdel_bilag501.htm

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 20-12-02 15:55

Der er ikke nogen afgiftsforhøjelser - det tror jeg du har misforstået.

Hidtil har en del bilfabrikker haft som praksis at have en lavere
indkøbspris for bilerne i Danmark end resten af verden. Det har naturligvis
betydet at det grundlag afgift beregnes af har været lavere.
Ændringen består i, at indkøbsprisen fremover vil være det samme uanset,
hvor bilen sælges. Det betyder at for de mærker, hvor der har været
prisnedsættelse i Danmark, vil den nedsættelse forsvinde.
Princippet har været meget forskelligt fra bilmærke til bilmærke. Så vidt
jeg ved har Mercedes ikke nedsættelser og rammes derfor slet ikke. Franske
biler har traditionelt kørt med store nedsættelser og rammes derfor ekstra
hårdt nu.
De fleste har i øvrigt gennem det sidste årstid stille og roligt tilpasset
sig og tilsvarende planlagt tilpasning i det kommende år, så store hop 2.
januar skal du ikke forvente.

Venlig hilsen
Knud

"oleweb" <oleweb.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:CjtM9.7710$Hl6.884022@news010.worldonline.dk...
> Jeg står og skal købe ny bil, og har forgæves søgt på nettet, om
> priserne på NYE biler stiger her per det nye år. er der nogen der ved,
> om der er nogle retningslinier eller er det forskelligt fra importør til
> importør. Jeg tænker naturligvis på de nye "afgiftsforhøjelser".
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : oleweb

Dato : 23-12-02 10:24

Tak for svaret Knud Thomsen!

Har endvidere fundet ud af, at det er meget EU relateret. Det vil sige, at Mazda og Toyota for eksempel ikke vil blive berørt. Jeg ringede ti Peugeot importøren og fik at vide at ALLE deres biler får en forhøjelse på 5,5% per 1/1-2003